No i jak, ogladaliscie "Sekrety zdrowia" na tv 1?

11. Data: 2003-01-13 09:53:45

Temat: Re: No i jak, ogladaliscie "Sekrety zdrowia" na tv 1?
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:avtu4
2$1m6e$...@n...ipartners.pl...

> Mi sie wydaje ze nalezalo by nawiazac kontakt z osobami tam wystepujacymi
> jakiegos laboratorium czegos?

Biomol, http://www.biomol.pl

Juz bylo na grupie. Pracuje tam chyba kilku ludzi zwiazanych z dieta opty. M
oze ktos mnie poprawi?

Pozdro,
Cooler

12. Data: 2003-01-13 11:15:12

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:avu2cp$nhj$...@n...gazeta.
pl...
> Biomol, http://www.biomol.pl
>
> Juz bylo na grupie. Pracuje tam chyba kilku ludzi zwiazanych z dieta opty. M
> oze ktos mnie poprawi?

Też tak uważam. Z tego co się zorientowałem to
Biomol działa w oparciu o marketing sieciowy
(piramida typu Amway).
W pierwszym programie z tego cyklu
dało się usłyszeć fragmenty żywcem zaczerpnięte
z książek Kwaśniewskiego wypowiadane przez pracowników
tej firmy. Mam nadzieje, że to nie wpływa na uzyskiwane
wyniki ale osobiście bym tam nie poszedł.

pozdrawiam Chaciur

ps. też liczę na korektę w razie czego

13. Data: 2003-01-13 14:58:30

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pl...

> Też tak uważam. Z tego co się zorientowałem to
> Biomol działa w oparciu o marketing sieciowy

Nie typu, a Amway we wlasnej osobie. Biomol dziala w ramach internetowej
sieci sprzedazy towarow i uslug, ktora jest wlasnoscia Amwaya.

Pozdro,
Cooler

14. Data: 2003-01-13 23:27:28

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W sumie to niczego innego nie mozna
> zwiazana
>
> A skąd masz takie informacje???

Dr Krupka, uczestniczacy AFAIK w tym programie, nalezy do grona tzw. lekarzy
optymalnych.

> Moim zdaniem, ten program się był "sponsorowany" ani przez Montignaca, ani
> przez Kwaśniewskiego. Wydaje mi się, że osoby, które go przygotowywały
> starały się _obiektywnie_ podać informacje zaczerpnięte z różnych "opcji
> dietowych" - tworząc program o zdrowym żywieniu, który nie promował
> nachalnie żadnej z diet typu MM czy DO.

Nie musial, wystarczylo przejechac sie np. po wegetarianach.

> A o tym, że soja nie jest taką rewelacją, słyszałam już wiele lat temu,
> kiedy mój brat przeszedł na wegetarianizm i szukał różnych informacji na
ten
> temat. Zresztą soja sprzedawana w sklepach jest już tak zmodyfikowana
> genetycznie, że niewiele ma wspólnego ze swoim "pierwowzorem".

Zalezy ktora. Obecnie na producentach ciazy obowiazek odpowiedniego
oznaczania produktow spozywczych zawierajacych organizmy modyfikowane
genetycznie. Zarowno produkty Polgruntu, jak i Sante sa pod tym wzgledem
"czyste".

O niewielkiej w gruncie rzeczy znajomosci tematu, przynajmniej jesli chodzi
o soje, wsrod osob wystepujacych w programie niech swiadczy np. blad w
nazewnictwie produktow sojowych ("tufu" zamiast "tofu") oraz nazywanie tofu
produktem ze sfermentowanej soi, ktora jakoby jest korzystniejsza dla
organizmu, niz postac niesfermentowana. Problem w tym, ze w produkcji tofu
nie stosuje sie fermentacji (fermentowane sa roznego rodzaju sosy i pasty
sojowe, np. miso czy tempeh), tylko najzwyklejsze gotowanie. Wzbogacanie
produktow sojowych "rosolami i wywarami rybnymi" w celu "dostarczenia do
organizmu odpowiedniej ilosci bialka", stosowane podobno od wiekow w
Chinach, tez lezy raczej w sferze poboznych zyczen autorow/gosci programu.
Pod wzgledem jakosci bialka (procentowego progu przyswajalnosci w oparciu o
zawartosc najbardziej "deficytowego" aminokwasu) ziarno sojowe (62%) plasuje
sie gdzies w okolicach jagnieciny (63%) i kurczaka (64%), a tofu (66%) nawet
troche wyzej - obok tunczyka (67%) i wolowiny (67%) (BTW: najlepszym pod
tym wzgledem produktem roslinnym jest zboze nazywane komosa ryzowa -
przyswajalnosc jej bialka to az 80%, lepsze jest tylko jajko z 92%). Jesli
chodzi o procentowa ilosc kalorii z bialka w stosunku do pozostalych
skladnikow, to soja (52%) przebija wolowine (50%) i jajka (32%), ustepuje
natomiast dorszowi (58%), bialemu serowi (57%) i kurczakowi (68%). Walory
bialka sojowego potwierdza rowniez stosowane dawniej w Chinach nazewnictwo
soi: "chinska krowa" czy tez "mieso bez kosci".

Pozdro,
Cooler

15. Data: 2003-01-13 23:42:22

Od: Gosia Garkowska <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article avvi2b$nbv$...@n...gazeta.pl, Marcin 'Cooler' Kuliński at
m...@p...gazeta.pl wrote on 14/1/03 0:27:

> [...]
> oznaczania produktow spozywczych zawierajacych organizmy modyfikowane
> genetycznie. Zarowno produkty Polgruntu, jak i Sante sa pod tym wzgledem

dziekuje Marcinie.
kamien mi spadl z serca - bo uwielbiam soje
--
*gosia*

16. Data: 2003-01-14 13:37:18

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:avs0kp$jmr$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Hafsa" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> Podobno zostala oskarzona o wszystkie zbrodnie swiata (pisze"podobno", bo
> na razie slyszalem to z drugiej reki i czekam na niezawodna Krystyne,
> ktora ma zamiar przedstawic dokladny zapis programu w formie slowa
pisanego).

No i się doczekałeś. Pełny tekst w dwóch postach można przeczytać na grupie
optymalnej, a także na stronie http://forum.optymalni.org/

> Informacje o soi zostaly podane w takim mniej wiecej tonie: "A teraz uwaga
> wegetarianie...", niezwykle cenna informacja bylo rowniez to, ze "soja
> stanowi podstawe diety wegetarianskiej". W sumie to niczego innego nie
> mozna sie bylo spodziewac, skoro w programie uczestniczyla osoba (osoby?)
> zwiazana z dieta optymalna.

Ale akurat pani ekspert omawiająca soję nie propaguje diety optymalnej, więc
wysunąłeś zbyt daleko idące wnioski wprowadzając tym samym innych w błąd.
Nie wszyscy wyrażający krytyczne uwagi o jedzeniu wegetariańskim mają coś
wspólnego z dietą optymalną, i przypuszczam, że odwrotnie też.

Krystyna

17. Data: 2003-01-14 14:12:46

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b013tl$a8o$1@news.onet.pl...

> Ale akurat pani ekspert omawiająca soję nie propaguje diety optymalnej,

Pani ekspert to byla ekspertem od wszystkiego, tylko nie od soi :)

> więc
> wysunąłeś zbyt daleko idące wnioski wprowadzając tym samym innych w błąd.

E tam, przeciez program powstal wspolnym wysilkiem, wiec jakies wspolne cele
tym ludziom przyswiecaly, prawda? Jedni maja interes w rzepaku, inni w
sloninie, a jeszcze inni nie maja w soi...

18. Data: 2003-01-14 15:00:45

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b015ub$b9$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:b013tl$a8o$1@news.onet.pl...

> Pani ekspert to byla ekspertem od wszystkiego, tylko nie od soi :)

Ale za to ma tytuł doktora biologii, BEZ KROPKI :)
Albo w końcu to coś dla wegetarian znaczy, albo nie, a chyba jednak znaczy,
bo bardzo często złośliwie doktor Kwaśniewski nazywany jest przez Was
"dochtorem z kropką". Jeśli więc wytykacie to Kwaśniewskiemu, to w takim
razie szanujcie opinie ekspertów od biologii z tytułem naukowym. Albo -
jeśli jej opinie uznajesz za bzdury, to więcej razy w ten sposób nie kpijcie
z J.Kwaśniewskiego. OK? : )

> [...]
> tym ludziom przyswiecaly, prawda? Jedni maja interes w rzepaku, inni w
> sloninie, a jeszcze inni nie maja w soi...

Czyim? TVP1 - to telewizja publiczna.
A jeśli po prostu taka jest prawda? Prawda ma to do siebie, że przy różnych
okazjach lubi co jakiś czas na wierzch wyłazić, stąd dowiadujemy się co
pewien czas nowych rewelacji.

19. Data: 2003-01-14 23:20:47

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Garkowska" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> dziekuje Marcinie.
> kamien mi spadl z serca - bo uwielbiam soje

Fragment z programu tv, który spisała Krystyna:

"Dla wielu telewidzów, w tym wegetarian, ogromnym
zaskoczeniem może być nie najlepsza opinia o soi.
dr n. biol. G.P.
- W latach 90-tych wprowadziliśmy do przemysłu spożywczego soję. Uznana za
doskonały produkt, jako że zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy
zdominowała rynki właściwie w Europie i Stanach Zjednoczonych i nikt wtedy
nie zwracał uwagi na ostrzeżenia lekarzy i naukowców. które już wtedy się
pojawiały.
Narrator:
- Jedyne znane nam opinie o soi dotyczą soi modyfikowanej genetycznie.
Produkty sojowe szczególnie zalecane są cukrzykom, to podstawa diety
wegetariańskiej.
dr n. biol.
- Soja mianowicie jest produktem roślinnym, który zawiera inhibitory
blokujące enzymy trypsyny w naszym żołądku, utrudniające trawienie i
przyswajanie białek. Dodatkowo soja zawiera związki, które sklejają nam
czerwone ciałka krwi i w momencie kiedy stosujemy soję często w diecie my
sobie blokujemy przyswajanie witamin, utrudniamy przyswajanie wapna,
magnezu, cynku, żelaza. Dodatkowo zaburzamy po prostu trawienie białek.
Narrator:
- Aż trudno w to wszystko uwierzyć tym bardziej, że przecież soja jest
powszechnie używana w kuchni dalekowschodniej. Dzięki soi i zawartych w niej
fitohormonom mieszkanki tych krajów nie mają problemów z menopauzą.
Jak to więc jest z tą soją?
dr n. biol. G.P.
- W Chinach od wieków wykorzystywano w diecie soję przefermentowaną w
postaci tofu i tego typu postać soi była bardzo korzystna dla organizmu.
Często ją łączono rosołami, z wywarami rybnymi i wówczas dostarczaliśmy do
organizmu odpowiednią ilość białka. Natomiast postać soi, która jest
dostępna w tej chwili w naszych produktach spożywczych, którą my spotykamy
na
stoiskach dietetycznych nie odpowiada zupełnie wymogom naszych organizmów."

20. Data: 2003-01-15 09:41:32

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> blokujące enzymy trypsyny w naszym żołądku, utrudniające trawienie i
> przyswajanie białek. Dodatkowo soja zawiera związki, które sklejają nam

Pani ekspert zapomniala tylko dodac, ze o to samo mozna oskarzyc kazda inna
rosline straczkowa. Oraz ze zarowno te inhibitory, jak i tajemnicze zwiazki
sklejajace krwinki (to lektyny, zwiazki z grupy glikoprotein) w duzej czesci
sa dezaktywowane w procesie gotowania czy innej obrobki termicznej
pozywienia.

Optymalni się wściekają?
plan treningowy n a masę
Jak stosować dietę 13-dniową ? plizzzzzzzz
% tl. w serze?
FASOLA