Nalewki/likery na wodce (nie na spirytusie etc.)?

11. Data: 2009-09-10 00:37:23

Temat: Re: Nalewki/likery na wodce (nie na spirytusie etc.)?
Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WRonX miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony
gdzieś w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> Po weselu zostalo mi pare(nascie) buteleczek "czystej". Pomyslelismy z
> zona, ze mozna zrobic rozniste nalewki. Niestety, wiekszosc przepisow, n
> a jakie trafiam, przewiduja spirytus, albo spirytus *i* wodke. Czy na
> samej wodce mozna zrobic jakas porzadna nalewke?

W sumie to owoce.

Kokosowa
- wódka 0,7
- 10 dag wiórek kokosowych
- szklanka skondensowanego słodzonego mleka
- łyżeczka startej skorki cytrynowej
Do słoja. Na 2 tygodnie.

Czekoladowo-kawowa
- 5 dag kawy mielonej
- 10 dag czekolady w proszku
- laska cynamonu
- szklanka cukru
- cukier waniliowy
- wódka 0,7
- szklanka wody
Pierwsze trzy do słoja, zalej wódką, zamieszaj. Po 2-3 tygodniach
rozmieszaj cukier z wodą (na gorąco i ustudź) i dodaj do reszty.
Odczekaj 2-3 tygodnie. Przefiltruj

Z tym, ze ile te przepisy warte dowiem się za dwa tygodnie bez kilku dni :)

Tu masz jeszcze nalewkę z chili.
http://zpierwszegotloczenia.pl/przepisy/domowe-nalew
ki/
Wszystkie te trzy przepisy pochodzą z dodatku do GW "Nalewki - nowe
pomysły" z 2007. Wiele tam wódczanych.

Na pewno kminkówkę można zrobić z wódki:
http://kuchnia24h.pl/kminkowka,1979.html
Czosnkowa:
http://nalewki.rolnicy.com/nalewka-czosnkowa/
Gruszkowa:
http://www.smaczne-blogowanie.pl/napoje/alkohol/nale
wka-gruszkowa-gruszkowka/

I przy okazji wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia. :)

--
FortArt

12. Data: 2009-09-10 04:19:44

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> Nie rozumiem - masz coś przeciw ziołowym wódkom? A dereniówkę właśnie
> postawiłam, malinówkę też. Tyle,że tego z samej wódki bez spirytusu
> nie da się zrobić.

Mam nalewkę z kogutków - fantastyczna.

13. Data: 2009-09-10 04:21:31

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WRonX" <w...@-...net> napisał w wiadomości

Można - wystarczy kupić gotowe zaprawki - postoi dwa trzy dni i gotowa.

14. Data: 2009-09-10 07:41:12

Od: WRonX <w...@-...net> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> I przy okazji wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia. :)

Dzieki za przepisy i zyczenia. BTW, fajna wrotka, ale po slubie sie boje
tego spiewac :)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

15. Data: 2009-09-11 20:47:11

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście że można, z tym że trzeba pamiętać - w przepisach podawany jest
> spirytus z jednego powodu , duża zawartośc alkoholu - bo to właśnie
> alkohol wydobywa smak z 'przypraw', nalewka na wódce nie będzie tak
> wyrazista w smaku jak ta na spirytusie, i powinna dojrzewać znacznie
> dłużej niż te spirytusowe (myśle że około 2miesiące, spirytusowe 2-3tyg)

Nie zgadzam się, w większości przsepisów spirytus miesza się z wodą, owoców
nie maceruje się w czystym alkoholu - bo skórka denaturuje i utrudnia
przedostawanie się dobroci z głębi owocu.

Czas maceracji owoców to jakieś 2-3 tygodnie, czas dojrzewania nalewki - od
3 miesięcy (aroniowa) do roku (winogronowa - przed rokiem nie wolno tknąć).

Najlepszą metodą jest maceracja w alkoholu, następnie zasypanie cukrem i
wystawienie na słońce, i połacze nie obu składników.

MS

16. Data: 2009-10-06 08:24:46

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej S. napisał:

> Nie zgadzam się, w większości przsepisów spirytus miesza się z wodą,
> owoców nie maceruje się w czystym alkoholu - bo skórka denaturuje i
> utrudnia przedostawanie się dobroci z głębi owocu.

Dokładniej - nalewów owocowych nie robi się na spirytusie rektyfikowanym
(stężenie rzędu 95%) a na spirytusie maceracyjnym - stężenie 70%. To
samo zresztą stężenie jest stosowane w medycynie do odkażania - bo
spirytus 70% głębiej wnika, rektyfikat ścina wszystko po wierzchu i
dalej nie wnika a tam dalej właśnie jakieś mikroby uchować się mogą.
W praktyce spirytus o stężeniu 70% z dokładnością wystarczającą przy
sporządzaniu nalewów owocowych uzyskuje się mieszając równe objętości
wódki i spirytusu rektyfikowanego.

A sporządzanie nalewów na wódce może w przypadku owoców zawierających
dużo wody spowodować niemożność uzyskania właściwej mocy nalewu -
wszystko będzie rozwodnione, mało alkoholu, mało ekstraktu, smak
wodnisty - pozostanie ratować to dodatkiem cukru ale to jednak nie to co
porządny nalew.

--
Darek

pieprzówka