Re: Nagonka na solaria.

From: "tomek wilicki" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nagonka na solaria.
Date: Mon, 3 Aug 2009 08:24:28 +0000 (UTC)

J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> eee .. mozna prosic o jakies dane statystyczne ? :-)

idź do dowolnego szpitala na oddział onkologiczny, znajdź chociaż jednego
niepalącego z carcinomą :P

Nie wiem, gdzie i jakie dane statystyczne mam wyszukać, że papierosy powodują
raka? Masz 10 000 badań na ten temat, tylko brać i wybierać.

Pierwsze z brzegu:

http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/tobacco
/cancer

Ogólnie w USA papierosy zabijają ponad 440 000 osób rocznie, podczas gdy
czerniak nieco ponad 8000. Dodać należy, że tylko nieznaczny procent tego
nowotworu bierze się z nadmiernej ekspozycji na promienie UV.

http://health.usnews.com/articles/health/healthday/2
008/09/04/2-million-cancer-cases-tied-to-tobacco-use
.html

masz tutaj ile nowotworów powodują papierosy - w USA wychodzi 480 000 rocznie.
Dla porównania, przypadków czerniaka masz 68 000, z czego solariami jest
wywołane nie więcej jak 5000. Jeden do stu - nie tak źle.

> To nie lepiej w kapsulkach i bez skutkow ubocznych ?

niby lepiej, ale raz - kiedy ostatnio słyszałeś, żeby lekarz zalecał witaminę
D? A dwa, kapsułki mają więcej skutków ubocznych niż opalanie, głównie z
powodu ryzyka przedawkowania. No i nie można zapomnieć, że światło słoneczne,
także to sztuczne, ma też inne pozytywne działania, m.in. zapobiega depresji.