Nici na Taaaką Drutowa Serwetę

11. Data: 2009-01-28 15:15:18

Temat: Re: Nici na Taaaką Drutowa Serwet
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jan 2009 16:13:18 +0100, Ula Głuszek napisał(a):

> To jak już bedziesz miała te nici to powiedz co to.

OK, żeby tylko mi przysłali, bo na razie milczenie. Poczekam troche i może
jednak zaryzykuję, bo dosyć tanie są...

12. Data: 2009-01-28 16:19:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jak już bedziesz miała te nici to powiedz co to.

W końcu nie wytrzymałam i zadzwoniłam tam: te nici sa cieńsze niż popularna
"dziesiątka". Dziwne. Wygladają na grube dosyć, ale w końcu trudno ocenić
wielkość tych szpulek, więc i grubość nici. Te 30tex/3 jest chyba błędnie
podane wobec tego :-(

13. Data: 2009-01-28 17:24:17

Od: "Ula Głuszek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wielkość tych szpulek, więc i grubość nici. Te 30tex/3 jest chyba błędnie

czyli może być tak jak psałam, jakieś no name, a tylko woreczek Ariadny z
opisem, że to 30 x 3

--
Pozdrawiam Ula

14. Data: 2009-01-28 18:46:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jan 2009 18:24:17 +0100, Ula Głuszek napisał(a):

> czyli może być tak jak psałam, jakieś no name, a tylko woreczek Ariadny z
> opisem, że to 30 x 3

A już sie ucieszylam, że tanie i fajne.
Wyciągnęłam te moje z kartonu, jest to Oren Bayan nr 50, 100 g. mam ich 12,
chyba trochę mało, bo na coś kilka zużyłam. czyli trzeba jakieś nici kupić,
może Maxi.

15. Data: 2009-01-29 13:25:19

Od: "Ula Głuszek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 12,
> chyba trochę mało, bo na coś kilka zużyłam. czyli trzeba jakieś nici

Ja mam w planach duży owalny obrus, kupie Cable lub Zefir, grubość podobna,
a są efektowne, z Cable robiłam top wszyszedł nieżle.

--
Pozdrawiam Ula

16. Data: 2009-01-29 16:34:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Jan 2009 14:25:19 +0100, Ula Głuszek napisał(a):

> Ja mam w planach duży owalny obrus, kupie Cable lub Zefir, grubość podobna,
> a są efektowne, z Cable robiłam top wszyszedł nieżle.

Póki co, zamówiłam w pasmanterii internetowej zestaw drutów na żyłce, nr
"dwaipół", z różna długością żyłek, tzn 40,60,80 i 100 cm. Jutro jadę po
jakieś nici. Ale szaleję - w sobotę zaczynam serwetę, szykuję się jak do
maratonu :-D

17. Data: 2009-01-29 17:53:57

Od: "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Długość nici liczy się w ten sposób że,
gdy jest 30 tex x 4 ( MUZA Ariadny )
mnożymy 30 x 4 = 120
1000 : 120 x 100 = 833 metry oczywiście około. Na kłębku podają 830 metrów.
Ja obrusy na drutach zaczynam od 5 drutów nr 2 po czym przechodzę na druty
na żyłce również nr 2 . Gdy serwetka ma około 30 cm średnicy przechodzę na
drut nr 2,5 i tym numerem drutów robię do końca zmieniając najwyżej długość
żyłki. Najdłuższe druty produkuje INOX mają 250 cm długości co przy obrusie
mającym 275 rzędów i 3 metry średnicy jest bardzo ważne bo na krótsze druty
oczka się nie mieszczą. Obrusy robiłam z Maxi.
Pozdrawiam Mirella

18. Data: 2009-01-31 17:47:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Jan 2009 18:53:57 +0100, Mirella napisał(a):

> [...]
> mającym 275 rzędów i 3 metry średnicy jest bardzo ważne bo na krótsze druty
> oczka się nie mieszczą. Obrusy robiłam z Maxi.

Wielkie dzięki za informacje i rady. Myślisz zatem, że powinnam kupić
jeszcze dłuższe druty, niż 1 m??? - zamówiłam sobie 40cm, 60 cm, 80 cm i
100 cm.
No i kupiłam dziś właśnie te 5 drutów, tyle że 2 i pół, najwyżej będzie
trochę rzadszy splot i już, albo ciaśniej będę dziergać na nich, niż potem
na żyłce. Kupiłam też jeden 5-dekowy motek Arii, na początek, bo muszę dziś
zacząć (inaczej pęknę), a reszta nici nadejdzie pocztą niedługo.
Wyobraź/cie sobie, kupiłam nici w Allegro, Arię 10 dag, po 8 zł, a w
pasmanterii stacjonarnej za 5-dekowy motek zapłaciłam dziś coś ponad 6 zł.
Przy planowanej tak dużej serwecie ma to znaczenie w końcu, jaka cena.
Natomiast polecany przez jedną z Pań tutaj sklep internetowy mam na uwadze
- fajne zaopatrzenie i ceny też niewysokie, na pewno będę korzystać w
przyszłości.
Pozdrawiam wszystkie "serwetowe" koleżanki i... nabieram pierwsze oczka za
chwilkę :-)
Ale trema!

19. Data: 2009-01-31 18:08:56

Od: "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Długość drutów zależy od średnicy serwety którą robisz i grubości nici
którymi robisz serwetę.
Trzymam kciuki :)))).
Gdybyś potrzebowała jakiejś informacji pisz w miarę możliwości pomogę.
Pozdrawiam Mirella

20. Data: 2009-01-31 22:32:12

Temat: Pytanko Re: Nici na Taaaką Drutowa Serwet (was: Nici na Taaaką Drutowa Serwet)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Jan 2009 19:08:56 +0100, Mirella napisał(a):

> [...]
> którymi robisz serwetę.
> Trzymam kciuki :)))).
> Gdybyś potrzebowała jakiejś informacji pisz w miarę możliwości pomogę.

Jesteś bardzo miła, dziękuję.
zaczęłam i stop: co oznacza, kiedy w kratce schematu jest sama cyferka, bez
żadnego innego symbolu, bez "x"przed nią itp? Po prostu w kolejnych
kratkach jest sekwencja oznaczeń graficznych, w jednej kratce cyferka i
znowu oznaczenia dalsze w kolejnych kratkach...
:-(

czapka
Re: [xxx] proszę o pomoc
Re: [xxx] proszę o pomoc