Re: Niemiecki exodus.

Subject: Re: Niemiecki exodus.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Thu, 21 Jun 2018 21:59:44 +0200

W dniu 2018-06-21 o 20:34, silvio balconetti pisze:

> W przeciwienstwie do wielu innych jestem zdrowy i wlasnie wrocilem z
> silowni, a jutro nastepna dawka. :-)

:)

> Ale do rzeczy. Nie chce mi sie szukac, ale chyba od zawsze byly podobne
> statystyki wyjazdow (podobno z Francji wyjezdza teraz wiecej Zydow, a z
> Niemiec Ossis). Sa setki powodow migracji,

Do tych ludzi kompletnie nie dociera, że świat się zmienił i jakie są
konsekwencje braku granic. Tkwią mentalnie w XIX wieku w swojej wiosce,
a ich kontakt z zagranicą ogranicza się do przejrzenia ofert biura podróży.
Taki przykładowy Niemiec kupi sobie domek albo mieszkanie w Hiszpanii,
bo taki ma akurat pomysł na swoją emeryturę, to od razu że ucieka przed
imigrantami :) Tak jakby w Hiszpanii nie było imigrantów. Ale liczy się
do tych 156.536...
Albo pozna jakąś fajną Francuzkę i postanowią zamieszkać we Francji.
W pale im się nie mieści, że można bez zgody urzędnika wydzielającego
paszporty tak sobie postanowić, bo ma się taki kaprys.

No bo dla "prawdziwego patrioty" zmiana kraju musi być spowodowana
poważnym powodem, takim jak strach przed emigrantami, a nie takie
popierdółki jak zmiana pracy, fajna laska, albo kiepska pogoda.
Jak komuś się pogoda nie podoba, to na pewno jest z ukrytej opcji
platformerskiej :)

Pozdrawiam
Piotr