Ninka-więźniarka sumienia?

1. Data: 2001-06-18 07:14:03

Temat: Ninka-więźniarka sumienia?
Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trudno w to uwierzyć, ale Ninka oświadczyła nam ostatnio, że W NIC NIE
WIERZY. W Polsce tak mówić nie wolno! Tutaj za brak wiary sąd kieruje
delikwenta do kryminału. Przekonał się o tym niedawno na własnej skórze
niejaki dr Ratajczak, pracownik naukowy Instytutu Historii, który w
cieniutkiej, wydanej przez siebie broszurce napisał, iż nie wierzy, by
komory gazowe w Oświęcimiu służyły Niemcom do masowego uśmiercania ludzi.
Wg. niego, cyklon B był środkiem dezynfekcyjnym a komory to nic innego niż
zwykłe, zbiorowe łaźnie. Wskutek braku wiary stracił więc prestiż, szacunek,
pracę dydaktyczną na uczelni i facetowi zarzucono "kłamstwo oświęcimskie".
Czyn karalny pierdlem, a jakże!. Więc w pewne rzeczy wierzyć trzeba
przymusowo, czy się chce, czy nie. Za wiarę też siedzieć można, o czym
będzie miał okazję przekonać się Tomcio Gross, bo bezkrytycznie uwierzył
jakiejś stetryczałej, organicznej, skłonnej do konfabulacji żydowskiej
starowinie, zamiast dokumentacji sądowej, i już ma sprawę o zniesławienie.
Obowiązuje więc prymat wiary w słowo pisane nad słowem mówionym.
Historycznie rzecz biorąc, za wiarę zginęło jednak więcej ludzi niz za brak
wiary. Więc może totalnie niewierna Ninka, spokojnie przemknie się przez
życie, byle do Polski już nie wracała, bo tu Jej nawet wolterowska maksyma o
wolności głoszenia własnych przekonań przed sądową sprawiedliwością nie
wybroni. I tylko współczująca moralnemu kalectwu Gosia paczki do pierdla
nosić będzie :).
Dorrit

1. Data: 2001-06-18 13:53:29

Temat: Re: Ninka-więźniarka sumienia?
Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomfa" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Dorrit <z...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
na

> Między wiarą, a wiedzą jest różnica! Tym bardziej, kiedy zaprzecza się
wiedz y, a więc kłamie, a kłamstwo w pewnych wypadkach, szczególnych, musi
być karalne. Bo historia to nasze doświadczenie - najcenniesza rzecz, jaką
możemy m iec.
> Tomfa.

Wypowiadając tego rodzaju pogląd, wyrażasz swój brak giętkości myślenia i
utożsamiasz wiedzę z prawdą. Powszechnie jednak wiadomo, że wiedza może być
fałszywa i posiadać silne atrybuty wiary.
Odnośnie kłamstwa - jest rzeczą śmieszną karanie za to dorosłego człowieka,
pracownika naukowego nota bene. Zresztą cytowany tutaj dr Ratajczak nie
kłamał, tylko wyrażał swoje poglądy na pewne zamierzchłe zjawisko.
Przekonania inne niż reprezentuje większość polskiego społeczeństwa, ale nie
nabierają one cech prawdziwości tylko dlatego, że podziela je duża grupa
osób. Kiedyś wierzono, że Słońce kręci się wokół Ziemi i parę osób zginęło
na stosie za odmienne przekonania. Teraz mamy XXI wiek, a Ty nadal jesteś
zwolennikiem średniowiecznych stosów? Czyż światły, demokratyczny system
prawny pokaźnej wielkości europejskiego państwa, nie powinien kierować się
zasadą Woltera - "...Nie zgadzam się z tym co mówisz, ale życie oddam za to,
byś miał prawo mówić to, co myślisz".? Przecież tzw. "kłamstwo oświęcimskie"
/wkrótce pewnie "jedwabne" i inne :). to jakiś zacofany gniot legislacyjny
o średniowiecznym rodowodzie! Pogrobowiec płonących stosów i inkwizycji /
Chęć narzucania ludziom poglądów na życie przemocą!
Nie rozumiem również Twojego pełnego egzaltacji stosunku do polskiej
historii. Czemu ona z psychologicznego punktu widzenia, ma być
"najcenniejszą rzeczą, jaką możemy mieć" ? Wręcz przeciwnie - najcenniejszą
rzeczą jaką możemy mieć przy odpowiedniej polityce gospodarczej, jest wysoki
Pkb. Bogatych się szanuje, nędzarzami pogardza. Bo panuje powszechne
przekonanie, że ubóstwo wypływa z głupoty. Polska historia, kładąca nacisk
na rozliczne klęski i przegrane, których była ofiarą, obiektywnie rzecz
biorąc - do szacunku nie skłania.
Dorrit

1. Data: 2001-06-18 13:57:18

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Dorrit" uśmiała się na cudzych prochach i kościach... w wiadomości. Dla
mnie obrzydliwe.

Dla mnie obrzydliwa jest przede wszystkim legislacyjna głupota dzisiejszych
kacyków wymiaru sprawiedliwości.
Dorrit

1. Data: 2001-06-18 15:31:24

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
t.localdomain...

> Taaak, "doktor" Ratajczak na pewno padł ofiarą spisku żydokomuny. Dorrit,
> nie ośmieszaj się, bo jeszczem gotowy uwierzyć że popierasz rewizjonizm
> antyholokaustowy.

A czy Tobie wszystko kojarzy się z żydokomuną? Ja o wolności sumienia i
swobodzie wyrażania własnych poglądów a Ty o rewizjoniźmie :(((.
Dorrit

1. Data: 2001-06-18 15:35:46

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JurekA" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Dorrit <z...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9gmo05$68v$...@n...tpi.pl...
> /cicha,ciach/
>
> I po jakiego wala ten sarkazm? Co ma jakis 2 gosci do tego, co pisala
Nina??
> Cala dyskusja byla o czyms zupelnie innym...

A teraz jest o czymś innym. Nie rozumiesz o czym? Więc szkoda słów.

moze tak przeczytaj?

Odnoszę wrażenie, że to raczej Ty należysz do tych, o których Biblia mówi,
że mają oczy a nie widzą, mają uszy a nie słyszą, mają mózg a....
Dorrit

1. Data: 2001-06-19 06:41:34

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kołodziejek" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> człowieka,
>
> O ile pamietam to nie poszlo o jakas tam broszurke ale o to ze On te
'swoje
> prawdy' WMAWIAL studentom - malo tego - wymagal od nich ich bezwarunkowego
> przyjecia i wykazania sie wiedza na ten temat - egzaminowal ich z tego. Z
> tych 'pogladow', ktore zawarl w swojej 'broszurce'.

Nie prawdy i nie wmawiał. A jeżeli nawet wymagał znajomosci swoich poglądów
na egzaminie, to cóż z tego? Jak ja miałam na studiach zajęcia z filozofii,
to docent, też filozof, marksistowski zresztą, wymagał ode mnie znajomości
pogladów i Tomasza z Akwinu i Platona, i Sartra i swoich. A psycholog
znajomości własnej teorii, teorii Freuda, Wundta i wielu innych.

> [...]
inkwizycji /

> Oczywiscie. Masz racje. Myla sie miliony Polakow, Zydow czy nawet Niemcow
(ktorzy to przezyli), sfalszowano materialy filmowe i zdjeciowe, akta... A
> Pan Profesor ma racje. No, przeciez jest Profesorem. I wyklada to, nie?

Jest zaledwie doktorem .
Przecież to nie chodzi ani o rację, ani o prawdę, tylko o wolnosć sumienia,
o ile ktoś Cię w życiu nauczył, co to znaczy.
Dorrit

1. Data: 2001-06-19 06:43:41

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Jakby matematyk mial poglad ze 2+2=5 i tak uczyl to by go wywalili z
uczelni.
> Tak tez trzeba bylo postapic z panem naukowcem. Fakty o holokauscie sa
> wystarczajaco dobrze udowodnione w setkach i tysiacach przekazow ludzi
zyjacych
> do dzisiaj + dokumentach historycznych. Nie kwestia pogladow tylko
> rzeczywistosci.

Nie widzisz różnicy między AKSJOMATEM a światopoglądem?
Dorrit.

1. Data: 2001-06-19 06:46:30

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Znam dokładnie sprawę dr Ratajczaka i jest on bardzo wartościowym
człowiekiem.

Cieszę się, ale nie o to mi chodziło, tylko o prawo do wolności głoszenia
swoich poglądów.
Dorrit

1. Data: 2001-06-19 07:11:00

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorrit" <z...@c...com.pl> uśmiała się na cudzych prochach i kościach... w
wiadomości
news:9gmo05$68v$1@news.tpi.pl... Dla mnie obrzydliwe.

<ciach> Trudno w to uwierzyć, ale Ninka oświadczyła nam ostatnio, że W NIC NIE
> WIERZY. W Polsce tak mówić nie wolno!
<ciach>
> Dorrit

Saulo
--
----------

1. Data: 2001-06-19 07:52:59

Od: "Tomfa" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <z...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:9gmo05$68v$...@n...tpi.pl...
> [...]

alne. Bo historia to nasze doświadczenie - najcenniesza rzecz, jaką możemy m

Alkocholik i przymusowe leczenie
kulturystka i romantyczka...
POSZUKUJE PROGRAMÓW DO ZARZĄDZANIA !!!
trudny wybor