Nerwica serca?

1. Data: 2003-01-09 12:44:13

Temat: Nerwica serca?
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można mieć nerwicę serca? Jeżeli tak, to jakie są jej objawy? Jak się ją
leczy?
Czy można miec nerwobóle serca?

Pozdrawiam
Benia

2. Data: 2003-01-09 13:47:02

Temat: Re: Nerwica serca?
Od: "warcab" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli podejrzewasz że coś nie tak z twoim sercem biegnij zrobić EKG!!!

3. Data: 2003-01-09 14:18:40

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"warcab" <w...@p...wp.pl> napisał/a

> Jeśli podejrzewasz że coś nie tak z twoim sercem biegnij zrobić EKG!!!
^^^^^^^
A to dobre. Biegnij, może pęknie po drodze i po sprawie :-P

A tak serio to istnieje nerwica serca, jest to dystonia nerwowo-krążeniowa
inaczej Zespół Da Costy. Jest to psychonerwica, która objawia się
dolegliwościami ze strony serca przy braku zmian patologicznych.
Objawy: szybkie męczenie się, trudności oddechowe, bóle w okolicy serca
i/lub sutków (o charakterze kłującym), nierównomierne, przyspieszone bicie
serca. Do tego mogą występować: zaburzenia snu, bóle i zawroty głowy,
omdlenia.
Główną przyczyną zespołu jest długotrwały stres.
Leczenie: psychoterapia.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

4. Data: 2003-01-09 14:34:34

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> omdlenia.
> Główną przyczyną zespołu jest długotrwały stres.

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz
Benia

5. Data: 2003-01-09 15:11:03

Od: "ANIA" <l...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> omdlenia.
> Główną przyczyną zespołu jest długotrwały stres.

bylam wczoraj u lekarza, wlasnie z takimi problemami - objawami, ale nie
dostalam skierowania na ekg, tylko do neurologa, pani doktor nie przejela
sie moim sercem i wysokim cisnieniem 148/nie pamietam:(
dala mi jakies proszki przecie bolom glowy i leki psychotropowe na sen - czy
nie za mocne jak na pierwszy raz ?
mam teraz codziennie mierzyc cisnienie, kto moze powiedziec mi jakie jest
dobre cisnienie dla kobiety w wieku 26 lat?

pozdrawiam
ania

6. Data: 2003-01-09 15:22:45

Temat: Re: cisnienie i puls
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ANIA" <l...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> mam teraz codziennie mierzyc cisnienie, kto moze powiedziec mi jakie jest
> dobre cisnienie dla kobiety w wieku 26 lat?
> ania

CISNIENIE
wiek mezczyzni kobiety
15 113/75 113/75
20 125/75 116/71
30 128/79 120/75
50 135/83 139/83
60 143/86 143/86
80 146/83 158/83

PULS:
20 lat do 63/min
30 lat 67/min
40 lat 71/min
50 lat 78/min
60 lat 86/min
dane z zalaczonego do nadgarstkowego japonskiego Omronu

Jola L-L

7. Data: 2003-01-09 15:38:16

Od: "ANIA" <l...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> CISNIENIE
> Jola L-L
dzieki:))

pozdrawiam
ania

8. Data: 2003-01-09 16:23:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Jan 2003, ANIA wrote:

> dala mi jakies proszki przecie bolom glowy i leki psychotropowe na sen - czy
> nie za mocne jak na pierwszy raz ?

hm, sama przeczytaj starannie swoj wlasny posting i zastanow
sie, czy na podstawie tego, co napisalas mozna Ci cokolwiek
sensownego napisac?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2003-01-09 16:34:45

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te dane taki wypieszczone, hehe.
Chyba przesadzili

--

\/\/ I S E |\/| A N
#GG: 3226283

10. Data: 2003-01-09 16:43:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Jan 2003, Jola L-L wrote:

> 30 lat 67/min

Hm ???????!!!!!!

Przyjmijmy jedna zasade - granica powtarzalnie mierzonego
w spoczynku cisnienia tetniczego okreslanego jako prawidlowe
jest 130/90. Miedzy 130/90 a 140/90 mowimy o wysokim
prawidlowym a powyzej juz o nadcisnieniu. Oczywiscie
jaka strategie diagnostyczno lecznicza sie podejmie
przy nadcisnieniu zalezy od wielu czynnikow - takze
wieku pacjenta. Co innego ozncza cisnienie 140/95
powtarzalne w spoczynku u osoby 16 letniej i 61
letniej. Zaklada sie, ze osoby z cisnieniem
wysokim prawidlowym powinny stosowac zasady
tzw. postepowania niefarmakologicznego
czyli modyfikacje stylu zycia i traktuje
sie to !uwaga! lacznie z zaleceniem zaprzestania
palenia jako zalecenia do wykonania a nie jak
niektorzy sadza jako faktultatywny czyn dobrej
woli (he, he ciekawe dla kogo - chyba sibie)

- zmiana diety, glownie ograniczenie soli kuchennej,
uzywek i alkoholu
- wysilku fizycznego stosownego do ogolnego stanu
zdrowia i wydolnosci fizycznej
-zastosowanie diety niskocholesterolowej
i odchudzajacej, jesli jest taka potrzeba
(zbyt wysokie BMI)

w przypadku nadcisnienia u osob mlodych
szczegolna uwage takze zwraca sie na mozliwosc
wystapienia nadcisnienia wtornego.

Co do wartosci tetna jest jeszcze wiekszy z tym
problem poniewaz trudno jest czasami wyroznic
dolna granice tetna (zakladajac, ze rytm jest
zatokowy) - chodzi miedzy innymi o bradykardie
"fizjologiczna" np. u sportowcow. Wiadomo
jest, ze u zdrowych osob tetno i cisnienie
powinno sie zmieniac. Jesli u trzydziestolatka
mielibysmy sztywno 67/min to nie wrozy to niczego
dobrego. Tak wiec podawanie arbitralnie,
ze u osoby 30 letnie ma byc 67/min
jest bledem albo blednym zrozumieniem tabelek,
ktore podano

proponuje http://www.nadcisnienie.med.pl
oraz http://www.ptkardio.pl -> szczegolnie
dla pacjentow http://www.lodz.ptkardio.pl/zdrowie.html
i http://www.ptkardio.pl/kdn/start.html

jako fachowe i godne polecenia serwisy takze dla pacjentow

P.

--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz