Niegojąca się rana (gronkowiec?)

11. Data: 2007-01-05 19:36:00

Temat: Re: Niegojąca się rana (gronkowiec?)
Od: "gdL" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Larwy żrą bakterie, dlatego same się z bakterii wyjaławiają.
Dlatego też jest sens stosować je przy zakażeniu rany gronkowcem.
Odchody ich to z grubsza to samo, co powstaje podczas walki makrofagów
i granulocytów z bakteriami, dlatego nie stanowi problemu.

12. Data: 2007-01-05 19:36:47

Temat: Re: Niegoj?ca się rana (gronkowiec?)
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Po kolei.
1. Jaki to szczep z antybiogramem?
2. Jakie antybiotyki dostaje i jak dawkowane?
3. Trzeba rozważyć ilościowe badanie lekowrażliwości (MIC-i) i
konsultację farmakologa klinicznego (lub system ekspertowy) w celu
dobrania optymalnego schematu dawkowania antybiotyków.

13. Data: 2007-01-05 19:40:56

Od: "gdL" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki - lekarze upierają się przy antybiotykach i dlatego
pojawia się oporność u bakterii. Na bakteriofagi nigdy nie będzie
oporności, bo ich ewolucja idzie wspólnie z ewolucją bakterii, a
dokładniej w obu populacjach istnieje zmienność - chociaż większa
u bakteriofagów, ponieważ zakładając ten sam mechanizm replikacji
powstaje więcej kopii bakteriofaga.

Antybiotyki to nie jest dobre wyjście i na wszystko. Chociaż na pewno
najprostsze z punktu widzenia lekarza.

14. Data: 2007-01-05 19:48:34

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzień dobry!
>
> Osoba z mojej rodziny została zarażona w trakcie operacji nogi gronkowcem
> złocistym, szpitalną odmianą. Leży już prawie dwa miesiące w szpitalu, ale
> leczenie antybiotykami nie pomaga, rana na podudziu nie goi się, a wręcz
> powiększa się.

Trudne zakażenia (np. gronkowcem złocistym) leczy Instytut Immunologii i
Terapii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu.
http://www.iitd.pan.wroc.pl/otf/otf.html
Olga (już bez gronkowca)

15. Data: 2007-01-05 22:54:09

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Bakteriofagi są bardzo dobrą metodą leczenia, o ile zostanie trafnie
wyizolowany szczep bakterii odpowiedzialny za zakażenie.
Niestety instytut wrocławski czasem popełnia jeden błąd.
Mianowicie po dobraniu (trafnym) fagów sporządza z nich preparat
doustny, co oznacza, iż de facto fagi nie są podane (w większości
zostają strawione, a jak jakieś wejdą do krwiobiegu to nasz system
odpornościowy je wyeliminuje).
A zatem w zakażeniu miejsca operowanego fagi należy podawać miejscowo a
nie doustnie.

16. Data: 2007-01-06 05:41:31

Od: b...@p...of.pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

A moze to nie bakterie tylko Leishmania czyli mikroskopijne pasozyty infekowane
przez meszki, komary, pajaki. Ostatnio choroba ta wystepuje i w Polslce chociaz
zrodlo jej pochodzi z Wloch krajow arabskich. Takie nie gojace sie rany
najczejsciej sa na rekach, szyi, twarzy i plecach. Goja sie same lecz moze to
trwac do 5 lat. Leczenie polega na podaniu dozylnego Pentostamu przez okres 30
dni. Ogolnie kremy z zawartoscia sulfy bardzo pomagaja w gojeniu sie ran
ulcerow.

Tomas

17. Data: 2007-01-06 11:27:25

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga napisał(a):
> [...]
>
> Trudne zakażenia (np. gronkowcem złocistym) leczy Instytut Immunologii i
> Terapii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu.

Przepraszam, ale jak oni sobie z tym radzą? Skoro Wrocław, to zapewne
autoszczepionki, tak?

PS. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich te autoszczepionki się
sprawdzają. A poza tym, z tego co wiem, do zastosowania
autoszczepionki, też istnieją przeciwwskazania.

Pozdrawiam,
Maja

18. Data: 2007-01-06 11:38:33

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> Przepraszam, ale jak oni sobie z tym radzą?
>Skoro Wrocław, to zapewne
>autoszczepionki, tak?

Hmm... a klinęłaś na podany linki? Bo ja tak i w pierwszym zdaniu można
przeczytać:
"Instytut Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN (IITD PAN) we Wrocławiu
od kilkudziesięciu lat prowadzi badania nad właściwościami biologicznymi i
zastosowaniem terapeutycznym bakteriofagów - wirusów bakteryjnych
niszczących swoiście różne szczepy bakteryjne."

Na podanej stronie są też informacje o terapii fagowej: podstawy, wskazania
i zasady kwalifikacji. (ale też trzeba kliknąć ;) )

Pozdrawiam
Jola

19. Data: 2007-01-06 18:08:53

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja napisał(a):

> PS. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich te autoszczepionki się
> sprawdzają.

Bo nie u wszystkich system odpornościowy potrafi wytworzyć komórki
przeciw bakteriom.

> A poza tym, z tego co wiem, do zastosowania
> autoszczepionki, też istnieją przeciwwskazania.

Do wszystkiego istnieją.

pzdr.
R*

20. Data: 2007-01-06 20:18:49

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mermaind napisał(a):
> [...]
> Na podanej stronie są też informacje o terapii fagowej: podstawy, wskazania
> i zasady kwalifikacji. (ale też trzeba kliknąć ;) )

Dzięki serdeczne :)

Pozdrawiam,
Maja

bol - klucie w glowie