No i masz babo frytki

1. Data: 2005-07-26 13:40:29

Temat: No i masz babo frytki
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymyslilem sobie prezet slubny...
Frytkownica...
myslalem ze bedziemy smazyc frytki moze ryby itp...
No i wczoraj kupilem butelke oleju... leje....
a tu sie okazuje ze trzeba az 3 litry!!!
I tu pytanie...
Jak z tym olejem jest? po frytkach do wylewki?
To ja dziękuję za takie frytki :/

2. Data: 2005-07-26 13:59:22

Temat: Re: No i masz babo frytki
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marqzik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a tu sie okazuje ze trzeba az 3 litry!!!
> I tu pytanie...
> Jak z tym olejem jest? po frytkach do wylewki?

Aj tam. Póki nie zmieni koloru to jest ok, znaczy póki się nie przypali.
Kilka razy można użyc. Bez przesady oczywiscie :)
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2005-07-26 16:09:58

Od: " Zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek <a...@W...onet.pl> napisał(a):

> Aj tam. Póki nie zmieni koloru to jest ok, znaczy póki się nie przypali.
> Kilka razy można użyc. Bez przesady oczywiscie :)

Chyba na pewno, bo kiedyś, kiedy jeszcze byłam mocno napalona na frytkownicę,
widziałam taką z filtrem do oleju, odcedzającą drobne resztki jedzenia z oleju
"w międzysmażeniach". Przeszło mi i pozostałam przy garze, a olej sobie cedzę
przez filtr do ekspresu kawowego umieszczony w takim lejku co go kiedyś
lansowano do zaparzania kawy w sposób przelewowy, stawiając lejek z kawą mna
filiżance. Olej pozbawiony zanieczyszczeń faktycznie można wykorzystać
conajmniej powtórnie, choć pewnie chemik tego nie potwierdzi.

4. Data: 2005-07-26 17:59:35

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Zora" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Chyba na pewno,

;)))

> Olej pozbawiony zanieczyszczeń faktycznie można wykorzystać
> conajmniej powtórnie, choć pewnie chemik tego nie potwierdzi.

Miałam co nieco na wykładach z chemii organicznej na ten temat i nadal
obstaję przy swoim. Bez przesady ;)
Pozdrawiam, Agata

5. Data: 2005-07-26 20:13:30

Od: "Tomasz" <t...@o...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo uzywac oleju palmowe ktorego uzywalismy w sphinxie (jak jeszcze tam
pracowalem).Oplacalny interes bo starcza na duuuuzo wiecej smazen niz
zwykly.A jak pracowalem w kfc to jeszcze byly jakies wynalazki dosypywalem
do oleju palmowego aby przedluzyc jego zywotnosc...eh ci amerykanie

6. Data: 2005-07-26 20:27:59

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@o...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zwykly.A jak pracowalem w kfc to jeszcze byly jakies wynalazki dosypywalem
> do oleju palmowego aby przedluzyc jego zywotnosc...eh ci amerykanie

Jeśli utwardzany, to jest to straszne świństwo... :/
Pozdrawiam, Agata

7. Data: 2005-07-26 21:53:45

Od: "Maciej Muran" <m...@s...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek"
> Aj tam. Póki nie zmieni koloru to jest ok, znaczy póki się nie
> przypali. Kilka razy można użyc. Bez przesady oczywiscie :)

No właśnie, bez przesady.
Prawdziwe frytki smaży się przecież dwukrotnie :)

--
Maciek.

8. Data: 2005-07-27 06:47:27

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h3rFe.4469$_k2.75472@news2.nokia.com>,
"marqzik" <m...@w...pl> wrote:

> Wymyslilem sobie prezet slubny...
> Frytkownica...
> myslalem ze bedziemy smazyc frytki moze ryby itp...
> No i wczoraj kupilem butelke oleju... leje....
> a tu sie okazuje ze trzeba az 3 litry!!!

To dosyć duża frytownica. ;-) Moj Moulinex do najmniejszych nie należy,
a wchodzi do niego 2- 2,2 l. frytury.
Z drugiej strony przy smażeniu w głąbokim tłuszczu, czy we frytownicy
czy zwykłym garnku, tłuszczu musi być dość dużo, by temperatura nie
spadała po włożeniu smażonych produktów. Zwłaszcza, że w naszych czasach
często są to mrożonki.

Władysław

9. Data: 2005-07-27 10:57:56

Od: " Zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek <a...@W...onet.pl> napisał(a):

> Miałam co nieco na wykładach z chemii organicznej na ten temat i nadal
> obstaję przy swoim. Bez przesady ;)
> Pozdrawiam, Agata

Ja takowych wykładów nie miałam, ale wiem, że chemicy zawsze coś wywloką i
człowiekowi krwi napsują, zwłaszcza ci z Bostonu ;)

Pozdrawiam serdecznie

10. Data: 2005-07-27 21:00:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> [...]
> czy zwykłym garnku, tłuszczu musi być dość dużo, by temperatura nie
> spadała po włożeniu smażonych produktów. Zwłaszcza, że w naszych czasach

Frytkom z mrożonek mówimy stanowcze NIE.
Jedynie te co idą wprost do piekarnika [z pominieciem kąpieli w
tłuszczu] nadają sie do strawienia.
pozdr. Jerzy

cukinie i kabaczki :)
internetowy sklep AGD
upominki dla znajomych Anglikow
test
ROBOT KUCHENNY ZELMER CZY MPM PRODUKT, KTORY WYBRAC ??