Re: Nie chca rosnac

From: "Monika Zalewska" <mon.zalewska(usun)@wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Nie chca rosnac
Date: Thu, 22 Sep 2005 10:31:01 +0200

> Czego do życia potrzebuje Mina lobata? W zeszłym roku
> wykiełkowała mizernie, zaraz potem padła. W tym roku wykiełkowała
> ładnie (ze starych nasion) i rosła miło, dopóki nie trafiła do
> gruntu. Od tamtej pory powiedziałabym, że ma przyrost ujemny.
> Zdecydowanie mniejsza niż kiedy ją wsadzałam.

Witam
Mam małe doswiadczenie. Posiałam ja wprost do gruntu w kwietniu na
rozsadniku. Przykryłam folia i liczyłam na cud:)
Udało sie. Częsc przesadziłam pod słup telegraficzny podsypujac w dołek
troche obornika, a częsc została na rozsadniku jako że jeszcze nie byłam
przygotowana na pnace:). Obie oszalały. Ta przy słupie kwitnie marniej, ta
na rozsadniku duuużo lepiej. Może dlatego, ze pouszczykiwałam pedy, bo za
bardzo sie dopominała wyzszych podpórek:). Obie rosna na prawie zółtym
piachu tylko troche ochrzczonym obornikiem. A jeszcze jedno. Ta na
rozsadniku, która dużo ładniej kwitnie, słońce ma tylko przez kilka godzin
po południu. ta przy słupie słonecznie przez cały dzień.
Bokkoni nie mam, mimo, ze tego ładnego zielska szukałam na targach i w
jednym sklepie ogrodniczym przez cała wiosne i lato. Moze w przyszłym roku
trafię.
Szukałam tez acanthus longifolius i mollis. Tez z marnym rezultatem. Widac
w moich okolicach jest słabe zapotrzebowanie na tego typu rośliny.
Rodgersja rośnie u mnie dopiero od połowy lata. Najpierw uschła do cna, a
potem wypusciła młode listki. Moze nie jest okazała, ale licze na nia w
przyszłym roku. Rosnie na piasku. W dołek, w który ja posadziłam podsypałam
obornika. A tak w ogóle, to najładniej rośnie u mnie zielsko, wszelkiej
masci i gatunku:))) a najwięcej kłopotu mam z jaskółczym zielem. To jest
wszedzie.
Pozdrawiam, Monika