Re: Nie antykultura, ale... Cthulhu'ra ;)

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nie antykultura, ale... Cthulhu'ra ;)
Date: Sat, 30 Mar 2019 18:10:46 +0100

Am 20.03.19 um 10:34 schrieb Jakub A. Krzewicki:
> CTHULHU
> Częściowo antropoidalny, pokryty gadzią łuską, posiadający skrzydła i twarz pełną
macek bóg spoczywający obecnie w zatopionym mieście R'lyeh w najmniej dostępnej
> [...]
> ponownie nad Ziemią. Stanie się to, gdy gwiazdy przyjmą odpowiednią pozycję. Czas
> ten łatwo będzie rozpoznać, gdyż ludzie wówczas zaczną naśladować starych bogów,
> wyjdą poza kategorię dobra i zła oraz będę pławić się w radości, ekstazie,
> poczuciu wolności i żądzy mordu. Wg najsłynniejszego dystychu z Necronomiconu
> jego nadejście ma przynieść kres śmierci.
>
> Mikołaj Kołyszko: Groza jest święta. Mitologia literacka Howarda Phillipsa
> Lovecrafta i jej analiza dokonana antropologiczną metodą Claude'a Lévi-Straussa.
> Wydawnictwo wielokrotnego Wyboru, Chojnice 2014, s.70.
groza_jest_swieta.pdf

> Podkład muzyczny:
> The Call of Ktulu - Metallica & San Francisco Symphonic Orchestra
> https://youtu.be/yiKUNehLLqA
>
> Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

Zaciekawilo mnie, kawalek Metalliki jest tez niezly (nie wszystko ich
lubie), ale zastanawiam sie czy wybierajac taki tytul nie tlumaczysz
sie? "Nie antykultura..." Sluchalem czasem i czytalem bajania rozmaitych
ignorantow i demagogow o "prawdziwej kulturze" i "prawdziwych
wartosciach", bo wszystko co im nie odpowiadalo bylo "antykultura" i
"antywartosciami". Zreszta podobnie jest z epitetami typu "lewactwo".
Wszystko co mi nie odpowiada, co mi obrzydliwe, obce, wrzucam do worka i
nazywam to "lewactwem", "antykultura", "antywartosciami" czy jeszcze
gorzej. Kiedys to za to wsadzali do psychuszek, pietnowali, ucinali lby
(vide obecnie Brunei), wiec chociaz jest postep i tylko pluja. ;-)
A dawna "kontrkultura" (taka pozniejsza "Entarte Kunst") trafila obecnie
na salony i do sal koncertowych. Tak to sie dzieje.

A z mojej dziedziny - pamietam dyskusje o slumsach lub tzw.
podkulturach. Tam tez tworzyly sie wartosci, hierarchie, kultury, choc
inne, wrogie, moze obrzydliwe, glupie, ale od ilus tysiecy lat ludzie
tworza kulture (jezyk, religia, sztuka, moralnosc, prawo, gospodarka,
nauka itd.), bo bez niej by nie mogli zyc.

PS. Troche czasu uplynie, az rzuce w siec sporo zdjec z ostatnich wojazy
i wedrowek, a przy tym troche petroglifow, ktore przed tysiacami lat
zostawili nasi przodkowie na skalach. Po cholere to robili? Moze dla
zabawy, a moze jako znaki dla innych? Gdzie woda, ktoredy isc, gdzie
niebezpiecznie... Ale my mamy tez rozne znaki drogowe, tablice
ostrzegawcze...
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).