Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków
Date: Wed, 27 Feb 2019 12:30:46 +0100

W dniu 2019-02-27 o 10:19, d...@g...com pisze:
> Ostatnio przeczytałem że naczynia z kamionki glazurowanej takie z
charakterystycznym połyskiem mogą zawierać w swoim składzie toksyczne związki ołowiu
i kadmu.

> Nie wiem co o tym myśleć ponieważ często ich używam ale po raz pierwszy o tym
słyszę.

> Moje kamionki są raczej tego starszego typy tzn matowe. Czasami wewnątrz jest
maleńki odprysk....

> Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Moi przyjaciele spod Vancouver twierdza, że najlepsze beczki do kiszenia
ogórków są z dębu oregońskiego ale nie te klepkowe tylko ręcznie drążone
z pnia. Jak znajdę w archiwum fotkę to pokażę taką beczkę. Zaś ogórki z
takiej beczki konsumowałem, miały nieco inny smak ale były bardzo dobre...
pozdr
Stefan

---
Avast.