Nalot na jezyku

1. Data: 2004-01-22 13:16:58

Temat: Nalot na jezyku
Od: "Lento" <t...@a...uk> szukaj wiadomości tego autora

Czy bialy nalot na jezyku to cos co maja wszyscy czy mam cos nie tak? Mam to
od niepamietnych czasow czyli albo od urodzenia albo co najmniej z 10lat
(teraz mam 20-pare). Czasami (jak np jestem chory) to na jezyku mam miejsca
gdzie ten nalot znika a potem jak wyzdrowieje to znowu wraca tak jak bylo i
jest caly w takim wlasnie jakby nalocie. Pozdr Lento

2. Data: 2004-01-22 23:16:05

Temat: Re: Nalot na jezyku
Od: "Bzyczek_db" <b...@b...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lento" <t...@a...uk> napisał w wiadomości
> [...]
> gdzie ten nalot znika a potem jak wyzdrowieje to znowu wraca tak jak bylo
> jest caly w takim wlasnie jakby nalocie. Pozdr Lento

Nie wiem czy wiesz, ale niektorzy lodzie myja jezyki (inna szczoteczka niz
ta co myjesz zeby). Tez tak mialem, az dziewczyna zaproponowala mi, abym
sprobowal umyc jezy (Ona myje jezyk od malego dziecka). Na poczatku wydalo
mi sie to glupie, ale sprobowalem. No i faktycznie zeszlo. Co prawda
pierwsze kilkanascie myc jest obrzydliwe, ale jak wycwiczysz sposob, to nie
bedzie Ci ta czynnosc przeszkadzala a i jezyk bedzie ladniej wygladal (nie
mowiac juz o posmaku w ustach).

3. Data: 2004-01-23 09:43:50

Od: "Lento" <t...@a...uk> szukaj wiadomości tego autora

> (inna szczoteczka niz ta co myjesz zeby).

to znaczy chodzi o to zeby byla inna w sensie budowy wlosia czy czegos tam
czy po prostu inna w znaczeniu "druga" zeby nie myc ta sama zebow? czy to ma
jakis sens, przeciez obie sa w tej samej jamie ustnej? BTW ja juz probowalem
to zmyc szczoteczka ale raczej nie schodzi. moze na poczatku zawsze tak jest
tak? dzieki, pozdrawiam!

4. Data: 2004-01-23 11:17:12

Od: "Bzyczek_db" <b...@b...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
probowalem
> to zmyc szczoteczka ale raczej nie schodzi. moze na poczatku zawsze tak

Chodzi o to, aby byla druga szczoteczka (moze byc taka sama jak do zebow).
Ponoc to ma jakies znaczenie i trzeba uzywac dwoch. Myjac jezyk dwa razy
dziennie, rano i wieczorem, pozbylem sie tego. No ale fak, jak nie umyje
jezora, to niestety nalot powraca. Z tego co sie orientuje, to jest
jedzenie, ktore wlazi miedzy szczelinki (kubeczki?) na jezyku. I po jednym
czy nawet pieciu myciach na slate nie zejdzie.

Tak jak pisales, ze masz podczas choroby takie plamki, na ktorych nic nie
ma. Tak samo jest, gdy oparzysz sobie jezyk

Zmusilem sie do codziennego mycia jezyka i jest dobrze.

Zycze powodzenia i wytrwalosci.

5. Data: 2004-01-23 15:41:31

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to znaczy chodzi o to zeby byla inna w sensie budowy wlosia czy czegos tam
> czy po prostu inna w znaczeniu "druga" zeby nie myc ta sama zebow?

moze być klasyczna szczoteczka ale używana tylko do mycia języka (gdzieś
spotkałam sie z zaleceniem, zeby myć język szczoteczką zanurzoną w
antybakteryjnym płynie do ust) lub możesz używać specjalnej szczoteczki- są
juz na naszym rynku, mają taki łukowaty kształt (robi ją bodajże firma od
produktów do higieny jamy ustnej "one drop only")

6. Data: 2004-01-23 16:14:15

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy bialy nalot na jezyku to cos co maja wszyscy czy mam cos nie tak?

Nie wszyscy, ale wieksosc "cywilizowanych". Proponuje zastanowic sie nad
dieta, u mnie pomoglo. Zniknal nalot i nieprzyjemny zapach.

7. Data: 2004-01-24 07:31:55

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Bzyczek_db ( b...@b...vectranet.pl ) wrote :

> [...]
> ta co myjesz zeby). Tez tak mialem, az dziewczyna zaproponowala mi, abym
> sprobowal umyc jezy (Ona myje jezyk od malego dziecka).

Mycie myciem, ale nie zniknie problem z nalotem, ponieważ przyczyna tkwi
gdzie indziej.
Spytaj lekarza. Jest wiele przyczyn jego powstawania, a ma to związek ze
zdrowiem. Lekarz badając pacjenta, zwraca również uwagę na wygląd języka;)

Pzdr.
Iwona
P.s.
Cage słusznie zauważył, że dieta (również) ma wpływ na obraz języka.
Cage możesz coś więcej napisać?

8. Data: 2004-01-24 13:33:24

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cage słusznie zauważył, że dieta (również) ma wpływ na obraz języka.
> Cage możesz coś więcej napisać?

Moge, a co konkretniej Cie interesuje? Czasami warto zwrocic uwage nie tylko
na to co jemy, ale "jak to robimy" :) Mowi ci cos nazwisko Tombak?

Laser diodowy
prośba o określenie leku
prośba o określenie leku
prośba o określenie leku
badanie histopatologiczne - ogromna prośba o przetłumaczenie