Nawóz na trawnik

1. Data: 2001-09-04 12:10:02

Temat: Nawóz na trawnik
Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam dobrego nawozu do zasilenia trawnika
przed zima.

2. Data: 2001-09-04 12:41:17

Temat: Re: Nawóz na trawnik
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości > Szukam dobrego nawozu do
zasilenia trawnika
> przed zima.

Florowit do trawników. Dostępny w wiaderkach chyba 5 kg. Z dużą zawartością
fosforu, co sprzyja ukorzenianiu się trawy i podobno zapobiega szarej pleśni
po zimie. Nie stosowałem, bo dopiero ostatnio widziałem reklamę w
"Działkowcu"
Pozdr. Jurek

3. Data: 2001-09-04 13:14:21

Temat: Odp: Nawóz na trawnik
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A cos tanszego od florowitu?

Slyszalam, ze niektorzy posypuja Azofoska lub nawozami rolniczymi...

Agata

4. Data: 2001-09-05 05:06:05

Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj bylem w sklepie i polecili zdecydowanie Florovit.
Opakowanie 10 kg kosztuje 33 zl.

5. Data: 2001-09-05 10:27:08

Od: Jacek Kądzik <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl napisał(a):

> A cos tanszego od florowitu?
>
> Slyszalam, ze niektorzy posypuja Azofoska lub nawozami rolniczymi...
>
> Agata

Taki drogi to on nie jest, za 8 kg zapłaciłełem 23 zl. Stosuję od trzech
lat w dawce 2 x 30 g/m2 (koniec siernia i początek października), nic
złego powiedzieć o nim nie mogę. A róznice między nienawożonym jesienią
trawnikiem a nawożonm są szczególnie widoczne na wiosnę. Ujemną strroną
nawożenia jesiennego, przynajmniej w moim przypadku, jest konieczność
wiosennego napowietrzania darni.
Azofoskę na jesieni zdecydowanie odradzam. Za duża zawartość azotu. Co
najwyżej można pokusić się o sypnięcie saletry potasowej, ale tego nie
trenowałem. Jeśliktoś ma to rozpracowane, niech napisze.

PZDR, JK

6. Data: 2001-09-05 11:39:40

Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A dlaczego po jesiennym nawozeniu musisz wiosna
napowietrzac?
A tak na marginesie to wydaje mi sie, ze jesli sa opracowane
gotowe nawozy specjalnie do trawnikow, to chyba nie ma sensu
eksperymentowac. Zwlaszcza, ze roznice w cenie nie sa az tak drastyczne.
Robert

7. Data: 2001-09-05 17:50:57

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wczoraj bylem w sklepie i polecili zdecydowanie Florovit.
> Opakowanie 10 kg kosztuje 33 zl.

Myślę, że zachowali się jak kupcy.
Sprzedali to co najdroższe. Jest to do przyjęcia przy niewielkim trawniku.
Ktoś pytał o nawozy rolnicze.
Przy większych trawnikach, można stosować właśnie takie nawozy. Trzeba
szukać tych gdzie jest mało azotu (N) a dużo potasu (K). Trzeci główny
składnik (fosfor P)może występować w ilości ok. 1/2 K. Szukać trzeba tego
wśród Amofosek.
Gdy trawnik jest zbyt zakwaszony, warto nawozić wapnem nawozowym.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-09-06 04:50:56

Od: Jacek Kądzik <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert napisał(a):

> A dlaczego po jesiennym nawozeniu musisz wiosna
> napowietrzac?

Powód jest prosty: potas zawarty w jesiennych nawozach sprzyja (i o to chodzi)
rozrostowi korzeni, a więc mmy do czynienia z zagęszczeniem.

> A tak na marginesie to wydaje mi sie, ze jesli sa opracowane
> gotowe nawozy specjalnie do trawnikow, to chyba nie ma sensu
> eksperymentowac. Zwlaszcza, ze roznice w cenie nie sa az tak drastyczne.

Oczywiście, wskazałem tylko, że istnieją inne możliwości. Choć na wiosnę do
swego trawnika (ok. 400 m2) używam siarczanu amonu który kosztuje 17 zł/worek
50 kg. Różnica w cenie jest więc co najmniej b. duża, a w tym okresie gdy
trawce trza silnego kopa związek ten jest idealny.

PZDR, JK

9. Data: 2001-09-06 05:01:42

Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje. A ja mam troche inny problem. Mam szczeniaka owczarka
niemieckiego. Piesek biega sobie luzem po podworku.
Zastanawiam sie czy nawozic teraz trawe. Bo jak sie piesek nalyka
takiej wzbogaconej trawki to na zdrowie mu to nie wyjdzie.
Moze masz jakis pomysl?
Pozdr. Robert

10. Data: 2001-09-06 08:46:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora