Niepełnosprawny zakłada własną firmę

1. Data: 2011-10-22 18:18:46

Temat: Niepełnosprawny zakłada własną firmę
Od: "Piotrek" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Z uwagi na to że nie mam doświadczenia w tej materii swoje zapytanie kieruję
do osób które prowadzą działalność gospodarczą. Jestem osobą niepełnosprawną
z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Z powodu stanu zdrowia pobieram
rentę socjalną. Przez ostatnie kilka lat pracowałem na pół etatu jednak z
powodu likwidacji stanowiska straciłem pracę.

Nie chciałbym narzekać jak większość społeczeństwa na swój los i mówić że
jest źle lecz postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i chciałbym rozpocząć
własną działalność gospodarczą. Mam pewne doświadczenie które zdobyłem przez
lata i uważam że to co robiłem pracując u swojego pracodawcy mogę wykonywać
dalej na własny rachunek.

Mam kilka pytań
1. Czy mogę otrzymać dotację na otwarcie własnej działalności? Jeśli tak
jakie warunki muszę spełnić i w jakiej wysokości?
2. Jakie składki będę musiał opłacać?
3. Czy PFRON ma jakiś program wsparcia dla niepełnosprawnych
przedsiębiorców?
4. Czy prowadząc własną firmę muszę zawiesić rentę socjalną?
5. Czy prowadząc jednoosobową działalność mogę zatrudnić niepełnosprawnego
pracownika?

Proszę o porady. Mile widziane wpisy osób niepełnosprawnych aktywnie
uczestniczących w życiu gospodarczym. Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

Piotr Korytkowski

2. Data: 2011-10-23 21:31:07

Temat: Re: Niepełnosprawny zakłada własną firmę
Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1. Czy mogę otrzymać dotację na otwarcie własnej działalności? Jeśli tak
> jakie warunki muszę spełnić i w jakiej wysokości?

raczej tak, ja dostalem pozyczke o malym oprocentowaniu z PFRON ale teraz
musisz sie dowiedziec co daje miasto lub PFRON ( ja zaczynalem dawno temu),

> 2. Jakie składki będę musiał opłacać?
przez 2 lata maly ZUs z tego co wiem ale mozesz tez pewnei oplacac pelny i
odzyskiwac z PFRON czesc skladek (coraz mniej...),

> 3. Czy PFRON ma jakiś program wsparcia dla niepełnosprawnych
> przedsiębiorców?

musisz sprawdzic,

> 4. Czy prowadząc własną firmę muszę zawiesić rentę socjalną?
nie wiem, pewnie tak,

> 5. Czy prowadząc jednoosobową działalność mogę zatrudnić niepełnosprawnego
> pracownika?

a dlaczego mialbys nie moc?!,

> Proszę o porady. Mile widziane wpisy osób niepełnosprawnych aktywnie
> uczestniczących w życiu gospodarczym. Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

ja dzialam, umiarkowny stopien niepelnosprawnosci.

pozdrawiam, wromek

3. Data: 2011-10-25 08:15:23

Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotrek napisał:
> Mam kilka pytań
> 1. Czy mogę otrzymać dotację na otwarcie własnej działalności? Jeśli tak
> jakie warunki muszę spełnić i w jakiej wysokości?

Do nie dawna mogłeś, ale słyszę, że to tylko do końca roku, zatem idź do
miejscowego UP i dopytaj. Można było otrzymać bezzwrotną dotację bodajże
do 46 tys PLN.

> 2. Jakie składki będę musiał opłacać?

Normalne... jak wszyscy :-). Jeżeli przez ostatnie 5 lat nie prowadziłeś
DG, to płacisz nie od 70 proc średniej krajowej, tylko od 30 proc.

> 3. Czy PFRON ma jakiś program wsparcia dla niepełnosprawnych
> przedsiębiorców?

Coś tam jest, ale to musisz dopytać w pfron - zależne to jest od stopnia
niepełnosprawności. Nie znam szczegółów, bo mi to robi księgowa.

> 4. Czy prowadząc własną firmę muszę zawiesić rentę socjalną?

Tu nie dam sobie głowy uciąć, ale raczej tak.

> 5. Czy prowadząc jednoosobową działalność mogę zatrudnić niepełnosprawnego
> pracownika?

Możesz zatrudnić kogo chcesz, ale jak liczysz na jakieś subwencje w
związku z zatrudnieniem ON, to zaczną się schody. Musisz sobie poszukać
wiedzy na ten temat. Najlepiej zasięgnąć porady kogoś, kto zajmuje się
tym profesjonalnie.

pozdrawiam
Robert G.

STUDENT II
Szokujące nagranie z zamkniętego spotkania L. Kaczyńskiego w IL
Kaczyński znowu łże. Tym razem w sprawie podręczników.
PFRON - nowe zasady refundacji ZUS dla DG
Ulga na przejazd pkp, mpk Wroclaw.