Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Thu, 28 Feb 2019 00:16:58 -0800 (PST)
Subject: Re: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków
From: d...@g...com

On Wednesday, February 27, 2019 at 10:19:18 AM UTC+1, d...@g...com wrote:
> Ostatnio przeczytałem że naczynia z kamionki glazurowanej takie z
charakterystycznym połyskiem mogą zawierać w swoim składzie toksyczne związki ołowiu
i kadmu.

> Nie wiem co o tym myśleć ponieważ często ich używam ale po raz pierwszy o tym
słyszę.

> Moje kamionki są raczej tego starszego typy tzn matowe. Czasami wewnątrz jest
maleńki odprysk....

> Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Rozwinę jeszcze temat na gliniane kaserole takie na przykład wkładane na długiej
rączce do holenderskiego pieca (obecnie do piekarnika).One pewnie tez trują.

Skoro udowodniono to stosunkowo niedawno nic dziwnego że Holendrzy i Belgowie
wyrzucają te naczynia na śmietnik. Coś w tym musi być....