Nie jednak nie, nie potrafię

1. Data: 2005-06-13 15:25:46

Temat: Nie jednak nie, nie potrafię
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

uwierzyć w wolną wolę

1. Data: 2005-06-13 16:55:29

Temat: Re: Nie jednak nie, nie potrafię
Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> uwierzyć w wolną wolę

Słusznie, nie ma takowej. Bo wolność też zniewala...

Pozdrawiam,
MAG

1. Data: 2005-06-13 17:03:35

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAG wrote:

> Słusznie, nie ma takowej. Bo wolność też zniewala...

zdefiniuj wolnosc. zdefiniuj granice, ktore wg tego co napisalem
zniewalaja nas w wolnosci. powaznie, bo sie gubie co masz na mysli.

--
pawel
http://grek.punktg.com.pl/ | RSS - http://grek.punktg.com.pl/rss/

Przybylaś z głosami aniołów, by przypomnieć mi, kim jestem.
Przybylaś ze swiata Boga, by oswietlić moją twarz i kazać mi pamietać....

1. Data: 2005-06-13 17:45:49

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdefiniuj wolnosc. zdefiniuj granice, ktore wg tego co napisalem
> zniewalaja nas w wolnosci. powaznie, bo sie gubie co masz na mysli.

Poważnie to sama mam problemy z definicjami.

A jeszcze poważniej to nie wiem co napisłeś, nie przypuszczałam, że ten
wątek ma jakiś kontekst... Nie wiem niestety jaki. I gdzie.

Jeśli mimo to interesuje Cię, co mam na myśli to...
Niewola w wolności polega na tym, że nie możesz się od niej uwolnić. Wolna
wola to prawo do decyzji. Prawo? Raczej obowiązek. Bo decyzję musisz podjąć
(taką, czy inną). Brak decyzji to też decyzja (o niepodejmowaniu jej). Nie
ma wolności w korzystaniu z wolnej woli, bo MUSISZ z niej korzystać. Nie
dlatego, że chcesz, ale że została Ci ona narzucona. I nie ma alternatywy
:-(

Pozdrawiam,
MAG

1. Data: 2005-06-13 17:49:08

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeszcze poważniej to nie wiem co napisłeś, nie przypuszczałam, że ten
> wątek ma jakiś kontekst... Nie wiem niestety jaki. I gdzie.

Hmmm... tak sobie pomyślałam i...
Jeśli ten wątek z kontkstem jest starawy to wiem gdzie jest, ale już go
stamtąd nie wyciągne ;-)

Jeszcze raz pozdrawiam,
MAG

1. Data: 2005-06-13 18:18:50

Od: alicja <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

MAG wrote:

> Słusznie, nie ma takowej. Bo wolność też zniewala...

a może nie ma takowej bo wszystko jest zdeterminowane?

każda myśl wypływa z nieświadomości, której wolną wolą nie nazwiesz.

1. Data: 2005-06-13 18:44:55

Temat: Re: Nie jednak nie, nie potrafi
Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli mimo to interesuje Cię, co mam na myśli to...
> Niewola w wolności polega na tym, że nie możesz się od niej uwolnić.

Ale uzależnić się od wolności to chyba dość "fajny" nałóg? ;)

> [...]
>podjąć (taką, czy inną). Brak decyzji to też decyzja (o niepodejmowaniu
>jej). Nie ma wolności w korzystaniu z wolnej woli, bo MUSISZ z niej

A lepiej musieć korzystać z wolnej woli czy musieć słuchać czyjejś woli?
Teraz już nawet ludziom przestała wystarczać wolna wola, bo stwierdzili, że
jest ona niewolą, gdyż człowiek "musi z niej korzystać"...hmm... czy zawsze
musi być Wam za mało?

>Nie dlatego, że chcesz, ale że została Ci ona narzucona.

To wolna wola zostaje narzucana?

Doprawdy...ciekawych rzeczy się można tu dowiedzieć. Brakowało mi tych iście
fascynujących filozofii, które tak często spotyka się na tej grupie...
Nietoperek

1. Data: 2005-06-13 18:55:20

Temat: Re: Nie jednak nie, nie potrafi NTG
Od: vonBraun <interfere@o~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paula napisała w
ws.tpi.pl
/.../
Możesz sprobować przed postem wstawiać nicka osoby której odpowiadasz
i numer identyfikacyjny posta? Tak jak np. u góry?
Sam tego jakiś czas nie robiłem na początku korzystania z Usnetu, ale
bardzo ułatwia to śledzenie rozwoju dyskusji i teraz korzystając
z czytnika news rozumiem na czym polegał "ból" osób zwracających
mi na to uwagę.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2005-06-13 19:33:07

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <interfere@o~wywal~2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bardzo ułatwia to śledzenie rozwoju dyskusji i teraz korzystając
> z czytnika news rozumiem na czym polegał "ból" osób zwracających

Przepraszam, nie sądziłam, że ma to dla kogoś znaczenie, ale jeśli tak, to
proszę bardzo :)
Nietoperek

1. Data: 2005-06-13 19:38:08

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

alicja napisał(a):
> a może nie ma takowej bo wszystko jest zdeterminowane?

Jeśli mam brać to na wiarę to tak też nie potrafię.

wkrotce examy
korelacja moralność, wiedza, inteligencja
Czy walczyć o to?
dobry psycholog - Wroclaw - kryzys malzenski
Re: Błędowi Kartezjusza mówimy NIE