Nalewka tymiankowa

1. Data: 2009-05-16 19:00:44

Temat: Nalewka tymiankowa
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi za mną już od dawna. Coś, co będzie smakowało tak, jak syrop
"Thymi", bez jego ulepowatości :-)
Póki co w necie znalazłem jedynie przepis na nalewke
winogronowo-tymiankową, własnie nastawiłem, ale poszło na nia ledwie
1/4 pęczka, reszta szkoda żeby więdła bezproduktywnie, więc może
jakies alternatywne przepisy? Czy po prostu zalać wódą i zobaczyć,
co wyjdzie?

J.

2. Data: 2009-05-17 10:13:52

Temat: Re: Nalewka tymiankowa
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. napisał:
> [...]
> pęczka, reszta szkoda żeby więdła bezproduktywnie, więc może jakies
> alternatywne przepisy? Czy po prostu zalać wódą i zobaczyć, co wyjdzie?

Ale to "zalać wódą" to jedną gałązkę na 1/2l, tak jak żubrówkę. Pęczek
tymianku wódą zalany to będzie ekstrakt na perfumy :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2009-05-17 14:13:48

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 16 Maj, 21:00, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
> 1/4 pęczka, reszta szkoda żeby więdła bezproduktywnie, więc może
> jakies alternatywne przepisy? Czy po prostu zalać wódą i zobaczyć,

ja z pansravistą zalewaliśmy świński gnój wódą i było okej. Nawet mu
później dałam. Wszytko co zalejesz spirytem i wódą nadaje się do
spożycia. Tylko pamiętaj. Najpierw spiryt a po zlaniu wóda. Później
łączysz.

4. Data: 2009-05-17 19:53:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@h...pl> wrote:

> Ale to "zalać wódą" to jedną gałązkę na 1/2l, tak jak żubrówkę.
> Pęczek
> tymianku wódą zalany to będzie ekstrakt na perfumy :)

Ojezu, weź mnie nie strasz, w tym przepisie, który zrobiłem było pół
kilo winogron i 1/4 pęczka tymianku, to zalane 1/2l wódy i 1/2l
wody. A i kilka listków mięty do tego jeszcze.
Jako pęczek potraktowałem to, co sprzedają w doniczkach
supermarkety, dałem 1/4, ale gałązek tam było kilkanaście. Jedną
taką nalewkę nie do picia, która miała być cudowną w smaku anyżówką
(a wyszedł z tego zajzajer, którego jedynym akceptowalnym sposobem
spożywania jest odmierzanie kroplomierzem max. 5 kropli na szklankę
wody i picie na czczo 1x dziennie) już mam, wolałbym nie stawiac
obok drugiej do kompletu...

J.

5. Data: 2009-05-18 11:14:13

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. napisał:

> Ojezu, weź mnie nie strasz, w tym przepisie, który zrobiłem było pół
> kilo winogron i 1/4 pęczka tymianku, to zalane 1/2l wódy i 1/2l wody. A
> i kilka listków mięty do tego jeszcze.

Jeżeli te 1/2l wódy to wóda a nie spirytus, to mikstura będzie słaba,
zupełnie nie "nalewkowa". Nigdy nic z winogronami nie robiłam, więc
nie wiem, jaki mają wpływ na aromat, może zniwelują trochę tę "całą
łąkę" :) Ale pół litra wody+sok z winogron na pół litra wódy to
kompot :(

> [...]
> odmierzanie kroplomierzem max. 5 kropli na szklankę wody i picie na
> czczo 1x dziennie) już mam, wolałbym nie stawiac obok drugiej do

Jeżeli to rzeczywiście jest anyżowe i lubisz anyż (ja nie), to
"uszlachetniaj" miksturą zwykłą wódkę. Kiedyś tak robiłam jałowcówkę -
mocny ekstrakt na spirytusie do użycia w ilości 10g na 1/2l czystej.
Kumpel napił się tego ekstraktu (na własne życzenie) i po trzech dniach
zeznawał, że ma jeszcze cały las w gardle ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2009-05-18 19:26:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@h...pl> wrote:

> Jeżeli te 1/2l wódy to wóda a nie spirytus, to mikstura będzie
> słaba,
> zupełnie nie "nalewkowa".

Trzymałem się ściśle przepisu, ale takie właśnie mam wrażenie, że
nie będzie to nalewka typowa, typu spiryt ze smaczkiem, tylko takie
raczej coś a'la likier. Też dobre, ostatnio mi się skończył wreszcie
5litrowy baniaczek smorodinówki (chyba 70% miała, zrobiłem na
chrzciny pierworodnego), więc będzie odmiana :-)

> Jeżeli to rzeczywiście jest anyżowe i lubisz anyż (ja nie), to
> "uszlachetniaj" miksturą zwykłą wódkę.

O, dobry pomysł, dzięki. Usiłowałem w tą stronę kombinować przez
rozcieńczanie tej anyżówki wóda, ale po rozmieszaniu pół na pół
stopień anyżowatości nie zmienił sie w żaden odczuwalny sposób, więc
chyba faktycznie proporcje rzędu pojedyńczych procent będą lepsze.
Anyż bardzo lubię, ale też nie w takim stężeniu, że po trzech dniach
się nim jeszcze odbija :-)

J.

7. Data: 2009-05-19 10:55:11

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Jako pęczek potraktowałem to, co sprzedają w doniczkach supermarkety,
> dałem 1/4, ale gałązek tam było kilkanaście.

Zioła z marketów nie mają dobrego aromatu, znacznie przydatniejszy
będzie tymianek z ogrodu, są czasem też pęczki ziół do kupienia na
targowiskach.
--
BBjk

8. Data: 2009-05-19 12:51:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 May 2009 12:55:11 +0200, Bbjk napisał(a):

> Zioła z marketów nie mają dobrego aromatu, znacznie przydatniejszy

Przydatny, bardziej przydatny, najbardziej przydatny.
Znacznie bardziej przydatny.
Ładny, ładniejszy, najładniejszy.
Polski język.

9. Data: 2009-05-19 12:57:18

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Przydatny, bardziej przydatny, najbardziej przydatny.
> Znacznie bardziej przydatny.
> Ładny, ładniejszy, najładniejszy.
> Polski język.

Jak zwykle kulą w płot.

http://www.sjp.pl/co/przydatniejszy
Również patrz: trzytomowy Słownik Języka Polskiego PWN.
--
BBjk

10. Data: 2009-05-19 18:59:44

Od: "Abigeil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Jak zwykle kulą w płot.
>
> http://www.sjp.pl/co/przydatniejszy
> Również patrz: trzytomowy Słownik Języka Polskiego PWN.
> --
> BBjk

nie czepiaj się!!!
to słownik z 2006 a mamy już 2009 ;-)