Najgrozniejsza choroba ON w Polsce: PASOZYTY!

11. Data: 2001-09-04 16:02:17

Temat: Re: Najgrozniejsza choroba ON w Polsce: PASOZYTY!
Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian L" <m...@l...org.pl> napisał w
wiadomości
> Uważam że nie należy silić się na likwidację tej instytucji
> czy na zmianę nazwy bo to będzie zwykłe klajstrowanie.

Jezeli tylko do tego mialaby likwidacja prowadzic to masz absolutna
racje.

> Działania na rzecz doskonalenia w/w ustawy i PFRON-u
> będą łatwiejsze z dwu powodów. W niedługim czasie
> wchodzi w życie ustawa o dostępie do informacji.
> Drugi powód wybory a wybrać tak źle albo gorzej
> niż to zrobiliśmy w październiku1997 roku nie sposób.

Sam wiesz, jakie kregi "koleguja" sie z czescia lewicy. Nie, nie padnie
ta nazwa, ale mam nadzieje, ze sie domyslisz ;) Poza tym lata 93-97
kojarza mi sie z Normiko, Polisa i Evita, wiec choc zycze opozycji (tej
nie-peeselowskiej) przejecia wladzy, to nie widze woli zmian, chyba, ze
dziura przyniescie otrzezwienie.

pozdrawiam
RT

12. Data: 2001-09-04 17:25:48

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

O tak to mozemy podyskutowac :-)

Moze masz racje co do rozwiazania PFRON, ale ja raczej sklaniam sie do
takiego zdania ze nic to nie zmieni bo gdzie sa pieniadze tam i zlodzieje.
PFRON potrzebuje jedynie :
1) kontroli (moze PIP?)
2) prezesem powinien byc ktos bezpartyjny, fachowiec - wybrany przez
srodowisko ON
3) wiekszy udzial ON i stowarzyszen przy tworzeniu programow

Pieniadze na drogowskaz poszly zbyt szerokim strumieniem ale nie trafily do
osob zdrowych lecz do ON i to juz jest wazne. Czasami trzeba sie godzic na
kompromis - gdy wchodzi w gre dobro ON.

pozdrawiam
Arek
_____________________
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnuje budżet RP.

13. Data: 2001-09-05 06:59:03

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
[...]

_____________________
> Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnuje budżet RP.

Witam!

Poparcie, czy plagiat?

--
Pozdrawiam.
Pearl

14. Data: 2001-09-05 07:07:50

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Moze masz racje co do rozwiazania PFRON, ale ja raczej sklaniam sie do
> takiego zdania ze nic to nie zmieni bo gdzie sa pieniadze tam i

Ale wskutek dobrze przemyslanego systemu mozna zlodziejstwo przyciac do
akceptowalnych rozmiarow. Zapewne pamietasz sprawe raportu Banku
Swiatowego, wywolal ten raport u czesci grupowiczow niezdrowe emocje,
ale jest on dobrym wyjsciem do dyskusji. Co prawda niektorzy, za
bronienie tego raportu, odsadzili mnie od czci i wiary, ale przez te
kilka lat nic lepszego nie wymyslili ani nasze srodowisko, ani PFRON,
KRON i innych, co naduzywaja slowa ON w nazwach. Podoba mi sie pomysl
prezydenckiej rady d/s ON.
> PFRON potrzebuje jedynie :
> 1) kontroli (moze PIP?)

W artykule jest swietny, ale smutny dowcip Uczkiewicza, mam go
przytoczyc?:)
> 2) prezesem powinien byc ktos bezpartyjny, fachowiec - wybrany przez
> srodowisko ON

Srodowisko ON nadal nie istnieje, chyba, ze mowimy o tak fascynujacych
sejmikach ON :) Boje sie, ze takie Rady "obsiada" ludzie w stylu szefow
spoldzielni inwalidzkich, czy szefowie zwiazkow.
> 3) wiekszy udzial ON i stowarzyszen przy tworzeniu programow

Tu sie zgodze, jest sporo kompetentnych stowarzyszen i fundacji.

> Pieniadze na drogowskaz poszly zbyt szerokim strumieniem ale nie
trafily do
> osob zdrowych lecz do ON i to juz jest wazne. Czasami trzeba sie
godzic na

Tak, ale zmarnowano pieniadze. Co z tego ze dali, dali bez glowy, a za
zaoszczedzone pieniadze moznabylo pomoc wielu ON. W panstwie prawa
administracje obowiazuja zasady rozsadnego wydawania srodkow, PFRON
nawet w stopniu minimalnym nie stara sie dac zadosc tej zasadzie.
> kompromis - gdy wchodzi w gre dobro ON.

Kompromis musi byc rozsadny, gdzie widzisz rozsadek w/w instytucji?

pozdrawiam
RT

15. Data: 2001-09-05 11:08:51

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prusak" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam Radku
> Przeczytałem ten artykuł z mieszanymi uczuciami. Tak jak wszystkich
wkurzają
> nieprawidłowości w działaniu PFRON, ale wkurza także to kto i kiedy
pisze o
> tych nieprawidłowościach i jakie wnioski wysnuwa. Wkurza także to, że
nie
> wskazują co w zamian.

Mylisz dziennikarza z politykiem :) Poza tym artykul nie przesadza
sprawy, on tylko przypomina, a sam koniec i tezy nie sa jednoznaczne,
patrz slowa Staregi, bliskiej przeciez UW.
> [...]
powiatów i
> gmin. Ale kto zagwarantuje nam, że taka sytuacja nie powtórzy się, czy
nie
> będzie można podnieść takich zarzutów także wobec powiatów. Przecież
> wystarczy, że dla jednego ON przyzna się pomoc (dofinansowanie czy też
> pożyczkę) w kwocie np. kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu tysiącach
> złotych na zakup jakiegoś niezbędnego sprzętu, a inny nie otrzymałby
wcale i
> już gotowy jest raban, już są zarzuty o niegospodarności itp.
> Niestety, jeżeli chodzi o pieniądze, to zawsze będzie smród.

Przeciez ciagle pisze o koniecznosci uregulowania tych spraw w sposob
dokladniejszy, tzn dokladne podzielenie dofinansowania z/w na rodzaj
schorzenia oraz chec dalszej nauki i pracy.

> Czy ktokolwiek zastanowił się kto podważa celowość istnienia tego
funduszu.
> Przecież, jeżeli czyjś wniosek został rozpatrzony negatywnie lub
otrzymał
> znacznie mniej niż oczekiwał, to dla niego jest krzywda. Ale to tylko
jego
> zdanie. Ale dla dziennikarza już wystarczająco dobry temat na kąśliwy
> artykuł.

Mialbys racje, gdyby to byly pojedyncze przypadki, ale tak nie jest.
Swiadczy to o tym ze nalezy wymienic system swiadczen, moj powiat na
likwidacje barier ma ca 50 tys zl na rok, a zpchr-y mialy kilka milionow
zlotych (dokladniej nie mialy, ale PFRON uparcie zapisywal to w planie
wydatkow;) na pomoc w otrzymaniu certyfikatow ISO. Gdzie tu sens, gdzie
logika? Trzeba o tym pisac...

> Radek, nie bronię urzędasów z PFRON-u, ale idei. Bronię Funduszu -
> pieniędzy - które mają za zadanie pomagać nam - ON. Natomiast w tych

Ale nie pomagaja!!! Ile utworzono miejsc pracy za grube pieniadze w ub.
roku? Cytuje z pamieci: ca 5 tys. Ile zlikwidowano barier w Lodzi, czy
Gizycku? Cale 20 osob skorzystalo. Jesli Ty nazywasz to pomaganiem...

> artykułach najczęściej chodzi o likwidację jednego i drugiego
(wypowiedź
> pana Prezesa SM ile to on by za te składki zlikwidował barier
> architektonicznych dla ON, a o ile znam życie - to pieniądze te
zostałyby
> przeznaczone na inne cele, a dla ON byłaby odpowiedź: na ten cel nie
ma
> pieniędzy, taki cel nie został uwzględniony w statucie SM).

PFRON nie ruszyl paluszkiem, zeby lobbowac na rzecz ustawy ktora da im
mozliwosc kontroli. Tego chce zeby PFRON przestal trwonic pieniadze, a
stal sie kompetentnym organem kontroli wydatkowania pieniedzy przez
samorzady.
> Ale reforma tego funduszu musi być, tylko z głową i wszystko musi być
> dokładnie zapisane w ustawach, by urzędnik nie mógł dowolnie
dysponować tymi
> pieniędzmi, by nie można tego było zmienić jakimś okólnikiem lub inną
> ustawą.

Oczywiscie nie, ale gwoli scislosci, tylko jedna ustawa jest
niezmienialna inna ustawa, to Konstytucja :)

> PS. Oglądając sprawozdanie z Ustronia, mogłem w końcu poznać Ciebie i
> okazało się, że tak daleko od siebie wcale nie mieszkamy.

To na priva napisz gdzie mieszkasz :)

> PS2. Idąc zgodnie z ideą tego artykułu, należałoby zastanawić się nad
> celowością w ogóle jakiegokolwiek unormowania prawnego sytuacji ON. Po
co
> uchwalać jakiś prawa ON itp. Po co tracić czas.

O jakiej idei mowisz? Ja tam tylko widze opis ulomnosci Funduszu na
przestrzeni lat.

pozdrawiam
RT

16. Data: 2001-09-05 18:22:11

Temat: Poparcie, czy plagiat?
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Jak najbardziej poparcie. Bardzo mi sie te haslo podoba :-)
- moge dostac zezwolenie na uzywanie takiej stopki na zasadach freeware? :-)

/ bo w przeciwnym razie bede zmuszony do umieszczenia stopki :-)
Oplaty za licencje do stopki dla Pearl'a, rujnuja budzet domowy algrafa.

pozdr.
Arek
_____________________

17. Data: 2001-09-05 18:22:31

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witam

Radek pisze:

>Ale wskutek dobrze przemyslanego systemu mozna zlodziejstwo przyciac do
>akceptowalnych rozmiarow.

- w niektorych krajach obcinano rece za zlodziejstwo, a nie mozna bylo
powiedziec ze zlikwidowano tam ta plage, a na ulicach dalej pojawiali sie
zlodzieje ale z obcieta reka :-)

>Zapewne pamietasz sprawe raportu Banku Swiatowego, wywolal ten raport u
>czesci grupowiczow niezdrowe emocje, ale jest on dobrym wyjsciem do
dyskusji.

- prawda, jestem w stanie sie zgodzic z teza ze jest w Polsce za duzo
"naciaganych" ON.
Kazdy zna w swoim otoczeniu ludzi (sasiedzi, dalsi znajomi) ktorzy za
lapowke kupowali sobie grupe i z nich takie ON jak ze mnie Antonio
Banderas :-)

>Co prawda niektorzy, za bronienie tego raportu, odsadzili mnie od czci i
wiary,

- to nie wiesz ze palenie na stosie jest wciąż modne ? :-)

>ale przez te kilka lat nic lepszego nie wymyslili ani nasze srodowisko, ani
PFRON, KRON i
>innych, co naduzywaja slowa ON w nazwach. Podoba mi sie pomysl
prezydenckiej rady d/s ON.

- a, mozna sobie wymyslac, wymyslac, wymyslac, a inni beda cie i tak olewac,
olewac, olewac :-)
a co by sie nie wymyslilo to i tak brudy beda plywac na wierzchu, czy w
PFRON'ie, czy w radzie przy prezydencie.

>W artykule jest swietny, ale smutny dowcip Uczkiewicza, mam go
>przytoczyc?:)

- wal, lubie dowcipy :-)

>Srodowisko ON nadal nie istnieje, chyba, ze mowimy o tak fascynujacych
>sejmikach ON :) Boje sie, ze takie Rady "obsiada" ludzie w stylu szefow
>spoldzielni inwalidzkich, czy szefowie zwiazkow.

- moze tez w radzie przy prezydencie ?

>Tak, ale zmarnowano pieniadze. Co z tego ze dali, dali bez glowy, a za
>zaoszczedzone pieniadze moznabylo pomoc wielu ON.

- przeciez im pomogli. Ci ludzie maja komputer i choc na poczatku
wykorzystaja go do gier, to w przyszlosci im to juz nie wystarczy.
- Ja to nazywam pomoca, podaniem wedki - a kto
z ON bedzie chcial lowic, to juz od niego samego zalezy.

>W panstwie prawa administracje obowiazuja zasady rozsadnego wydawania
srodkow,
>PFRON nawet w stopniu minimalnym nie stara sie dac zadosc tej zasadzie.

- nie PFRON jest winny ze ludzie, decydenci nie maja pojecia gdzie powinny
isc srodki. O ile pamiec mnie nie myli to wlasnie UW go powolala, a teraz
chce go
ukatrupic. Jak przejzysz archiwum grupy to powinienes znalesc moj e-mail
(ok.1 rok
temu), w ktorym krzyczalem ze nam PFRON rzad rozwala obciazajac go
nowymi zadaniami (zwrot VAT i inne) nie przeznaczajac jakichkolwiek srodkow.
I co teraz ? byli ludzie z UW (ci sami) chca go rozwalic. Maja jakis
pomysl, co w zamian ?

- powiem Ci co dostaniemy w zamian (- bo znam troszke zycie), my ON,
dostaniemy solidnego kopa w tylek - i tyle. Nikt Cie nawet nie przeprosi.
Od poczatku cos nam ciagle zabieraja i pitola o nowych genialnych
programach.

1).Kasy chorych - ... pieniadze ida za pacjetem
[... nie!!! - to pacjent idzie na kolanach do kasy chorych i zebrze o
pieniadze ktore rzad mu co miesiac kradnie z pensji]

2).Karta nauczyciela - ... duze pieniadze dla doswiadczonych nauczycieli
[... nie!!! - male pieniadze dla wszystkich nauczycieli]

3).Fundusze Emerytalne - ... wysokie emerytury - ty wybierasz fundusz
[...nie!!! - rabuja ci pieniadze i nie wiesz nawet gdzie gina po drodze z
ZUS'u
do drugiego filara :-), a pozniej to sam jestem ciekaw jacy bogacze w Polsce
beda ... "Bogdan mowi spierd...j"]
.......... i tak dalej i tak dalej :-)

Mnie to przypomina bajke o krolu Midasie, ktory czego sie dotknal to
zamienial w zloto, a rzad czego sie dotknie to zamienia w gówno :-)

Nauczony doswiadczeniami wole juz PFRON, od bajeczek o lepszym pomysle na
uszczesliwienie ON.

pozdrawiam i przepraszam za wulgaryzmy
Arek

_____________________
???????????????? w oczekiwaniu na licencje
????????????????????????????????????

18. Data: 2001-09-05 19:48:56

Temat: (...) ON w Polsce: PASOZYTY!
Od: "Rafal Zielinski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

sluchajcie sam niestety nie zdazylem jeszcze przeczytac wspomnianego przez
Was artykulu, ale na podstawie Waszej dyskusji i wspomnianej tu instytucji
mam pare slow do tego o czym jest mowa. OK ale przejdzmy do Meritum sprawy.
Rozni ludzie twierdza roznie jedni sa za, inni przeciw. Co jest prawda to
to, ze na tym ktos pomyslowy potrafi sie niezle oblowic i urzadzic za nasze
(podatnikow) pieniadze. Pytanie czy PFRON jest potrzebny? NIE WIEM. Po ost
atniej mojej wizycie w tej instytucji, w sprawie mozliwosci ewentualnego o
przyrzadowania samochodu, nie zakupienia go z programu, kiedy to panie prz
egonily mnie po calym budynku z parteru na czwarte i z powrotem, a potem na
pierwsze po to tylko, zeby mnie odeslac na czwarte a w efekcie do URZEDU S
KARBOWEGO, bo tam znaja przepisy odnosnie oldiczen przyslugujacych ON z ty
tulu uzytkowania samochodu zapienilem sie cholernie i powiedzialem sobie, ze
chociaz mialbym wziasc pozyczke to tam juz nie wroce. Sorry za ten przy dl
ugi wstep, ale do czego zmierzam. Ano do tego, ze ludzie tam pracujacy sa
NIEKOMPETENTNI biora kase za nic, a Nas traktuja jak zlo konieczne. Z drug
iej strony jednak patrzac na miejsce tego stworzy sie pewnie jakas nowa ko
morke, ktora dalej bedzie trwonic nasze pieniadze przyjda nowi, ktorzy beda
sie chcieli oblowic.

Na tym koncze i czekam na konstruktywna "krytyke":))

19. Data: 2001-09-06 06:58:54

Temat: Re: Poparcie, czy plagiat?
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najbardziej poparcie. Bardzo mi sie te haslo podoba :-)
> - moge dostac zezwolenie na uzywanie takiej stopki na zasadach freeware?
:-)

> / bo w przeciwnym razie bede zmuszony do umieszczenia stopki :-)
> Oplaty za licencje do stopki dla Pearl'a, rujnuja budzet domowy algrafa.

Lepiej nie, bo jeszcze zawieszą mi rentę. :-)

Proponuję w takim razie free w postaci:

_____________________
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnują budżet RP.
(C)Pearl

Pearl
Archiwum pl.soc.inwalidzi
http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-soc-inwalidzi/

20. Data: 2001-09-07 05:16:21

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

i tak sie stanie :-)
> [...]

Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnują budżet RP.

studia "na odleglosc"
pozdrowienia
Poszukuję
Neurogenny zanik mięśni