Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?

1. Data: 2005-09-27 08:15:12

Temat: Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?
Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i z góry przepraszam za pytanie, które chcę postawić.
Otóż zbliża się czas zabezpieczania roślin na zimę, a ani ja, ani mój
małżonek nie mamy w tym żadnej wprawy. Małżonek jest zwolennikiem
wszelkich usprawnień i innowacji (np. ujrzawszy kiedyś kurpiowskie
kwiatki z krepiny zaczął obmyślać projekt maszyny do kręcenia tych
kwiatków :-) i wymyślił, że roślinkom możnaby porobić kołderki z wełny
mineralnej dla okrycia korzeni - tj. płat wełny z dziurą na roślinkę w
środku i na to kopczyk z ziemi. Ja jestem tradycjonalistką, i mam
wątpliwości czy taka kołderka nie zaszkodziłaby roślinom, ale że nie mam
dobrej odpowiedzi na pytanie "dlaczego nie", to postanowiłam zaryzykować
i Was zapytać, co o tym sądzicie...

2. Data: 2005-09-27 12:54:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dhav3d$kof$1@nemesis.news.tpi.pl GreyOwl
<g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zaszkodziłaby roślinom, ale że nie mam dobrej odpowiedzi na pytanie
> "dlaczego nie", to postanowiłam zaryzykować i Was zapytać, co o tym

Hejka. Pomysł mi się podoba. Pod agrowłókninę dałbym dodatkowo suchy
torf, igliwie lub stroisz i dopiero przysypał ziemią. :-) Będzie cieplej.
Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

3. Data: 2005-09-27 14:05:23

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Pomysł mi się podoba. Pod agrowłókninę dałbym dodatkowo suchy
> torf, igliwie lub stroisz i dopiero przysypał ziemią. :-) Będzie cieplej.
> Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

Zadziała tylko na dużej przykrytej prestrzeni a potem rosliny jak nie
zmarzną to pomdleją lub się poduszą.
:-)
Jedyną metodą jest ułożenie kabli grzejnych, jeden ze znajomych tak
zrobił i wszyscy nadziwić się nie mogą jakie to rarytasy przeżywają u
niego polskie zimy.
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-09-27 16:06:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
Dirko napisał(a):
:-)
Jedyną metodą jest ułożenie kabli grzejnych, jeden ze znajomych tak
zrobił i wszyscy nadziwić się nie mogą jakie to rarytasy przeżywają u
niego polskie zimy.

Sugerujesz, że Bogusław (pozdrawiam) te rarytasy to kablem grzejnym?????
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2005-09-27 16:13:09

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

i wymyślił, że roślinkom możnaby porobić kołderki z wełny
> mineralnej dla okrycia korzeni - tj. płat wełny z dziurą na roślinkę w
> środku i na to kopczyk z ziemi.

Ludzie, ale ten chłop miał na myśli wełnę mineralną taką jak do
ogrzewania domów !!!
Ja bym się zastanawiałam nawet nad takim mężem ;-)

Serdecznie Miłka

6. Data: 2005-09-27 16:30:19

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GreyOwl" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kwiatków :-) i wymyślił, że roślinkom możnaby porobić kołderki z wełny
> mineralnej dla okrycia korzeni - tj. płat wełny z dziurą na roślinkę w

Nie chcę się wychylać bo może nie mam racji , ale sam bym tak nie zrobił :
wełna wchłonie wilgoć i efekt bądzie odwrotny ! Do tego wiosną zacznie to
żyć-
czyt.bakterie gnilne , grzyby itp .
Wełna jest dobra do izolacji w kierunku ciepło - wełna - zimno i w suchych
warunkach :-)
Inaczej powstanie knot dla wody i nie tylko :-(
--

Pozdrawiam :-) pithal

7. Data: 2005-09-27 16:40:15

Temat: Re: Niekonwencjonalne metody okrywania roslin na zime?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Ludzie, ale ten chłop miał na myśli wełnę mineralną taką jak do
> ogrzewania domów !!!
> Ja bym się zastanawiałam nawet nad takim mężem ;-)

No bo po ci Ci maz opatulony welna mineralna? :-0

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2005-09-27 16:50:14

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Sep 2005 18:13:09 +0200, Miłka napisał(a):

> Ludzie, ale ten chłop miał na myśli wełnę mineralną taką jak do
> ogrzewania domów !!!
> Ja bym się zastanawiałam nawet nad takim mężem ;-)

Przesadzasz.
Już sam fakt, że myśli to sukces:)))
Marta

9. Data: 2005-09-27 18:27:02

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> [...]
> niego polskie zimy.
>
> Sugerujesz, że Bogusław (pozdrawiam) te rarytasy to kablem grzejnym?????

Nie o nim tu mowa.
Bogusław miewa czasami straty, ale ma dobry klimat, może to nawet i jego
zasługa.
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-09-27 18:31:52

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się w 100% z moim poprzednikiem.Wełna nasiąknie,a po zamarznieciu
utworzy się jedna wielka bryła lodu.Konwencjonalne metody są mimo wszystko
niezawodne. pozdrawiam.

pomocy skrzyp na działce
oczko wodne
Piła łancuchowa WM Kabit?