Niespodzianka

1. Data: 2002-09-30 15:30:43

Temat: Niespodzianka
Od: "C'mon" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć :)
Nie wiem ilu jest tutaj facetów na grupie, ale podejrzewam, że niewielu.
Dlatego liczę, że potraktujecie mnie z wyrozumiałością i nie będziecie miały
mi za złe głupich pytań.
Trafiłem na tą grupę, ponieważ chcę zrobić swojej dziewczynie prezent.
Chciałem uszyć jej szalik na zimę. Niestety niezbyt wiem jak się za to
zabrać. Dlatego oczekuję rad i wskazówek jak podejść do takiego szala. Liczę
na Wasze wsparcie zarówno duchowe w razie zniechęcenia jak i praktyczne.
Sam nie wiem od czego zacząć. Druty? Szydełko? Wełna? Jaka najlepiej? itp
Mam jeszcze też pytanie od koleżanki, która poszukuje wzoru do haftu
krzyżykowego 'Słoneczników' van Gogha. Gdzie mogę takowy znaleźć. A może
jest jakieś oprogramowanie które wspomogłoby mnie w samodzielnym wykonaniu
takiego projektu?
Serdecznie Wam dziękuję za każdą pomoc!

Szymek

1. Data: 2002-09-30 20:37:03

Temat: Re: Niespodzianka
Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj nie liczy sie pleć tylko pasja. Proponowałabym Ci uszyć szal a nie
dziergać, chyba,że już to potrafisz. Kup dwa kawałki materiału. Jedna strona
może być z miękkiej tkaniny wełnianej np. w kratkę, a druga strona z
gładkiego materiału ale w tym samym gatunku. Zszyjesz obie części,
przewrócisz na prawa stronę a na dole zrobisz frędzle. Masz problem pytaj
nas.
Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-10-01 05:44:42

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gładkiego materiału ale w tym samym gatunku. Zszyjesz obie części,
> przewrócisz na prawa stronę a na dole zrobisz frędzle. Masz problem pytaj

Dla uniknięcia przykrych niespodzianek po pierwszym wypraniu proponuje
zdekatyzowanie materiału ( to znaczy zamoczyć i wysuszyć przed skrojeniem.
Współczesne materiały nie zawsze tego wymagają, ale strzeżonego .....
Gocha

1. Data: 2002-10-01 06:39:08

Od: "C'mon" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie chyba bede wolal dziergac. A to dlatego, że idę na operację do
szpitala i właśnie tam będę miał dużo czasu (inaczej nie mógłbym sobie na to
pozwolić), no a tam nie będę miał dostępu do maszyny. Dlatego chyba lepiej
będzie porobić na drutach:) Chyba że się mylę.

1. Data: 2002-10-01 06:49:42

Od: "kroowka" <o...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie!
mogę podesłać Ci kurs podstaw robienia na drutach, który niedawno dostałam
od Elżbiety. Chyba dosyć jasno napisane i po polsku. No i są obrazki. Zaraz
podeślę na priva.
Aha, przy szaliku zwróć uwagę na oczka brzegowe, żeby nie wychodził Ci co
raz szerszy, nie przerabia się pierwszego (albo ostatniego) oczka w rzędzie,
tylko przekłada je na prawy drut.
A jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to wal śmiało. Pomożemy.
Olcia
~~~~~~
kroowka
(Olsztyn)

1. Data: 2002-10-01 08:18:05

Od: "HANIA" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Faktycznie "niespodzianka" i to bardzo miła.
Myślę, że łatwiej byłoby wykonać ten szal na szydełku, no i szydełko to
takie poręczniejsze urządzenie. A swoją drogą to zastanawiam się jak
będziesz postrzegany w szpitalu z drutami lub szydełkiem? Myślę, że trzeba
być odważnym i nie zwracać uwagi na reakcje innych "dziwnych" ludzi.
Życzę Ci powodzenia i pozdrawiam
--
Hania (Rzeszów)
gg 3266206

1. Data: 2002-10-01 08:21:49

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kroowka" <o...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
rzędzie,
> tylko przekłada je na prawy drut.
> A jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to wal śmiało. Pomożemy.
Ten kurs jest tutaj http://strony.wp.pl/wp/tomella11/nadrutach.htm .
Proponuję ten łatwiejszy czyli 2a, 2b, i 2c. Na szalik w zupełności
wystarczy.
Co do oczek brzegowych to faktycznie trzeba uważać. Ustal sobie co ci
lepiej. Mi wygodniej nieprzerabiać oczka ostatniego. Jakkolwiek ustalisz, to
tego się trzymaj w całej robótce.
Skoro zamierzasz to robić w szpitalu proponuję zakupić druty z żyłką. Długie
druty nie będą wygodne w pozycji półleżącej.
Teraz wybór odpowiedniego ściegu. Musi to być ścieg, który jest z obu stron
jednakowy. No albo chociaż się nie zwija jak pończoszniczy - królujący we
wszystkich kursach dla początkujących. Ja proponuję ryż: 1 oczko prawe, 1
oczko lewe i tak na zmianę do końca rzędu. W 2 rzędzie oczka prawe nad
prawymi a lewe nad lewymi. Kolejny _ trzeci rząd będzie wymagał nieco uwagi
bo tutaj trzeba te oczka, które wyglądają jak prawe przerobić na lewo, a
lewe na prawo. Czwarty tak jak drugi czyli tak jak schodzą z drutu. Lewe na
lewo a prawe na prawo.
Jeśli to zbyt trudne to ściągacz:
1 rząd: 1 oczko lewe, 1 oczko prawe (powtarzać). Pozostałe wszystkie rzędy
tak jak schodzą z drutu.
Można jeszcze bardziej wyraźny ściągacz czyli ściągacz podwójny - 2 oczka
lewe, 2 oczka prawe.

Włóczka. Dowolna, byle nie zbyt cienka. Na opasce na motku zwykle jest
symbol drutów i obok niego napisany rozmiar drutów odpowiedni do tej
grubości. Celuj z coś co ma dobrana grubość drutów powyżej 3,5. Mniejszy nie
ma sensu, a najlepiej coś w okolicy 4 albo i 5. Jeśli włóczka z włosem
(jakiś macherek) może być i więcej. Obok symbolu zawsze są grubości drutów
"od do". Kup te większe. Początkujący mają zwykle tendencję do bardzo
ścisłego ściegu.
Koniecznie weź ze sobą agrafkę. Długi szalik, nudna robota. Agrafka pomoże
ocenić postępy w pracy. Ja wbijam agrafkę na środku roboty, tuż pod drutem i
robię. Widać jak przybywa i to dopinguje.
I to by było na tyle.
Gocha

1. Data: 2002-10-01 09:26:11

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze może być inny ryż: w pierwszym rzędzie 1 o. lewe, 1 o. prawe na
zmianę do końca rzędu. W drugim rzędzie tak samo 1 o.lewe, 1 o. prawe.
Powodzenia i dużo zdrowia - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-10-01 13:44:57

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozwolić), no a tam nie będę miał dostępu do maszyny. Dlatego chyba lepiej
> będzie porobić na drutach:) Chyba że się mylę.

Zacznij dziergac, ale zabezpiecz sobie jakies zaplecze (np. inna pacjentke),
w razie zniechecenia zastapi:))) No i koniecznie musisz miec dojscie do netu
w szpitalu, bo jak inaczej bedziemy Cie wspierac ??:)

Elzbieta

1. Data: 2002-10-01 13:53:31

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
iv.pl...

> [...]
> wszystkich kursach dla początkujących. Ja proponuję ryż: 1 oczko prawe, 1

Ja proponuje nieco latwiej : rob same prawe oczka po prawej i lewej stronie,
wyjdzie cieg tzw. francuki, nie zwija sie, nadajesie na szaliki, a jesli
chcesz bardziej puszysty szalik proponuje scieg tzw. angielski, banalnie
prosty, jedno oczko prawe, jedno z narzutem itak na zmiane, tylko w
pierwszym rzedzie trzeba wykonac kilka lewych oczek, jak sie zdecydujesz dam
Ci bardziej konkretne wskazowki:)
Ja zawsze pierwsze oczko przekladam bez przerabiania, ostatnie na lewo.
Wloczka (tak jak pisala Gocha) raczej gruba, ale mysle, ze do grubosci
drutow nr 4 (to srednica w mm), poczatkujacym na grubszych idzie trudniej:)
W razie niejasnosci pytaj smialo:)

Elzbieta

re: do EWA20 HI HI
do EWA20