Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków

From: "Stokrotka" <o...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków
Date: Wed, 27 Feb 2019 15:29:00 +0100

>Ostatnio przeczytałem że naczynia z kamionki glazurowanej takie z
>charakterystycznym połyskiem mogą zawierać w swoim >składzie toksyczne
>związki ołowiu i kadmu.

>Nie wiem co o tym myśleć ponieważ często ich używam ale po raz pierwszy o
>tym słyszę.

>Moje kamionki są raczej tego starszego typy tzn matowe. Czasami wewnątrz
>jest maleńki odprysk....

>Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Ja bym się nie pszejmowała. Pszejmij się dopiero wtedy jak ci kapusta z tego
antałka nie będzie smakować.
Nie była bym zahwycona drewnem, jak by było takie dobre,
to być w markecie kupił takie, a na razie można takie kupić zasadniczo do
dekoracji.
Myślę, że z tym drewnem to jest tak, że tam pszezimuje zbyt wiele bakteri,
i docelowo za często musiałbyś zmieniać drewniony antałek.
W glinianym też zostaną bakterie , ale mniej, akurat tyle ile tszeba by ci
za rok wyszła pyszna kapusta.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)