Naczynie rzymskie - pytanie

1. Data: 2005-02-23 08:55:02

Temat: Naczynie rzymskie - pytanie
Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

błądząc wczoraj po Tesco odkryłam naczynie rzymskie. Z zewnątrz lakierowane, w
środku szorstkie, napis głosił, że materiał to terakota. Na pudełku były ze
trzy symbole, z czego zastanowił mnie bardzo jeden, wyglądało to jak zmywarka
z taką falą poziomą, nie wiem - do mycia w zmywarce czy wręcz przeciwnie? No i
oczywiście żadnej instrukcji, chociaż na pudełku napis głosił, że należy się z
takową zapoznać.
Czy ktoś używa takiego naczynia? Czy problemy, jakie mogą być przy
doszorowywaniu tego szorstkiego wnętrza są mniej ważne, a smak potraw lepszy?
Słyszałam, że do mięsa rewelacyjne, ja nie wiem, czy do chleba by się nie nadało?

Atunia

1. Data: 2005-02-23 16:52:45

Temat: Re: Naczynie rzymskie - pytanie
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cvhgd6$naf$1@inews.gazeta.pl>,
"Atunia " <a...@g...pl> wrote:

> [...]
> Słyszałam, że do mięsa rewelacyjne, ja nie wiem, czy do chleba by się nie

Nie używałem, chociaż od dawna przymierzam się do nabycia. Dziwi mnie,
że jest polewany. Tak samo nie jest to raczej terakota.Terakota bowiem
nie jest porowata, nasiąkliwa, a zasada przygotowywania dań w garnku
rzymskim polega na tym, że najpierw przez min. pół godziny moczy się go
w wodzie, by nasiąknął, następnie wkłada produkty (mięso, rybę) do
środka i wkłada do piekarnika.
Do chleba chyba by się nie nadało.

Władysław

1. Data: 2005-02-23 19:18:37

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> napisał(a):

> Nie używałem, chociaż od dawna przymierzam się do nabycia. Dziwi mnie,
> że jest polewany. Tak samo nie jest to raczej terakota.Terakota bowiem

Z zewnątrz. Pewnie po to, żeby nasączało się od środka. Nie wiem z jakiego
języka na pudełku wpadła mi w oczy informacja, że to terakota. W dziedzinie
materiałów jestem lajkonikiem ;-), możliwe, że to ceramika jakaś.
W każdym razie w Tesco jest niejako odwrotność tego:
Glazura na zewnątrz, w środku "czyste". To wyallegrowane niby do chleba, tamo
tescowe opisane, że naczynie rzymskie i tyle.

> [...]
> rzymskim polega na tym, że najpierw przez min. pół godziny moczy się go
> w wodzie, by nasiąknął, następnie wkłada produkty (mięso, rybę) do

Hm, ta idea nasiąkania mi się podoba... faktycznie mięso powinno z tego wyjść
super, może się jednak skuszę? Ciekawe, czy jak podejdę z wodą i poleję towar
na sklepie, w ramach prób, to mnie wyproszą, czy nie? ;)

Atunia, zaintrygowana naczyniem

1. Data: 2005-02-24 21:32:22

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):
> Witam,
>
> błądząc wczoraj po Tesco odkryłam naczynie rzymskie. Z zewnątrz lakierowane, w
> środku szorstkie, napis głosił, że materiał to terakota.

bron boze nie myc tego w zmywarce !!!
naczynie fantastyczne do pieczenia polecam...
mieso wychodzi bardzo soczyste...
a zwlaszcza dziczyzna...
jest znacznie lepsze niz pieczone w rekawie...
kiedy pierwsze stlukl mi kotek natychmiast zakupilem drugie...
w sumie to teraz nie wyobrazam sobie pieczenia miesa w czyms innym...
Mars

1. Data: 2005-02-25 09:28:53

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał(a):

> bron boze nie myc tego w zmywarce !!!

No jak o tym nasączaniu przeczytałam, tom się nawet domyśliła :)
Ale jak się udaje to domyć? Jak chłonie wodę i zapachy, to płyn do mycia
naczyń też może szkodzić, zalać wrzątkiem czy jak?

> jest znacznie lepsze niz pieczone w rekawie...
> kiedy pierwsze stlukl mi kotek natychmiast zakupilem drugie...
> w sumie to teraz nie wyobrazam sobie pieczenia miesa w czyms innym...

Nie strasz, mam 4 koty domowe ;)
A namaczasz w wodzie czy na sucho w tym pieczesz?

Atunia

1. Data: 2005-02-25 16:05:50

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):

> No jak o tym nasączaniu przeczytałam, tom się nawet domyśliła :)
> Ale jak się udaje to domyć? Jak chłonie wodę i zapachy, to płyn do mycia
> naczyń też może szkodzić, zalać wrzątkiem czy jak?

po pieczeniu zalewam goraca woda a pozniej myje uzywajac jak
najmniejszej ilosci plynu...
pozniej trzeba je przeplukac spora iloscia wody gdyz naczynie bardzo
chlonie zapachy...

> Nie strasz, mam 4 koty domowe ;)
> A namaczasz w wodzie czy na sucho w tym pieczesz?

najczesciej namaczam a potem jeszcze wlewam troszke wody na dno naczynia
wtedy mieso (nawet bardzo suche) wychodzi soczyste...
4 koty hmm to 5 kompletow powinnas kupic ;)
Mars

1. Data: 2005-02-25 16:43:51

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> najmniejszej ilosci plynu...
> pozniej trzeba je przeplukac spora iloscia wody gdyz naczynie bardzo

czyli osobne do ryby, osobne do mięs? :) Próbowałeś w tym może piec ryby?
Opis mięsa brzmi intrygująco, chyba odżałuję te 40 złotych i sprawdzę...

> 4 koty hmm to 5 kompletow powinnas kupic ;)

No w zasadzie 6, bo jedno dość młode dziecię mam w komplecie. Ale poprzestanę
najpierw na jednym naczyniu :)

Dziękuję za informacje, pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2005-02-25 17:06:26

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):

> czyli osobne do ryby, osobne do mięs? :) Próbowałeś w tym może piec ryby?
> Opis mięsa brzmi intrygująco, chyba odżałuję te 40 złotych i sprawdzę...

to bylby ideal...
moje nabralo juz czosnkowego aromatu...
ryb jeszcze nie probowalem ale dobry pomysl w przyszlym tygodniu kupie
karpia nafaszeruje go pieczarkami zaleje winem i upieke...
dam znac jak wyszedl...
co do tych naczyn z tesco maja one jedna wade - niewielki rozmiar
(wiekszy drob sie do nich nie miesci...
poprzednie naczynie mialem o polowe wieksze...
a i to poprzednie mialo tez glazure na samym dnie dzieki czemu bylo
prostsze w utrzymaniu...
scianki mialo normalne czyli wchlaniajace wode...
jak juz pisalem mieso wychodzi soczyste ale jak chce zeby bylo
zrumienione to na samym koncu pieczenia zdejmuje gorna czesc naczynia...
pozdrawiam...
Mars

1. Data: 2005-02-25 19:15:52

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał(a):

> co do tych naczyn z tesco maja one jedna wade - niewielki rozmiar
> (wiekszy drob sie do nich nie miesci...

Hm, to, które widziałam, kurczaka powinno zmieścić bez problemów, nawet
dużego. Chyba że większy drób to się od gęsi/indyka zaczyna? :)

> jak juz pisalem mieso wychodzi soczyste ale jak chce zeby bylo
> zrumienione to na samym koncu pieczenia zdejmuje gorna czesc naczynia...

Czyli w zasadzie takie szklane żaroodporne, tylko mniej wygodne do mycia, za
to powinno usmacznić potrawę... mam nadzieję, że do poniedziałku mi naczynka
nie wykupią, nie stało na widoku więc powinno chyba zostać dla mnie z jedno ;-))).
Jeszcze raz dzięki!
Atunia

1. Data: 2005-02-25 19:46:51

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):
> Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał(a):

> Hm, to, które widziałam, kurczaka powinno zmieścić bez problemów, nawet
> dużego. Chyba że większy drób to się od gęsi/indyka zaczyna? :)

dokladnie kurczak i mala kaczka wchodza w calosci ale np. ges (to
naczynie przypomina troszke gesiarke) juz nie a o indyku (nawet
mikrusie) mozna zapomniec...

> [...]
> nie wykupią, nie stało na widoku więc powinno chyba zostać dla mnie z jedno ;-))).

zaroodporne ale nie wysuszajace bardziej naturalne i naprawde ciezko w
nim cos przypalic hmm... mam nadzieje ze nie wykupia bo tez planuje
zakupic jeszcze jedno na zapas ;)
odkad go zakupilem (pol roku temu) nie uzywam do pieczenia niczego innego...
pozdrawiam
Mars

Szukam info o robocie kuchennym
[gdzie we Wro] mieszanki do wypieku chleba ?
jak przechowywać biszkopt
Do Magdaleny Bassett
moja dzisiejsza kolacja ...