[NTG] nubuk i olej

1. Data: 2008-02-02 16:01:32

Temat: [NTG] nubuk i olej
Od: "...::QRT::... krzysztof warszawski" <n...@...maila> szukaj wiadomości tego autora

Witam
niestety sprawa jest poważna a nie bardzo wiem gdzie pytać o rade.
Tutaj dużo zajmujecie sie różnycmi tłuszczami i tematyką z pogranicza
gospodarstwa domowego wiec może ktoś bedzie coś widział i poradzi coś
sensownego bo inaczej bedzie kiepsko...

Mianowicie - pochlapałem małżonce czerwone buty z nubuku olejem
mineralnym.

Plamy widać jak cholera, myje je chyba już 3 raz i jak na chwile obecną nie
widać poprawy. Na razie sprawa sie jeszcze nie wydała ale w zasadzie to
tylko kwestia czasu.

pliz heelp bo bedzie słabo...

2. Data: 2008-02-02 17:07:13

Temat: Re: [NTG] nubuk i olej
Od: "! ÄNGËLSŐN ! ÓÓÓ ! VV.VV !" <ängëlsön@hëllböy.net> szukaj wiadomości tego autora

...::QRT::... krzysztof warszawski pisze:
> [...]
> widać poprawy. Na razie sprawa sie jeszcze nie wydała ale w zasadzie to

skoro tłuszcz to bęzynom potraktovać, co nie??

3. Data: 2008-02-02 18:34:52

Od: "Lotos" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ja plamy (tłuste) usuwam z zamszowych (skóra) domowych pantofli :
Vanishem - odplamiaczem do tkanin - leję na plamę, czekam co najmniej pół
godziny, a potem piorę w pralce. Efekt jest super, tłustych i brudnych plam
nie widać. Myślę, że buty wytarczy dobrze wyszorować. Można ten odplamiacz
potrzymać na nich dłużej. Nie stosowałabym rozpuszczlników typu benzyna i
aceton, bo odbarwią buty.
Pozdrawiam - B.
Użytkownik "...::QRT::... krzysztof warszawski" <n...@...maila> napisał w
wiadomości news:zlo792dkpb26.tb0mhafb6ps4.dlg@40tude.net...

4. Data: 2008-02-02 18:50:16

Od: "frytka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie
> widać poprawy. Na razie sprawa sie jeszcze nie wydała ale w zasadzie to

ja sie podłączam do pytania.. może ktoś wie jak wywabić plamę po długopisie
z kurtki skórzanej?

5. Data: 2008-02-02 19:29:31

Od: "! ÄNGËLSŐN ! ÓÓÓ ! VV.VV !" <ängëlsön@hëllböy.net> szukaj wiadomości tego autora

frytka pisze:
może ktoś wie jak wywabić plamę po długopisie
> z kurtki skórzanej?

vanishem, albo Dr.Devilem

6. Data: 2008-02-02 23:01:17

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

frytka pisze:

> ja sie podłączam do pytania.. może ktoś wie jak wywabić plamę po długopisie
> z kurtki skórzanej?

Po dlugopisie to generalnie spirytusem.

th

7. Data: 2008-02-02 23:34:10

Od: "frytka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Po dlugopisie to generalnie spirytusem.
>
> th
Dzięki,,

pewnie salicylowym? czy jakim?

f/

8. Data: 2008-02-02 23:34:27

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" napisał:

> Po dlugopisie to generalnie spirytusem.

Z zamszu też?

--
Pozdrawiam - Aicha (z nadzieją na odzyskanie spódnicy)

9. Data: 2008-02-03 02:02:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> Z zamszu też?
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha (z nadzieją na odzyskanie spódnicy)

Na plamy jest SA8 Spray przed praniem - spryskać plamę, najlepiej jescze
polać środkiem Tri-Zyme i natychmiast przeprać. Spłukać wodą.
Ze skórą nie bardzo wiem - długopis czystym spirytusem,najpierw spróbować w
niewidocznym niejscu czy nie odbarwia, czyścić lokalnie pocierając lekko
zwilżoną a następnie czystą szmatką, aby nie rozszerzyć plamy.

10. Data: 2008-02-03 02:12:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> niewidocznym niejscu czy nie odbarwia, czyścić lokalnie pocierając lekko
> zwilżoną a następnie czystą szmatką, aby nie rozszerzyć plamy.

Oba środki z serii SA8 - SOLUTIONS firmy Amway.
http://www.amway.pl/catalog?category=1093

A tusze drukarskie i długopisy spróbować trzeba alkoholem izopropylowym.

[1/2] OT zmywarka - gdzie sól?
danie z mandarynkami?
czy jest
Coś dla Orlinosa i coś dla Wiedźmy... ;)
bez mleka