Nalewka z aronii.

1. Data: 2012-09-30 20:56:57

Temat: Nalewka z aronii.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 22:54:19 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> macerować tę wanilię w nalewce chociaż 2 tygodnie.
> Wanilia w tej nalewce jest wg mnie boskim dodatkiem - niesamowicie poprawia
> jej smak i zapach.
>
> PS. Wspomniane resztki po odcedzeniu wiśniówki dodaje się wtedy, kiedy mamy
> już odcedzony wywar aroniowy - wlewamy wszystko (wywar i spirytus) do
> wielkiego słoja i dodajemy te resztki, zamykamy szczelnie!, a mniej więcej
> po miesiącu znowu cedzimy i filtrujemy, po czym rozlewamy do butelek. Tak
> zrobiłam - na razie słój stoi sobie na parapecie, rozlew za jakieś 3

Przesyłam tym razem do właściwej grupy.
(by XL)

2. Data: 2012-09-30 21:08:53

Temat: Re: Nalewka z aronii.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 22:56:57 +0200, Ikselka napisał(a):

> Przesyłam tym razem do właściwej grupy.

Aronia jeszcze jest, można kupić na targu lub w co ambitniejszych
warzywniakach - więc czas po temu, by zrobić nalewkę, stąd przepis.
(by XL)

3. Data: 2012-10-01 00:06:07

Od: "mill" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Pewnie się nie znam - ale z tego co wiem to
- albo owoce aronii przemrażamy
- albo dodajemy liście wiśni

Oba sposoby powodują zniknięcie goryczki

.

4. Data: 2012-10-01 09:02:46

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mill" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie się nie znam - ale z tego co wiem to
> - albo owoce aronii przemrażamy
> - albo dodajemy liście wiśni
>
> Oba sposoby powodują zniknięcie goryczki

Liście wiśni? Tego nie znałem. Suszone? W jakich proporcjach?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

5. Data: 2012-10-01 09:23:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 11:02:46 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "mill" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Liście wiśni? Tego nie znałem. Suszone? W jakich proporcjach?

Świeże, jakieś 100-120 szt na 1 kg aronii.
Kupiłam aronię (moją ptactwo zeżarło) także na zimę na zapas i zamroziłam -
liście wiśni też zamrożę, ale najpierw potraktuję je parą w parowarze przez
minutkę.
(by XL)

6. Data: 2012-10-01 09:25:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 02:06:07 +0200, mill napisał(a):

> Pewnie się nie znam - ale z tego co wiem to
> - albo owoce aronii przemrażamy
> - albo dodajemy liście wiśni
>
> Oba sposoby powodują zniknięcie goryczki
>
> .

Z liśćmi nie chodzi o goryczkę - liście wiśni w tej ilości mają dać posmak
wiśniowy, ponieważ ta aroniówka ma smakować jak wiśniówka. I tak jest.
Do swojej dodałam też wiśnie z nalewki, bo miałam.
(by XL)

7. Data: 2012-10-01 11:58:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 23:08:53 +0200, Ikselka napisał(a):

> więc czas po temu, by zrobić nalewkę

Oczywiście te moje 6 litrów nie powstało tylko z 1 kg aronii, ale chyba z
coś około trzech :-)
(by XL)

8. Data: 2012-10-01 14:59:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 11:23:47 +0200, Ikselka napisał(a):

> Świeże, jakieś 100-120 szt na 1 kg aronii.

Mają być z ogonkami i nawet mogą być częścowo z miejscem, skąd wyrastały.
(by XL)

9. Data: 2012-10-01 20:09:04

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z liśćmi nie chodzi o goryczkę - liście wiśni w tej ilości mają dać posmak
> wiśniowy, ponieważ ta aroniówka ma smakować jak wiśniówka. I tak jest.
> Do swojej dodałam też wiśnie z nalewki, bo miałam.
a ja się martwiłam, że nikt z tą aronią nie czekał na mnie ;)

kiwiko

10. Data: 2012-10-01 20:56:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 22:09:04 +0200, kiwiko napisał(a):

> a ja się martwiłam, że nikt z tą aronią nie czekał na mnie ;)

To znaczy?

(by XL)

Fondant czeko...
orzechy włoskie