Niskorosłość leczenie hormonen wzrostu

1. Data: 2006-10-10 12:32:56

Temat: Niskorosłość leczenie hormonen wzrostu
Od: "beta" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak odbywa się leczenie?
Jak często się dawkuje hormon?
Gdzie się dawkuje hormonw szpitalu, przychodni , w domu?
Jak długo trwa leczenie?

2. Data: 2006-10-10 16:04:04

Temat: Re: Niskorosłość leczenie hormonen wzrostu
Od: "Julia" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "beta" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Czy ktoś wie jak odbywa się leczenie?
Jak często się dawkuje hormon?
Gdzie się dawkuje hormonw szpitalu, przychodni , w domu?
Jak długo trwa leczenie?

witaj
mialam taki sam problem z córka bo bardzoa słabo rosła i endokrynolog
zasugerował mi że trzeba jej podać hormon wzrostu. Papiery wypełnia lekarz i
wysyła do Warszawy na komisję i tam orzekaja czy przyznać danemu dziecku
hormon czy też nie i z tego co mi mówił lekarz bardzo często zdarza sie
odmowa.Ja nie chciałam wysylac paierów poniewaz miałam pewne ale co do
podawania hormonu chodzi o skutki uboczne ale lekarz powiedział co pani
zależy wyślemy papiery za to nie placimy. No to sie zgodziłam. Ku mojemu
zaskoczeniu dostałam telefon że dziecku przyznano hormon wzrostu.W związku z
tym trzeba przejść szkolenie i to w dwie osoby dorosłe które będą podawały
hormon. Podaje się go codziennie w domu jest to w formie zastrzyku okres
leczenia okolo dwóch lat. Ja się nie zgodziłam na hormon i córka byla pod
dalszą obserwacją wzrostu ale na szczęście zaczęła rosnąć nie gwałtownie ale
na rok 6 cm teraz ma ponad 160 cm
pozdawiam i zyczę przemyslanej decyzji

3. Data: 2006-10-11 07:12:51

Od: "beta" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julia napisał(a):
> [...]
> dalszą obserwacją wzrostu ale na szczęście zaczęła rosnąć nie gwałtownie ale

Dziękuje my mamy wysłane papiery do Warszawy
Nie wiem co zdecyduje chłopiec 13, 5 lat 140 cm to znacznie poniżej
normy o 10 cm
Muszę to przemyśleć

4. Data: 2006-10-12 18:07:12

Od: "satia" <s...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "beta" <b...@i...pl>

>Nie wiem co zdecyduje chłopiec 13, 5 lat 140 cm to znacznie poniżej
>normy o 10 cm
>Muszę to przemyśleć

mój TŻ, obecnie 180 cm wzrostu, gdy poszedł do liceum (15 lat) miał 147 cm
wzrostu. Był najmnijeszy.
Potem jakoś samoistnie poszedł w górę. Bywa i tak.

Powodzenia Wam życzę.

--
sattia, Miłosz (17.04.2004) i trzy koty

5. Data: 2006-10-13 06:13:40

Temat: Re: Niskorosłość leczenie hormonen wzrostu [OT totalny do satii]
Od: "Tashunko" <Jo`Anne@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "satia" <s...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> sattia, Miłosz (17.04.2004) i trzy koty

Hey. Ależ ten czas szybko leci...Twój Miłosz już ma dwa latka, a ja pamiętam
jak Mu wybierałaś imię, a potem jak się urodził...;-)
Sorki za dygresje nie na temat i niekoniecznie na tej grupie - spontan
taki.

Pozdrawiam Ciebie i Miłoszka serdecznie!!
Tashunko, która wpadła na chwilkę poczytać z Miłoszem (1997) i
Bartoszem(1998)

6. Data: 2006-10-19 20:41:04

Od: "buzia31" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2006-10-19 20:50:30

Od: "buzia31" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

beta napisał(a):
> [...]
>

> Dziękuje my mamy wysłane papiery do Warszawy
> Nie wiem co zdecyduje chłopiec 13, 5 lat 140 cm to znacznie poniżej
Witaj
Ja mam ten sam problem z synem-13 lat 143cm wzrostu.Dziś poszedł do
szpitala na badania odnośnie wydzielania hormonu wzrostu.Po dwóch
tygodniach ma być wynik.Rodzina sugerowała mi aby dać spokój-ja
jednak uważam ,iż lepiej wiedzieć jak jest i pomóc dziecku kiedy
jest jeszcze taka możliwość.Po okresie dojrzewania bedzie już za
późno.
Odpisz czy zdecydowałaś się na kuracje hormonem.
Pozdrawiam Wiola

8. Data: 2006-10-20 06:37:56

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "buzia31" :

> [...]
> jednak uważam ,iż lepiej wiedzieć jak jest i pomóc dziecku kiedy
> jest jeszcze taka możliwość.Po okresie dojrzewania bedzie już za

Kochani nie przesadzajcie może, tego typu leczenie to nie są cukierki, lub
nawet antybiotyki.
13 lat i 143 cm to wg mnie całkowicie mieści się w normie.
Decyzje o podaniu tak poważnych leków powinien zawsze podejmować lekarz.

Mój starszy syn urósł dopiero w wieku 16-17 lat, teraz ma prawie 20 i
jeszcze rośnie. Nie jest ogólnie wysoki (ok 174 cm wzrostu) ale całkowicie
mieści się w normie. Poza tym jest zdrowy, wysportowany i ma kondycję lepszą
niż 99 % jego rówieśników.

Młodszy też miał w wieku 13 lat nie całe 140 cm. W listopadzie kończy 15
lat. W ciągu ostatniego pół roku urósł prawie 20 cm

Pozdrowienia

Basia

9. Data: 2006-10-20 11:04:08

Od: "buzia31" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Wiesz ja też tak myslałam ale patrząc na jego rówiesników jestem
przerażona.Mój syn wyglada jakby był młodszy od nich tak o 3
lata.Jestem matką i nie chcę aby w przyszłości stwierdził ,iz nic
nie zrobiłam aby urósł.Wiem też ,że hormon to nie przelewki jednak
będzie ewentualnie otrzymywał go pod kontrolą i nadzorem lekarza.
Proszę aby odezwał sie ktoś kogo dziecko przeszło taką kurację.
Pozdrawiam buzia31

10. Data: 2006-10-20 11:24:43

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "buzia31" :

> Wiesz ja też tak myslałam ale patrząc na jego rówiesników jestem
> przerażona.Mój syn wyglada jakby był młodszy od nich tak o 3
> lata.

Moi też tak wyglądali, ale teraz już nie.
Wszystko w swoim czasie, jeden rozwija się wcześniej, drugi później.
I nie w tym żadnej nienormalności.
Ja też w szkole zawsze wyglądałam na znacznie młodszą niż byłam w
rzeczywistości.
(I na szczęście zostało mi to do dziś, ale teraz to już cieszy ;-) )

Pod koniec podstawówki wszystkie moje koleżanki miały już biusty jak dorosłe
kobiety a ja ciągle wyglądałam jak dziecko.
Urosłam dopiero w II kl liceum, czyli mając 16 lat.

> Jestem matką i nie chcę aby w przyszłości stwierdził ,iz nic
nie zrobiłam aby urósł.

Najważniejsze jest co on na ten temat sądzi i czy ma z tego powodu problemy.

Moi synowie jakoś nigdy nie mieli problemów ani kompleksów z powodu wzrostu,
lub dziecinnego wyglądu, bo zasadniczo we wszystkich dziedzinach ( w tym
głównie w sporcie) byli lepsi od swoich bardziej rosłych kolegów.

BTW - naucz się prawidłowego cytowania.

Pozdrowienia

Basia

Zapraszamy na casting dla dzieci!
Poradnia rodzinna w Chełmie.
Mam do sprzedania zestaw ubranek dla póltorarocznej dziweczynki
jak zorganizować urodziny córce gdy jesteśmy po rozwodzie?
Pranie majtek i skarpetek razem