poprawa pamieci a NOTROPIL

11. Data: 2001-09-05 09:03:01

Temat: Re: poprawa pamieci a NOTROPIL
Od: "Cantor" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za informacja, a szczegolnie za link, ktory dostarczyl
Franz M.
Skad to zainteresowanie?
Otoz, kolezance (24 lata, podaje go, gdyz niektorzy twierdza ze to dla
starych babuni:-) przepisal i ona twierdzi, ze jest rewalacyjny w tym
sensie, ze teraz czyta raz i wszystko zapamietuje :-). Jestem dociekliwy
wiec chcialem poradzic sie fachowcow.

Dzieki
Cantor

12. Data: 2001-09-05 09:56:35

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cantor napisał:

> [...]
> starych babuni:-) przepisal i ona twierdzi, ze jest rewalacyjny w tym
> sensie, ze teraz czyta raz i wszystko zapamietuje :-). Jestem dociekliwy

Kolezanka ma 24 lata i cierpi na brak pamieci ?
Moze doznala jakiegos urazu glowy
Ty jej podajesz, a czemu nie sama bierze ?

13. Data: 2001-09-06 17:06:18

Temat: Re: NOTROPIL a drugi koniec...
Od: "Janusz z Galicji" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W wydanym w 1997 r. w Brukseli przez firmę UCB
opracowaniu, (reklamówce?) "Nootropil, Basic scientific
and clinical data" (znalazłem w lekarskiej makulaturze)
na str. 94 umieszczono autoradiogram rozkładu radioakt.
C-14 ciała szczura po podaniu Piracetamu. Pomijam szczegóły.
Zaskoczyło mnie - wtedy - to było piętnaście? lat temu:-)
prawie takie samo zaczernienie mózgu i jąder, świadczące
o porównywalnym wychwycie p. przez oba te narządy
(Sporo było, wg auto. w przewodzie pokarmowym
ale to podanie per os). Działa z obu końców? Ale jak?
Nie miałem i nie mam choćby dostatecznych kompetencji
by auto- radiogram zinterpretować (jakość druku?, szczur/człowiek).
W książce nie znalazłem wyjaśnienia, był odsyłacz do pracy
Ostrowskiego z 1975 roku. Może ktoś coś wie po 15 latach?
Niedawno, podczas odwiedzin w akademiku, przypadkowo
zobaczyłem wnętrze szafki należącej do pewnego studenta
medycyny starszych lat. Zatkało mnie z wrażenia gdy rozpoznałem
leki (tak, leki!) w tej *aptece?*. Wyszeptałem cicho do siebie:
Czy aby nie zanadto?
Z późniejszych rozmów wnoszę, iż nootropil to obecnie
(w pewnych kręgach) przedszkole. Może to stąd wziął się
ten nagły postęp cywilizacyjny:-)? Postęp, i co jeszcze...

Serdeczności. Janusz z Galicji

14. Data: 2001-09-19 20:21:42

Od: "rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

do nauki dobry jest też tusipect i do tego dużo tańszy

15. Data: 2001-09-24 21:33:02

Od: "MAREK" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nootropil (Rp) Piracetam

Nootropicum
ATC: N 06 BX
Polfa-Kraków
Wykaz: B

-tabl. powl.: (0,4 g) 60 szt.
PP

Skład

1 tabl. powlekana zawiera 0,4 g piracetamu.

Działanie

Ułatwia odnowę uszkodzonych komórek mózgowych, poprawia proces syntezy
neuromediatorów, usprawnia metabolizm komórek mózgowych, zwiększa ich
rezerwę energetyczną, pobudza przemianę związków wysokoenergetycznych w
OUN. Poprawia czynność mózgu, krążenia i sprawność psychofizyczną
organizmu. Dobrze przenika do płynu mózgowo-rdzeniowego. T0,5 wynosi 5-6 h.
Wydala się przez nerki w stanie prawie całkowicie nie zmienionym.

Wskazania

Zaburzenia świadomości, śpiączki różnego pochodzenia, zespoły otępienne po
urazach, udarach lub zapaleniach mózgu, objawy powstrząsowe, pourazowe,
poudarowe, pooperacyjne, szczególnie po operacjach neurochirurgicznych,
zawroty głowy, alkoholizm, zatruciach narkotykami, niekiedy stosowany jest w
zaburzeniach neurologicznych u dzieci, w niedorozwojach umysłowych;
stosowany jest również w zaburzeniach ukrwienia tkanki mózgowej, np. w
miażdżycy naczyń mózgowych, w zespołach otępiennych wieku starczego, w
zatruciach tlenkiem węgla.

Przeciwwskazania

Pierwszy trymestr ciąży, ostra niewydolność nerek, wyraźna hipotonia.
Przeciwwskazanie względne: zaburzenia układu krzepnięcia.

Działania niepożądane

Rzadko pobudzenie, agresywność, wzmożony popęd płciowy, zaburzenia
żołądkowo-jelitowe.

Interakcje

Może nasilać działanie innych leków pobudzających układ nerwowy.

Dawkowanie

Doustnie, dorośli początkowo 3 razy dziennie 800 mg. Po uzyskaniu poprawy,
dawkę zmniejsza się do 3 razy dziennie po 400 mg. Badania farmakologiczne
wykazują, że mniejsze dawki są nieskuteczne. Dzieci: 30-50 mg/kg m.c., na
dobę,
podzielone na 3 równe dawki. Leczenie trwa 6-8 tygodni. Ostatniej dawki nie
podaje się wieczorem, przed snem.

Użytkownik rafal <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9od8j2$nv5$...@n...tpi.pl...

16. Data: 2001-09-24 21:35:39

Od: "MAREK" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2001-09-24 21:36:37

Od: "MAREK" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nootropil (Rp) Piracetam

18. Data: 2001-09-24 22:18:42

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobę,
> podzielone na 3 równe dawki. Leczenie trwa 6-8 tygodni. Ostatniej dawki nie

dlatego spotkalem zalecenia dawkowania 2 x dziennie, aby uniknac stanu
pobudzenia przed snem i trudnossci z zasypianiem.
U osob starszych lekarze zalecaja dozywotnie uzywanie nootropilu.

do lekarza - rozpoznanie po lacinie - pilne!
Watroba a tluszcze
bulimia
pytanie
dziwny problem