Niebezpieczne dla zdrowia pasty do zębów?

21. Data: 2007-04-01 04:22:27

Temat: Re: Niebezpieczne dla zdrowia pasty do zębów?
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek dAq napisał(a):

> a wiec jako wegus jestes do niczego :)

btw. Skąd się wzięło określenie "weguś"? :)

j.

22. Data: 2007-04-01 04:25:12

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff napisał(a):

> Nie zachowuj sie na grupie dyskusyjnej jak obozowy kapo lub sbek na komendzie
> komunistycznej milicji, ktory za duzo wypil i mu kopci sie z lepetyny.
> Odloz pejcz i swoj metalowy kiss kasket.

Ja myślę, że Krysi należy się tytuł Honorowego Rydzyka Usenetu w skrócie
HRU ;)))

j.

23. Data: 2007-04-01 19:49:28

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"januszek" <j...@p...irc.pl> a écrit dans le message de news:
s...@l...eu.org...

> btw. Skąd się wzięło określenie "weguś"? :)

nie wiesz czy udajesz? i pytanie dodatkowe: w jakims sensie ciebie to
dotyczy?

Jurek

24. Data: 2007-04-01 19:51:24

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
euma2g$g8d$...@n...onet.pl...
> no tak, to oczywiste. Krysia pije wode w czasie mycia zebow!
> to by wiele wyjasnialo....
>
> Krysiu ale jak sie myje zeby to woda sie _plucze_ paszczeke,
> i_wypluwa_. nie trzeba tego lykac. powaznie.

skoro juz wrocilas do swojej wyuczonej (!!) spevjalnosci , to moze opisz
mechanike czyszczenia przez koty zebow sierscia :)

Jurek

25. Data: 2007-04-01 19:52:56

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
eum9p3$fbt$...@n...onet.pl...
> czekamy na opdowiedz.

nastepna (osoba) ktora widzi sie w liczbie mnogiej !!! to od zbyt czestego
zagladania w "dziurawe zeby"?

Jurek

26. Data: 2007-04-01 19:56:37

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"januszek" <j...@p...irc.pl> a écrit dans le message de news:
s...@l...eu.org...
> Ja myślę, że Krysi należy się tytuł Honorowego Rydzyka Usenetu w skrócie
> HRU ;)))

a jaki tytul tobie sie nalezy? moze "madrala ktory smieci nie jada"?

Jurek

27. Data: 2007-04-01 21:40:51

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek dAq" <g...@g...pl> wrote in message

> skoro juz wrocilas do swojej wyuczonej (!!) spevjalnosci , to moze opisz
> mechanike czyszczenia przez koty zebow sierscia :)

tobie nie powiem :P

iwon(K)a

28. Data: 2007-04-01 22:26:03

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> wrote in message

> boisz sie odpowiedziec na pytanie:
> czego dotyczyl artykul? wody pitnej czy jednak czegos innego?

Niech sobie każdy sam przeczyta O CZYM jest artykuł.
http://www.biolog.pl/article4370.html
-Cytat:

Niebezpieczny triclosan

Triclosan, związek chemiczny stosowany jako popularny czynnik
antybakteryjny w różnego rodzaju produktach higienicznych - między
innymi w pastach do zębów, mydłach o silnych właściwościach
antybakteryjnych - w kontakcie z chlorowaną wodą wodociągową, powoduje
powstawanie chloroformu, substancji podejrzanej o właściwości
rakotwórcze - informuje Environmental Science & Technology.

Triclosan jest substancją o działaniu antybakteryjnym, która dodawana
jest do wielu produktów przeznaczonych do higieny osobistej.
Przeciętny Amerykanin każdego dnia zużywa 5 miligramów tej substancji,
co w przeliczeniu na całą populację USA daje około 1.5 tony
na dzień" - mówi doktor Peter J. Vikesland z amerykańskiego instytutu
Virginia Polytechnic Institute and State University.

"Ze względu na powszechność stosowania
5-chloro-2-(2,4-dichlorofenoksy)-fenolu, substancję tę można znaleźć w
niemal wszędzie - w wodach ściekowych, strumieniach, jeziorach czy
rzecznych osadach" - dodaje naukowiec.

Badania prowadzone przez grupę naukowców współpracujących z doktorem
Peterem J. Vikeslandem wykazały, iż obecny w produktach higieny
osobistej triclosan w kontakcie z chlorowaną wodą wodociągową może
przekształcać się w chloroform, substancję chemiczną, która
podejrzewana jest o działanie rakotwórcze.

Naukowcy przebadali 16 różnych produktów zawierających lub nie w swym
składzie powyższy antybakteryjny czynnik, symulując w trakcie
analiz naturalne warunki, jakie najczęściej towarzyszą korzystaniu z
tych produktów.

Przez około 60 sekund dany produkt miał kontakt z chlorowaną wodą
wodociągową (próbki wody odpowiadały wodzie płynącej w miejskich
wodociągach różnych amerykańskich miast) o temperaturze dochodzącej do
40 stopni Celsjusza.

Okazało się, że w zależności od stopnia "chlorowania" wody wodociągowej
zmienia się tempo powstawanie z triclosanu chloroformu.

Jak zauważa dr P. J. Vikeslan, w wodzie z niewielkim dodatkiem chloru
triclosan bardzo szybko jest degradowany. To odkrycie rzuca
cień na skuteczność antybakteryjnego działania tego związku.

Naukowcy określili ilość powstającego z triclosanu chloroformu na 60
mikrogramów na litr w produktach z dodatkiem antybaketryjnym oraz
2 mikrogramy na litr w produktach w składzie, których nie było tego
czynnika (do badań użyto próbki mydła o masie 250 miligramów, co
odpowiada niewielkiej ilości mydła).

Według dra Petera J. Vikeslanda jego badania nie mają na celu
ograniczenia stosowania triclosanu, a jedynie mają dopomóc konsumentom
w podejmowaniu świadomej decyzji podczas zakupów. Triclosan nie jest
jedyną substancją powodującą pojawianie się chloroformu w
chlorowanej wodzie wodociągowej.
Dzięki uprzejmości: PAP Nauka w Polsce
------------------------------------------Koniec cytatu.

Krystyna
--
Konieczność uwalnia od męki wyboru.

29. Data: 2007-04-01 22:37:03

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no tak, to oczywiste. Krysia pije wode w czasie mycia zebow!
> to by wiele wyjasnialo....
>
> Krysiu ale jak sie myje zeby to woda sie _plucze_ paszczeke,
> i_wypluwa_. nie trzeba tego lykac. powaznie.

iwon(K)o, powiedz to naukowcom, którzy przejęli się triclosanem w
paście do zębów i niepotrzebnie panikują...
A może sami "piją wodę w czasie mycia zębów"...(?) ;>

Napisz tam, dętystyczny gieniuszu, że "jak sie myje zeby to woda sie
_plucze_ paszczeke, i_wypluwa_. nie trzeba tego lykac. powaznie."

Masz tu adres i wersję naukowej paniki: http://glinki.com/?l=yy0ivr
czekam na twój odkrywczy komentarz pod artykułem na powyższej stronie.
Z pewnością polskanauka będzie ci wdzięczna za tak oryginalne rady... :)

-----------------Cytat:
2007-03-27
"Drugie dno" antybakteryjnych mydeł
Triclosan (5-chloro-2-(2,4-dichlorofenoksy)-fenol), związek chemiczny

wodzie wodociągowej. KLG

PAP - Nauka w Polsce
------------------------------------------------Koni
ec cytatu.

Krystyna
--
prosze przestancie wylatywac z argumentami ze swiata zwierzecego, bo
normalnie obalacie swoje autorytety w tym zakresie. jesli jestes Krysiu

30. Data: 2007-04-01 22:46:32

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> iwon(K)o, powiedz to naukowcom, którzy przejęli się triclosanem w
> paście do zębów i niepotrzebnie panikują...

alez Krysiu, to wciaz nie jest tematem na grupie dieta. chcesz
o tym podyskutowac to poczytaj najpierw grupe medycyna.
tam juz sie owa dyskusja skonczyla.

> A może sami "piją wodę w czasie mycia zębów"...(?) ;>

nie wiem jak oni, gorzej z toba.

> Napisz tam, dętystyczny gieniuszu, że "jak sie myje zeby to woda sie
> _plucze_ paszczeke, i_wypluwa_. nie trzeba tego lykac. powaznie."

i to tez sie odnosci do grupy dieta? LOL

> Masz tu adres i wersję naukowej paniki: http://glinki.com/?l=yy0ivr
> czekam na twój odkrywczy komentarz pod artykułem na powyższej stronie.
> Z pewnością polskanauka będzie ci wdzięczna za tak oryginalne rady... :)

sorry ale nie dotyczy to grupy dieta.

iwon(K)a
--
Jeśli triclosan zabija zarazki, to nie ma powodu, żeby i nam nie szkodził.
Krystyna

wątroba a przyprawy i produkty spozywcze
co sądzicie na temat skuteczności leków
Otylosc/mozg
jurek
Dieta srodziemnomorska