Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu

11. Data: 2001-10-13 09:48:59

Temat: Re: nalezy pamietac o internet security - niekodowany e-mail to jak list prywatny wyslany w niezaklejonej kopercie Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> z uwagi na bezpieczeństwo czy po to
> aby bezkarnie pisać w tej grupie wszystko to na co masz ochotę?

Raz jeszcze.
Nie masz pojecia o internet security i nie mozesz swoimi dyletanckimi
komentarzami
namawiac inne osoby do ujawniania swoich danych osobowych, gdyz narazasz
wiele lekkomyslnych osob na duze ryzyko i straty moralne jak i
finansowe, grozbe szantazu i wszelkie kosekwencje z wlamaniem do
komputera podlaczonego do internetu.

Powinienes zatem swoje komentarze uzgodnic wczesniej z Izba Lekarska,
aby uniknac
namawiania do ujawniania danych osobowych, ktorych kazde ujawnienie
stanowi
prawne oswiadczenie woli zainteresowanego, a zatem wszelkie namowy
moga byc uznane sa swiadome usilowanie naruszenia Ustawy.

Dane osobowe podlegaja ochronie tajemnicy i nie wolno ci uzywac slownej
perswazji
do nawiania innych do ich ujawnienia.
To tak jakby ktos poszedl do rejestratorki medycznej i ja nawial do
podania nazwiska
stojacych w poczekalni pacjentow, gdy pytajacy glosno mowi jak sie
nazywa.

To jest problem etyki lekarskiej i nie wolno narazac etyki na publiczny
szwank.

Swiatowy trend to nieujawnianie danych osobowych w internecie
i to nie tylko z uwagi na grupe echelon i wywiad internetowy
ale takze z uwagi na profesjonalizm etyczny.

Jacek

12. Data: 2001-10-13 10:06:42

Temat: Re: KONIEC DYSKUSJI Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wywolane
> tym rzekomym uzaleznieniem.

> I dlatego w krajach rozwinietych ten temat juz zbadano, przetestowano, i
> zamknieto, gdyz nie stwierdzono wystepowania uzaleznien od internetu.
>
> Istnieja oczywiscie uzaleznienia w sensie plebejskim.
> Ktos jest uzalezniony od mercedesa i ciagle jezdzi mercedesem inny jest
> uzalezniony
> od spacerow i codziennie musi pospacerowac 2 godziny przed spaniem,
> inny jak Piotr, musi zawsze skomentowac posty na grupie ;)
> Jeszcze inny jest uzalezniony od seksu, albo dobrego tlustego jedzonka (

Jako "uzależniona" od D.O. ;) , pozwolę sobie zauwazyć, że w tej dyskusji
mówicie o dwóch różnych rzeczach, dlatego obaj macie częściowo rację.

Moim skromnym zdaniem trudno oskarżać internet, jako narzędzie poznawania
wszelkich informacji, za czynnik prowadzący do uzależnienia.

Natomiast taki patologiczny efekt, szczególnie u bardzo młodych ludzi, mogą
wywoływać GRY KOMPUTEROWE wymuszające na użytkowniku maksymalną koncentrację
umysłową i dalsze tego konsekwencje.

Pozdrawiam
Krystyna

13. Data: 2001-10-13 11:37:31

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Oct 2001 11:48:59 +0200, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

Witam

>Raz jeszcze.
>Nie masz pojecia o internet security i nie mozesz swoimi dyletanckimi
>komentarzami

tak sie składa, że mam i publikuje na ten temat,
to więcej publikacje te można przeczytać
http://www.am.torun.pl/~pekasz/mypubl.html

Skończ także z powoływaniem się na Izbę Lekarską
bo ona nie zajmuje się takimi przypadkami.

P.
Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

14. Data: 2001-10-13 11:39:14

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna napisał:

> Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

> Jako "uzależniona" od D.O. ;) , pozwolę sobie zauwazyć, że w tej dyskusji
> mówicie o dwóch różnych rzeczach, dlatego obaj macie częœciowo rację.

Dziekuje i caluje raczki i mam nadzieje ze sie poprawisz i napiszesz ze
mam 100% racje.

> Moim skromnym zdaniem trudno oskarżać internet, jako narzędzie poznawania
> wszelkich informacji, za czynnik prowadzšcy do uzależnienia.
Dokladnie.

> Natomiast taki patologiczny efekt, szczególnie u bardzo młodych ludzi, mogš
> wywoływać GRY KOMPUTEROWE wymuszajšce na użytkowniku maksymalnš koncentrację
> umysłowš i dalsze tego konsekwencje.

Ale poniewaz gry komputerowe maja malo, albo wcale wspolnego z
internetem,
dziekuje za przyznanie mi 100% racji.

btw.
do gier komputerowych niepotrzebny jest komputer : vide konsule Sega,
Playstation

z powazaniem
Jacek

nie ma to jak kobiety
zamiast pisac dziesiatki postow jak Piotr, wystarczy raz a skutecznie ;)

15. Data: 2001-10-13 12:06:12

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Witam

> tak sie składa, że mam i publikuje na ten temat,
> to więcej publikacje te można przeczytać

co z tego ze publikujesz, ale bzdury tutaj piszesz i robisz ludziom
zamet w glowie
kazdy pisac moze co chce

Nie mozesz nikogo namawiac do dzialania niezgodnie z Ustawa o Ochronie
Danych Osobowych i metoda publicznej perswazji slownej naklaniac do
ujawniania swoich danych osobowych publicznie w internecie.

To jest wiecej niz nieetyczne.
Na taka praktyke nie pozwoli sobie zaden uzytkownik internetu za granica
bo go
zaraz beda podejrzewac ze ma w tym interes.
Albo jakas agencje reprezentuje.

Ty masz biznes w internecie i sie reklamujesz na www, stad podajesz
swoje dane
inni nie prowadza biznesu w internecie i nie reklamuja swoich uslug.

> Skończ także z powoływaniem się na Izbę Lekarskš
> bo ona nie zajmuje się takimi przypadkami.

Dokladnie
Nie powoluje sie, ale jest to wiarygodny autorytet krajowy.
Zajmuje sie przypadkami naruszania tajemnicy lekarskiej, ujawnianiem
danych osobowych, reklamy uslug w internecie.

A zreszta niech kazdy czyta Gazete Lekarska wydawana przez Naczelna Izbe
Lekarska , jezeli zechce.

http://www.nil.org.pl/nroz/bbdb.htm
http://www.nil.org.pl/nsl/bbdc.htm
http://www.nil.org.pl/gazeta/index.html
J.

16. Data: 2001-10-13 14:06:04

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam 100% racje.

> Dokladnie.

> Ale poniewaz gry komputerowe maja malo, albo wcale wspolnego z

Tak, przyznaję Ci 100% racji : )))

> btw.
> do gier komputerowych niepotrzebny jest komputer : vide konsule Sega,
> Playstation

Nie ukrywam, chciałabym na ten temat wiedzieć to wszystko co Ty, jestem
zaledwie początkującą użytkowniczką komputera i internetu (nie mylić z
uzytkowaniem głowy ;) )
Czytając różne dyskusje na grupach, odnoszę często wrażenie, że wielu
udaje, że wie więcej, niż wie (tej umiejętności nabywa się podczas naszej
polskiej edukacji, niestety), a przecież trzeba dużo wiedzieć, by dojść do
wniosku : "wiem, że nic nie wiem".
Nie bójmy się czegoś nie wiedzieć, ale unikajmy, jak ognia błędów, jeśli
ktoś nam je uświadamia i uzasadnia.
Ale to takie refleksje nie na temat i nawet nie do Ciebie... : )

> z powazaniem
> Jacek
>
> nie ma to jak kobiety
> zamiast pisac dziesiatki postow jak Piotr, wystarczy raz a skutecznie ;)

Miło mi : )

Podobno diabeł tkwi w szczegółach, jak tylko zaczynamy brnąć w detale - dość
łatwo się zaplątać kosztem głównego wątku ( nie tylko w dyskusji na
grupach).

Pozdrawiam
Krystyna

17. Data: 2001-10-13 23:11:02

Od: "jasio" <m...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale tak dlugo jak na calym swiecie nie uzywa sie w Usenecie numeru pesel
> i nie ma obowiazku uzywania danych osobowych z paszportu to zechciej
> nikogo nie namawiac
> do popelnienia takiej lekkomyslnosci.
>
> Po co lekarze, prawnicy, psychologowie maja otrzymywac spam reklamowy,
> po co hackerzy maja ci sie wlamywac do komputera, po co wywiadownie maja
> budowac
> twoj profil ?
>
> Zapytaj swojego administratora jak czesto sa dokonywane proby wlamania
> do twojego systemu komputerowego albo sam sprawdz.
Gosciu!
Pojebalo Cie?
pa
jasio

18. Data: 2001-10-14 07:23:47

Temat: Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...man.torun.pl>, p...@a...torun.pl
says...

> Nie wiadomo, kto ty jestes, ludzie jak podpisywlisbysie
> sie imieniem i nazwiskiem to nie byloby problemu.

Moze tak - ja na razie zawsze podpisuje sie w sieci 'jacek' i(obecnie)
podpisuje zawsze tym samym e-mailem j...@w...pl - robie to juz lata cale -
zanim jeszcze Expierd wiedzial co to dyskietka, a ty miales dostep do
inetu (to nie zart ani kpina - sam to kiedys w rozmowie przyznales -
serio). Znasz mnie osobiscie choc krotko. Wiec uzwierz. Jak chcesz
siedziec wiecej to na prv.

19. Data: 2001-10-14 10:43:49

Od: "Bazyl \(Xena\) Tatiana" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> inetu (to nie zart ani kpina - sam to kiedys w rozmowie przyznales -
> serio). Znasz mnie osobiscie choc krotko. Wiec uzwierz. Jak chcesz

Nie wiem jak sie podpisywales lata temu i co robiles zanim Jacek-Expert
poznawal tajniki nosnikow magnetycznych, ale od prawie zawsze wiekszosc
utozsamia nick "jacek" z expierdem. Mi osobiscie nie chce sie pamietac i
za kazdym razem sprawdzac z jakiego odresu przyszedl post i czy to ten
czy inny jacek.
Po prostu domyslnie traktuje Twoje wypowiedzi jako expierdowe, chociaz
czasami az sie dziwie, ze takie inne :-)
Jesli chcesz byc rozroznialny, to po prostu zmien nicka - expierd mimo
wszystko byl tu (i nie tylko tu wczesniej)
pozdrowienia
Tatiana
PS. Z Expertem masz wspolne crosspostowanie :-)

20. Data: 2001-10-14 10:47:17

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna napisał:

> Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

> poznawania

> mogš
> koncentrację

> Tak, przyznaję Ci 100% racji : )))

Jestes cudowna ;))))
Raz jeszcze caluje raczki.

> Nie ukrywam, chciałabym na ten temat wiedzieć to wszystko co Ty, jestem
> zaledwie poczštkujšcš użytkowniczkš komputera i internetu (nie mylić z
> uzytkowaniem głowy ;) )
no problem,
z przyjemnoscia udziele ci prywatnych konsultacji ;)

> Czytajšc różne dyskusje na grupach, odnoszę często wrażenie, że wielu
> udaje, że wie więcej, niż wie (tej umiejętnoœci nabywa się podczas naszej
> polskiej edukacji, niestety), a przecież trzeba dużo wiedzieć, by dojœć do
> wniosku : "wiem, że nic nie wiem".
> Nie bójmy się czegoœ nie wiedzieć, ale unikajmy, jak ognia błędów, jeœli
> ktoœ nam je uœwiadamia i uzasadnia.

Dokladnie.
> Ale to takie refleksje nie na temat i nawet nie do Ciebie... : )

Alez ja wlasnie tak dyskutuje.
Wynajduje tematy ze swiata ktore mnie interesuja i rozpoczynam dyskusje.
I w ten sposob wzbogacam swoja wiedze.

> Miło mi : )
Mi rowniez ;)

> Podobno diabeł tkwi w szczegółach, jak tylko zaczynamy brnšć w detale - doœć
> łatwo się zaplštać kosztem głównego wštku ( nie tylko w dyskusji na
> grupach).

Jestes doskonala a twoje mysli takie przenikliwe i oczywiste.

pozdrowienia
Jacek

prezerwatywa a AIDS
Bez okularów...