Nieświeży chleb

21. Data: 2006-12-01 13:46:07

Temat: Re: Nieświeży chleb
Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
news:ekp5lq$unf$4@jaszczomp.tahoe.pl...

> O co Ci chodzi? Ja te ż karmiłam dzięcioły słoniną, przylatywały do mnie
> na balkon masowo w zimie, właśnie do słoniny.
>
> Ewa

Tez na czole ?

Dudus

22. Data: 2006-12-01 13:56:22

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Często dosyć zostają mi kromki chleba (najczęściej kupuję krojony),
> których
> już nikt nie chce jeść, a że nie lubię jak jedzenie się marnuje, a tym
> bardziej wyrzucać chleba to może macie jakieś sprawdzone pomysły na
> wykorzystanie takiego chleba. Wiem, że można go usmażyć sam, albo
> zamoczony
> wcześniej w jajku, dobre też wychodzą zapiekanki, jednak do tych trzeba
> trochę większych kromek i z tych najmniejszych to już nie mam pojęcia co
> zrobić.

1. suszyc i bułka tarta
2. zagęstnik do sosów
3. wszelkie odmiany zupy chlebowej
4. pudding chlebowy (zapiekanak - chleb namoczony w jaju rozbitym z mlekiem
lub smietaną, do tego owoce, choćby pokrajane jabłka + ckier)

DJD

23. Data: 2006-12-01 14:15:54

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Zupa chlebowa:

- pokruszyć/połamać na większe kawałki (ale żeby dało się je do buzi
włożyć),
- robisz zasmażkę z cebulki i skwarek,
- trochę pieprzu i solo,
- wrzucasz to do chleba,
- zalewasz gorącą wodą (można z odrobiną żuru).

Smacznego

24. Data: 2006-12-01 14:21:11

Od: "news.gazeta.pl" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mlekiem
> lub smietaną, do tego owoce, choćby pokrajane jabłka + ckier)

Mozna opisać bardziej szczegółowo jak go robisz?

Pozdrawiam,
Akulka

25. Data: 2006-12-01 15:11:17

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.gazeta.pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
> mlekiem
>
> Mozna opisać bardziej szczegółowo jak go robisz?

Rozbijam jajo z mlekiem, namaczam w tym chleb

Tne jabłkona plasterki.

Formę do zapiekania smaruje masłem, układam na zmianę chleb namoczony,
jabłka, przesypując cukrem i rodzynkami.

Zakładam pokrywkę.

Piekę w 180 przez jakieś 45 minut.

DJD

26. Data: 2006-12-01 16:12:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> No co rotflujesz. Niezły patent! :)

No dobra, pośmialiście się i fajnie. Wprawdzie nie kładłam słoniny na
czole, ale i tak coś kiepsko dzisiaj załapuję ;-).

Pozdrawiam
Ewa

27. Data: 2006-12-01 16:31:15

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:

> Jak Ci często zostają to mniej kupuj. Ja nie widzę nic niestosownego w
> wyrzucaniu starego jedzenia.

Trudno przełamać przyzwyczajenia, a niewyrzucanie jedzenia takim jest -
z resztą rozumiem to. Dlatego z pytania wynikało "jak wykorzystać", a
nie CZY, więc odpowiedziałeś NIE NA TEMAT :) Na maturze to dziś pała :)

"Mniej kupuj", to rzeczywiście sposób ale jak byś nie planował, to
zawsze może się zdarzyć, że zostanie. Kupisz pół bochenka - będzie za
mało, cały za dużo. Można przerzucić sie częściowo na bułki ale moim
zdaniem to kiepskie jedzenie. Bułki wartościowe - z pełnego ziarna i
podobne, sa z kolei drogie.

Nie widzę również nic złego w używaniu mniej świeżego pieczywa do
robienia od czasu do czasu czegoś obtaczanego i smażonego - dla odmiany.
Nie traktuję tego jak jedzenia na siłę, co można odchorować. Traktuję to
jako urozmaicenie.

Mój sposób na nadmiar nieświeżego pieczywa to z kolei NIEJEDZENIE
pieczywa. To jest najzdrowsze. Jem musli, płatki z mlekiem lub owocowym
jogurtem, sałatki bez chleba (kolacje, śniadania). Do pracy nie zabieram
kanapek ale obiad, który tam odgrzewam w mikrofali. Można łatwo obyć się
bez chleba. Lubię jednak świeży chleb i czasem skubne piętke lub małą
kromkę - reszta rodziny je pieczywo, choć nie jest potrzebne nawet
dzieciom. Syn i tak przynosi nieruszone kanapki ze szkoły...
Mnie odstawienie pieczywa jako regularnego elementu posiłków pozwoliło w
kilka miesięcy na powrót do 80 kg (z 94) - przy wzroście 186 - sam byłem
w szkoku, żeby przy siedzącej pracy po 30-tce tyle zrzucić. Okazało się,
że pieczywo to dla mnie tucząca papka. Resztę jem jak dawniej - nawet
słodycze.

Leszek

28. Data: 2006-12-01 16:39:22

Od: "Marble" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra, pośmialiście się i fajnie. Wprawdzie nie kładłam słoniny na
> czole, ale i tak coś kiepsko dzisiaj załapuję ;-).

Poczytaj posty tego Pan P.... to zrozumiesz, ze pare stukniec dzieciola w
czolo by mu pomoglo:)

29. Data: 2006-12-01 16:41:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

30. Data: 2006-12-01 16:41:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marble" <h...@i...pl> wrote in message

> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Poczytaj posty tego Pan P.... to zrozumiesz, ze pare stukniec dzieciola w
> czolo by mu pomoglo:)

He..he, slabo dzisiaj w waszych czółkach, nawet bez dzięciołów.

Makaron sojowy rozmaitości (smażony)-jak?
Domki z Piernika/pytania
Szuflady w kuchni
Murzynek
Czekolada a kakao? Roznice sa czy nie?