Nalesniki - co ja robie zle???

1. Data: 2002-01-03 08:48:37

Temat: Nalesniki - co ja robie zle???
Od: "Dorota B." <D...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam maly problem z nalesnikami mojej produkcji. Za kazdym razem pojawia sie
ten sam problem. Po ich wykonaniu jak podsmazam na patelni w celu podgrzania
czesc farszu (bialy ser, smietana, cukier) wyplywa a nalesniki robia sie
miekkie i kluchowate a nie chrupiace. Wszystko sie rozwala.
Myslalam ze to wina farszu (ze za rzadki) ale ostatnio zrobilam taki ze nie
wypadal z miski po odwroceniu i ten sam efekt. Uzywam zwyklego sera
twarogowego (tlusty lub poltlusty) + gesta smietane Danone.
Co jest nie tak?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
Dorota

1. Data: 2002-01-03 10:09:57

Temat: Re: Nalesniki - co ja robie zle???
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota B." <D...@b...pl> napisał w wiadomości
> mam maly problem z nalesnikami mojej produkcji.
> Uzywam zwyklego sera
> twarogowego (tlusty lub poltlusty) + gesta smietane Danone.

Dodaj zolteczko. A smietanki wcale lub ciut ciut - tak robi moja
Babcia, a jej nalesniki sa pyszne.............. Az szkoda, ze jestem
teraz odcieta od wszelkiego mleka i mlekopochodnych...

:-) Monika

1. Data: 2002-01-03 13:31:44

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I spróbuj ich nie podsmażać na patelni, lecz włóż do nagrzanego piekarnika -
jak je tam potrzymasz przez 10 minut to będą i gorące i chrupiące. Mniam! :-)))

Pzdr

Kundzia

1. Data: 2002-01-03 14:59:30

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czesc farszu (bialy ser, smietana, cukier) wyplywa a nalesniki robia sie
> miekkie i kluchowate a nie chrupiace. Wszystko sie rozwala.
[ciach]

Przepraszam za dwa banalne pytania:
1. jak je zwijasz ?
2. czy musisz dodawac smietanę ?

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2002-01-03 15:08:14

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota B. <D...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a116ds$fdl$...@n...tpi.pl...
> [...]
> wypadal z miski po odwroceniu i ten sam efekt. Uzywam zwyklego sera
> twarogowego (tlusty lub poltlusty) + gesta smietane Danone.

Jeśli chcesz podsmażać, to śmietany dodaj absolutne minimum (i to takiej
gęstej, 18%), dodaj żółteczko albo dwa, cukier waniliowy, może cynamon. Zwiń
w kopertkę i zasmaż.
Ja osobiście wolę do farszu dać na dwie kostki twarogu, czyli pół kilo,
jedno żółtko, tyle śmietany, żeby było gładkie, cukier waniliowy, cynamon,
rodzynki, złożyć na pół i jeszcze raz na pół (trójkąt powstaje), ułożyć w
żaroodpornym naczyniu i zapiec, pycha!!! Potem się polewa śmietana i
pałaszuje.

Wkn uwielbiająca naleśniki

1. Data: 2002-01-03 15:14:30

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a11sbp$66l$...@n...tpi.pl...

> [...]
> rodzynki, złożyć na pół i jeszcze raz na pół (trójkąt powstaje), ułożyć w
> żaroodpornym naczyniu i zapiec, pycha!!! Potem się polewa śmietana i

Zapomniałam napisać, że teściowa robi farsz z twarogu, śmietany, cukru i
cynamonu, ale zwija nalesniki w ruloniki (nie z grube) i ładnie jej się
podsmażają, nic nie wylatuje.

Wkn

1. Data: 2002-01-03 16:05:03

Od: "Dorota B." <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam za dwa banalne pytania:
> 1. jak je zwijasz ?
albo na 4 - w trojkat albo w rulon

> 2. czy musisz dodawac smietanę ?
w zasadzie nie musze ale takiego sposobu nauczyla mnie mama

> pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-01-03 16:07:14

Od: "Dorota B." <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwija nalesniki w ruloniki (nie z grube) i ładnie jej się
> podsmażają, nic nie wylatuje.

ja tez zwijam w rulon i mi wylatuje po obu stronach ale ten Twoj sposob na
pewno wyprobuje.

Dzieki

1. Data: 2002-01-03 17:19:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota B. <d...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1204a$ile$...@n...tpi.pl...

> ja tez zwijam w rulon i mi wylatuje po obu stronach ale ten Twoj sposob na
> pewno wyprobuje.

może zszywaj te naleśniki z obu stron ;-))

Wkn_hihi

1. Data: 2002-01-03 18:14:20

Od: "Dorota B." <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> może zszywaj te naleśniki z obu stron ;-))

no no...... jest to jakis sposob ;-))

Dorota

Ryba Irka Zabłockiego - pycha!
poranne OT