Pytanko dotyczące Dalii

1. Data: 2000-03-01 19:31:43

Temat: Pytanko dotyczące Dalii
Od: "Tibia" <t...@l...cc> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów byłby w stanie powiedzieć mi
czym różni się Dalia Zmienna od innych Dalii.

Z góry dziękuję za pomoc.

Marcin.

1. Data: 2000-03-07 07:17:43

Temat: Re: Pytanko dotyczące Dalii
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tibia wrote:
> Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów byłby w stanie powiedzieć mi
> czym różni się Dalia Zmienna od innych Dalii.

Wyglada na to, ze nikt nie wie ...

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-03-07 07:29:19

Temat: Odp: Pytanko dotyczące Dalii
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

> Wyglada na to, ze nikt nie wie ...

Głowy nie dam, ale dalie zmienne uprawia się chyba jako jednoroczne, z
nasion. Na ogół są to odmiany o kwiatach pojedynczych, acz w dużej gamie
kolorów. Dalie x cultorum, czyli odmiany np. z grupy kaktusowych,
dekoracyjnych, anemonowych i kołnierzykowych uprawia się rozmnażając metodą
wegetatywną, przez dzielenie kłączy, ewentualnie sadzonkowanie młodych
przyrostów. Gatunki jednoroczne po pierwszych przymrozkach wykopujemy i
wyrzucamy np. na kompost, cenne odmiany ogrodowe zimujemy w piwnicy. Ale to
tak na 50%, nazwy musiałabym jednak sprawdzić w książkach.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-07 09:51:57

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Zabiles mi cwieka tym pytaniem, i chyba innym tez, bo nie widzialam
odpowiedzi. do tej pory zylam w swiadomosci, ze dalia zmienna to roslina
od ktorej wywodza sie wszystkie odmiany ogrodowe. nie przychodzi mi do
glowy zaden inny gatunek dalii. w tym sensie dalia zmienna niczym sie
nie rozni od innych. skad sie wzielo twoje pytanie? moze jesli sie
dowiemy, latwiej bedzie odpowiedziec?
Dorota

Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-08 07:28:04

Temat: Nazwy Lacinskie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Witam
Swego czasu byla dyskusja o nazwach i stad moje pytanie.
W katalogu Florexpolu znalazlem takie rosliny:
Tojesc -asclepias tuberosa i Tojesc kropkowana -lysimachla punctata.
Z wygladu sa to rozne rosliny,z nazw lacinskich tez ,to czemu polska nazwa
jest wspolna?
I która jest wlasciwa?
Pozdrawiam
Dla odroznienia Juras(dawny Jurek)

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-08 09:53:02

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Tam byla tojesc i trojesc.
Dorota

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-08 10:04:32

Temat: Re: Nazwy Lacinskie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki zmienie okuliste.
Juras

1. Data: 2000-03-08 17:26:57

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyglada na to, ze nikt nie wie ...
> czym różni się Dalia Zmienna od innych Dalii.

Dalia, georginia (Dahlia), ok. 15 gatunków roślin zielnych z rodziny
złożonych, występujących w górskich obszarach Meksyku i Gwatemali. Kilka
gatunków dało wiele popularnych roślin ozdobnych. Najczęściej spotykana jest
dalia zmienna (Dahlia variabilis), bylina o bulwiastych korzeniach i dużych
koszyczkach kwiatowych.

Wiele odmian otrzymuje się m.in. przez krzyżowanie z innymi gatunkami, np. z
dalią szkarłatną (Dahlia coccinea). W naszym klimacie dalie nie wytrzymują
zimowych mrozów, bulwy muszą być wykopywane i przechowywane w temperaturach
dodatnich
http://encyklopedia.wp.pl/wiem.wp/doc/0552bba1bb9c58
c0052563b000710be1
Pozdrawiam, jerz

1. Data: 2000-03-09 17:06:42

Temat: Odp: Nazwy Lacinskie
Od: "bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A propos trojesci
Przegladajac w u.r któres czasopismo natknalem sie na trojesc amerykanska .
Zapalony jej wygladem i walorami dekoracyjnymi , mrozoodpornoscia ,
wieloscia odmian itp . postaniowilem znalesc ja w sklepach . Zostalem
poinformowany , ze raczej tej rosliny nie dostane , gdyz jest to roslina
parkowa silnie krzewiaca (prawie chwast ) . Czy ktos widzial w sprzedazy
takowa ?
Nabralem od tej chwili pewnego dytansu do slowa pisanego i przedstawionego
w fachowych czasopismach , tudziez róznych nowosci rynkowych .

Pozdrawiam Bogdan

1. Data: 2000-03-10 12:30:52

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bogdan <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:CSQx4.5681$S...@n...tpnet.pl...

> [...]
> poinformowany , ze raczej tej rosliny nie dostane , gdyz jest to roslina
> parkowa silnie krzewiaca (prawie chwast ) . Czy ktos widzial w sprzedazy

W sprzedaży jest trojeść bulwiasta (nasiona) oraz natknęłam sią kiedyś na
krwistą, którą oczywiście nabyłam. Bynajmniej nie jest ekspansywna, za to
dość oryginalna, szczególnie po kwitnieniu.

Pozdrawiam, Basia.

do ADMINA !!!
Glazy, kamienie i kamyczki...
kaktusy - ciag dalszy