Niedoczynność tarczycy

1. Data: 2001-10-14 11:38:07

Temat: Niedoczynność tarczycy
Od: "Cobra" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie odnosnie niedoczynności tarczycy.
Jednym z objawow jest: 'charakterystyczny wyraz twarzy (twarz "nalana",
amimiczna)'.
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym to polega, ale tak w
prostym, potocznym jezyku ?

Dzieki.

Cobra

=

2. Data: 2001-10-14 13:25:11

Temat: Re: Niedoczynność tarczycy
Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cobra <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qbt7v$l6d$...@n...tpi.pl...
> [...]
> amimiczna)'.
> Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym to polega, ale tak w
Cześc
Chodzi tu o taka twarz ,jak się potocznie kogoś opisuje "tępy wyraz
twarzy"(oczywiście nie zawsze wynika to z niedoczynności
tarczycy),uposledzona mimika (taka twarz bez wyrazu) a określenie
"nalana"odnosi się do obrzeku śluzowatego który moze wystapić również na
twarzy a rózni sie od obrzeków innego pochodzenia(sercowego,nerkowego)ze nie
pozostaje charakterystyczny dołek po uciśnieciu palcem.
Oczywiscie nie kazdy z niedoczynnością ma takie objawy,najczęściej są to
objawy izolowane (apatia,spowolnienie,sucha skóra-taka ciastowata,suche
,kruche włosy,szorstki i ochrypły głos,bradykardia (spowolnienie akcji
serca ) itp
Pozdrawiam
Karolina

3. Data: 2001-10-27 18:50:07

Temat: Re: Niedoczynno?ć tarczycy
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Cobra" <c...@w...pl>, Sun, 14 Oct 2001 13:38:07 +0200, tako rzecze:
>Mam pytanie odnosnie niedoczynności tarczycy.
>Jednym z objawow jest: 'charakterystyczny wyraz twarzy (twarz "nalana",
>amimiczna)'.

Oto taka twarz:

http://www.bumc.bu.edu/www/busm/cme/modules/Thy_eld/
hypo.htm

>Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym to polega, ale tak w
>prostym, potocznym jezyku ?

Moge przetlumaczyc opis, ale chyba rysunek wystarczy...

Dla porownania tyreotoksykoza (nadczynnosc tarczycy) wyglada mniej wiecej
tak:
http://www.bumc.bu.edu/www/busm/cme/modules/Thy_eld/
pce.htm

Pozdrawiam,