Najstarszy student medycyny.

21. Data: 2002-02-07 11:13:53

Temat: Re: Najstarszy student medycyny.
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> Medycyna nie jest ZADNA nauka i NIGDY nia nie bedzie gdyz w wiekszosci
> przypadkow (~99%) nie da sie jej opisac ilosciowo. A tylko taka wiedze
> mozna nazwac nauka (fizyka, chemia), ktora mozna opisywac ilosciowo.

Medycyna jest nauką, tak samo jak biologia jest nauką, czy genetyka jest
nauką. Daje się opisać ilościowo, tyle że zjawiska, które opisuje, mają
charakter statystyczny - podobnie jak w FIZYCE kwantowej. Czyli że taki a taki
objaw występuje w takim-a-takim odsetku przypadków choroby A, i w innym
odsetku przypadków choroby B, że operacja daje pięcioletnie przeżycie u xx %
pacjentów z chorobą C, że podanie leku L powoduje wysypkę u yy % pacjentów z
chorobą D, i tak dalej. Dzięki postępom biologii i genetyki medycyna coraz
dokładniej opisuje mechanizmy. Co najważniejsze, obserwujemy konsekwentną
rozbudowę wiedzy medycznej, co świadczy o spójności konstrukcji i użyteczności
metodologii NAUKOWEJ wypracowanej przez medycynę (czy szerzej biologię)
NOWOCZESNĄ. Metodologii, której podstawami jest porządna statystyka,
eliminacja subiektywizmu obserwatora, jednoznaczny język umożliwiający
precyzyjny przekaz informacji i uzyskanie powtarzalności eksperymentu.

Leszek

22. Data: 2002-02-07 11:16:09

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> Dzięki postępom biologii i genetyki
> medycyna coraz dokładniej opisuje mechanizmy.

Zapomniałem dodać, że na poziomie komórki medycyna staje się CHEMIĄ (którą
zaliczyłeś do NAUK).

Leszek

23. Data: 2002-02-14 13:09:43

Od: "Kate" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I don't think so. Mój kolega jest dokładnie w twoim wieku i właśnie rozważa
rozpoczęcie psychologii stacjonarnie. Nie jestem jednak pewna czy w
przypadku medycyny nie istnieje limit magicznej 35-tki. Czekam z nadzieją na
dementi w tej kwestii.
Powodzenia
KateS

24. Data: 2002-02-17 20:13:24

Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie! U mnie na roku jest lewar, ktory przez 18 lat studiuje medycyne i wciaz
jest na 2.

:)
(fak faktem to zwiedzil Polske, bo byl prawie na kazdej uczelni.... jego
koledzy, z ktorymi studiowal, maja z nami zajecia.....oczywiscie jako
asystenci.....)

chlamydia
Analiza pierwiastkowa włosów?
Osad na zebach
pobieranie i przechowywanie krwi pępowinowej
Tak z ciekawości....