Re: Napowietrzacz - znów problem

From: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Napowietrzacz - znów problem
Date: 6 Jan 2006 03:53:23 +0100

> to fajnie że musze nową pompke kupić :[ jaki ma adres sklep wysyłkowy ? może
> pujde z gwarncją do sklepu tam gdzie kupiłem i może coś gość doradzi...

Wydaje mi się że te problemy wynikają z temperatury na dworze, gumki tłoczace
oraz gumki w których osadzone są "wibrujące wahadełka od elektromagnesów" (nie
wiem jak to się fachowo nazywa)twardnieją na mrozie i pompka ciężej pracuje nie
wyrabiając normy. Ćwiczyłem ten temat 9 lat, wymieniając niekiedy po trzy pompki
w roku (pracują u mnie cały rok non stop). Obecnie kupiłem za większą kasę
specjalną pompkę do oczek wodnych SERRA AIR 550. Dane techniczne: napięcie:
230V /50 Hz, moc: 12 W, wydajności: 550 l/h , 4 zaworowy, w moim przypadku
łączę cztery wyloty powietrza złączkami Y (na wyposażeniu pompki) w dwa. Taki
napowietrzacz można kupić tutaj:

http://www.hydroogrod.home.pl/modules.php?name=catal
og&file=index&cPath=26_45

Kosztuje on u nich 85 zł + koszty wysyłki. Naprawdę polecam bo wychodzę z
założenia że lepiej kupić coś solidnego i droższego niż podpierać się czymś co
nie jest przystosowane do pracy na zewnątrz domu. Niestety nie zdały one u mnie
egzaminu mimo iż były przystosowane do 200 i 300 l akwariów. Wychodzi w efekcie
taniej. SERRA pracuje u mnie już 10 miesięcy bez żadnych problemów mimo iż
chodzi na "pół gwizdka" (ma elektroniczną regulację), jak pracowała na "full" to
woda w oczku jakby się gotowała. Powietrze wchodzi do oczka przez dwie duże
kuliste (fi 4,5 cm) kostki napowietrzające jedna na głębokości 120 m, druga na
80 cm w strefie płytkiej. Każda z kostek podłączona jest do 3 m długości wężyka
(fi 0,5 mm). Pompa schowana w blaszanej skrzynce elektro ok 1 m od oczka.

Pozdrwaiam,
Paweł Woynowski