Nadwzroczność i krótkowzroczność - pytania

11. Data: 2003-11-17 14:03:54

Temat: Re: Nadwzroczność i krótkowzroczność - pytania
Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Za mlodosci" te same, bo do blizy sobie dostrajaja soczewka. Z wiekiem ta
> mozliwosc zanika, zob. tabele:
> http://www.tedmontgomery.com/the_eye/lens.html#accom
modation

na podstawie tej tabeli wyliczylem sobie ze mam wzrok 40 latka. (22 cm a
ponizej juz nie skupia sie)

12. Data: 2003-11-17 14:16:03

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpakev$ikh$...@i...gazeta.pl,
Doxent <d...@g...NOSPAM.pl>:
modation

> na podstawie tej tabeli wyliczylem sobie ze mam wzrok 40 latka. (22
> cm a ponizej juz nie skupia sie)

Domyslam sie, ze wg. metryki jestes mlodszy?
To sa wartosci srednie, wiec to nie swiadczy - mozesz miec nieco mniejszy
zakres niz sredni. Poza tym metoda pomiaru mogla byc nieco rozna.
(No i mozesz tez miec lekka nadwzrocznosc, ale to bylby zbyt pochopny
wniosek.)

--
Robert

13. Data: 2003-11-17 14:31:26

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest choroba, to wada refrakcji, w obu przypadkach.

Nie pytałem czy to choroba czy wada , natomiast pytałem , która z nich
jest poważniejsza (gorsza) ?
Może inaczej: Czy jak musiałbyś mieć którąś z tych wad , to którą byś
wolał ? :-) może głupie pytanie ale bardzo ważne dla mnie.

14. Data: 2003-11-17 14:41:48

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpam6i$2ol$...@n...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:

> [...]
> Może inaczej: Czy jak musiałbyś mieć którąś z tych wad , to którą byś
> wolał ? :-) może głupie pytanie ale bardzo ważne dla mnie.

Nie odpowiedzialem bezposrednio na te czesc pytania, bo nie ma ona IMHO
wiekszego sensu.
Obie sa uciazliwe, a uciazliwosc zalezy od tego, jak duza jest wada.
Niemniej, skoro nalegasz, to powiedzialbym, ze dla malych wad,
krotkowzrocznosc bedzie mniej uciazliwa dla zegarmistrza lub pisarza (praca
glownie do blizy), natomiast nadwzrocznosc mniej dla narciarza albo
mysliwego ;) (praca glownie do dali)

Dlaczego to pytanie jest dla Ciebie "bardzo wazne"? Stoisz przed takim
wyborem???

--
Robert

15. Data: 2003-11-17 15:41:39

Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zakres niz sredni. Poza tym metoda pomiaru mogla byc nieco rozna.
> (No i mozesz tez miec lekka nadwzrocznosc, ale to bylby zbyt pochopny

mam astygmatyzm -1.0 cyl. ale praktycznie okulary tylko uzywam do telewizji
i na zewnatrz jednak podczas jazdy przesuwajacy sie obraz w okularach jakby
sie rozmywal czego nie ma bez okularow.
mozna to porownac do zbyt wolnego fps w grach 3d

16. Data: 2003-11-17 17:10:04

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego to pytanie jest dla Ciebie "bardzo wazne"? Stoisz przed
> takim wyborem???
Nie nie stoje ale wiem że po wadach wzroku mogą występować różne choroby
np. jaskra. Chociaz nie musi. I prędzej u kogo wyskoczy ??? O to mi
chodziło.
Właśnie teraz wróciłem od okulisty :)
Mam na (L +2,0 P + 0,75) ale i tak z bliska nie widze na lewe :(
Lekarz powiedział że narazie jestem młody i musze okulary nosić tylko
jedne i takie jak mi przepisał ze względu na to że oko musi sie
akomodować, natomiast jak bede miał po 40stce wtedy musze osobne do
czytania.
Dno oka mam podejrzane :( , może to moja taka uroda a może to początki
jaskry :(. Musze zbadać sobie pole widzenia żeby móc wykluczyć jaskre.
Może wiesz coś o tym ?

17. Data: 2003-11-17 20:44:19

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpave2$3fe$...@a...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:
> Nie nie stoje ale wiem że po wadach wzroku mogą występować różne
> choroby np. jaskra. Chociaz nie musi. I prędzej u kogo wyskoczy ???
> O to mi chodziło.

Nie ma chyba jakiegos wyraznego zwiazku miedzy umiarkowaną wada wzroku a
jaskra, niepotrzebnie sie martwisz.

> Właśnie teraz wróciłem od okulisty :)
> Mam na (L +2,0 P + 0,75) ale i tak z bliska nie widze na lewe :(

Nie i tak, tylko dlatego - masz lekka nadwzrocznosc, a zwlaszcza w lewym.

> [...]
> jedne i takie jak mi przepisał ze względu na to że oko musi sie
> akomodować, natomiast jak bede miał po 40stce wtedy musze osobne do
Nie tyle musi, co moze :)
Reszta sie zgadza.

> Dno oka mam podejrzane :( , może to moja taka uroda a może to początki
> jaskry :(. Musze zbadać sobie pole widzenia żeby móc wykluczyć jaskre.
> Może wiesz coś o tym ?

Wiem niewiele, ale mimo wszystko za duzo, zeby wszystko opisac ;)
A co chcesz wiedziec?

--
Robert

18. Data: 2003-11-18 10:42:30

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> A co chcesz wiedziec?

A czy siedzenie przed monitorem pogłębia mi wade ?
Ile godzin dziennie można siedzieć przy monitorze ?
I jeszcze wracając do mojej wady do lekarz powiedział że laser
wykluczony ze względu na lejowate dno oka. Lekarze będą się bali użuć
lasera żeby jaskra nie wyskoczyła. :( Może się niezna ten doktorek ?

19. Data: 2003-11-18 13:24:32

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpct5v$eub$...@n...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:

> A czy siedzenie przed monitorem pogłębia mi wade ?

Nie.

> Ile godzin dziennie można siedzieć przy monitorze ?

Jesli nie odczuwasz zmeczenia, to caly dzien (zerkajac w dal co 15 minut i
robiac kilkuminotowe przerwy co godzine) - ze wzgledu na wzrok, ale polecam
przerwy na ruch intensywniejszy ze wzgledu na zdrowie ogolnie.

> I jeszcze wracając do mojej wady do lekarz powiedział że laser
> wykluczony ze względu na lejowate dno oka. Lekarze będą się bali użuć
> lasera żeby jaskra nie wyskoczyła. :( Może się niezna ten doktorek ?

Ciezko mi tu cos powiedziec.

--
Robert

Tanie książki medyczne - ostatnie 24h.
Idiopatyczna chondroliza stawu biodrowego
ktoś coś słyszał o skuteczności ADR?
Męcząca czkawka.
Seks i problemy zdrowotne