Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Najczestsza globalna przyczyna smierci w 2019r - 42.300.000 osob [Worldometers] Re: Najczestsza globalna przyczyna smierci w 2019r - 42.300.000 osob [Worldometers]

Re: Najczestsza globalna przyczyna smierci w 2019r - 42.300.000 osob [Worldometers]

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 2 Jan 2020 17:47:31 -0800 (PST)
Subject: Re: Najczestsza globalna przyczyna smierci w 2019r - 42.300.000 osob
[Worldometers]
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 23:35:25 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> Z twojej wypowiedzi wynikało co innego.

Z mojej strony użyłem zbyt dużego skrótu, a ze swojej strony Piotrze nie zrozumiałeś
kontekstu i źle przypisałeś znaki wypowiedzi, które dałem do domysłu. Krytykowałem
Stany, że nadużywają wolności do celów jednoznacznie moralnie zdrożnych: do
niszczenia nowo powstałych zdrowych organizmów z ludzkimi genami na żądanie i w
celach "socjalnych".

Nie czepiałbym się, gdyby tam prawo odpuszczało przypadki mniej drastyczne (mające
jakieś tam uzasadnienie w uniknięciu najgorszych tragedii życiowych, których nie może
wytrzymać psychika pospolitych osób płci żeńskiej bardzo ubogich w cnoty heroiczne,
aczkolwiek w każdym przypadku jest to nienaturalne zakończenie życia) ale ono
dopuszcza bez wyjątku wszystkie, takie, które mają uzasadnienie tylko w widzimisię
potencjalnych rodziców.

Nie może być tak, że ten barbarzyński zabieg odgrywa rolę "zastępczej antykoncepcji"
bo "uczy" to postawy zero szacunku dla życia i związanych nawyków psychopatycznych
IMHO nawet w o cały rząd większym stopniu niż znęcanie się nad zwierzętami. Nie będę
tutaj rozwijał, jaki jest związek pomiędzy aborcją a nałogowym alkoholizmem, paleniem
tytoniu, noszeniem futer zdartych ze zwierząt i rozwiązłym trybem życia (często
związanym z amoralnym zawodem lub źródłem utrzymania), ale podobny patologiczny typ
charakteru ma wiele nazw, z których żadna nie jest przyzwoita, a wszystkie określają
adekwatnie i dosadnie brzydotę moralną i brak rozumu i godności człowieka pod maską
rzekomej emancypacji płci słabej. W każdym razie nie powinno być tak i temu zespołowi
zachowań kres należy położyć, w szczególności prawnie.

Dobrze przynajmniej, że w większości Stanów została ograniczona prawnie możliwość
popularnej do niedawna późnej aborcji, która była IMHO krokiem do przodu w kierunku
eutanazji.

Żałuję też bardzo, że mój ulubiony kraj, Japonia dopuszcza aborcję na żądanie,
chociaż z drugiej strony cieszę się, że ich liczba zmniejszyła się poważnie przy
niedawnym wprowadzeniu antykoncepcji doustnej.

Tylko że w Japonii nawet po dokonaniu aborcji płód ludzki nie jest traktowany jak na
zachodku śmieć albo coś nieistniejącego, podchodzi się tu do tego z powagą i pokorą.
Jest świadomość, że zostało zakończone w sposób nienaturalny młode, rozwijające się w
łonie życie. Są specjalne świątynie shinto poświęcone pamięci "wodnych dzieci", jest
rytuał modlitw za dusze zmarłych płodów.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mizuko_kuy%C5%8D