Nolina

1. Data: 2002-01-07 13:12:55

Temat: Nolina
Od: "pbs" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam wielką prośbę. Poszukuję informacji, ew. link-ów, na temat utrzymania i
chorób takiej rośliny jak Nolina. Nie wiem nawet czy poprawnie piszę:)
Od pewnego czasu ta roślina-drzewko marnieje, a kobieta już ręce
rozkłada...Może coś poradzicie?

Pozdrawiam,Digi

2. Data: 2002-01-07 16:39:41

Temat: Re: Nolina
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Chodzi tutaj prawdopodobnie o rosline o nazwie beaucarnea recurvata albo
nolina recurvata albo nolina tuberculata - to nazwy tej samej rosliny. Po
polsku to noga słonia.
Z moich - rocznych doświadczen wynika:
1. podlewac rzadko - w lecie ca co 7 - 10 dni w zimie co14 - 20 dni ale
obficie. Owa sloniowa noga gromadzi wode w nodze wlasnie. Ponadto nalezy
czesto spryskiwac liscie, bo inaczej konce lisci beda zasychaly. (jak juz
pozasychaly - no to poprzycinac) Nadto w zimie powinna byc w chlodzie (
znosi temp do 8 stopni) ale nie moze miec ciemno.
Nie wszystkie uwagi zgodne sa z wiedza ksiazkowa - no ale wynikaja z
praktyki i u mnie sie sprawdza, chociaz przyznam, ze u mnie rosliny musza
byc mocne. niestety nie mam czegos o nazwie green finger. Nie ukrywajmy -
umiem zamorzyc roslinke. Ale noga slonia jakos ze mna zyje.
Pytaj dalej gdyby cos jeszce
Wojtek Pa

3. Data: 2002-01-07 16:45:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chorób takiej rośliny jak Nolina. Nie wiem nawet czy poprawnie piszę:)
> Od pewnego czasu ta roślina-drzewko marnieje, a kobieta już ręce
Nie znosi wilgoci, dlatego wodę - i to w niewielkiej ilości - należy lać
na podstawkę. Zimą zwykle traci kilka liści, ale jest to zjawisko normalne
i nie trzeba się tym niepokoić - wiosną wypuści nowe. Pień noliny można
przycinać, może się rozgałęzić. A i lubi dużo światła.
A resztę znajdzesz tutaj:
http://www.ogrodnik.pl/kaktusy/kaktusy_02_11.asp

Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2002-01-07 18:11:07

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sprawie podlewania - jeszcze.
Chce spytac Jerzego, co do stanowczosci w podlewaniu noliny.
Jerzy twierdzi, ze tylko na podstawke i to w malej ilosci, mnie sprzedawca -
dobra, krakowska firma zajmujaca sie roslinami - mowil, zeby podlewac
rzadko, ale obficie. Na przytoczonej przez Jerzego stronie jest napisane, by
nie zwilzac - znowu ja za rada sprzedawcy spryskuje 1 -2 razy w tygodniu, bo
inaczej nolinie usychaja konce lisci - a spryskiwane nie usychaja.Gdzie lezy
prawda? Bo bym nie chacial czegos zepsuc. moja nolina kosztowala kilkaset
zl!!!
Wojtek Pa

5. Data: 2002-01-08 09:57:16

Od: "pbs" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie za rzeczową odpowieź.
Digi.

6. Data: 2002-01-08 10:12:42

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> i nie trzeba się tym niepokoić - wiosną wypuści nowe. Pień noliny można
> przycinać, może się rozgałęzić. A i lubi dużo światła.

Wiecie co, a ja mam taka po zbuju, bo na cale okno Noline ponownieskurwiona
w hydroponice i pieknie rosnie.

Irek

7. Data: 2002-01-08 13:40:32

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W roznego rodzaju ksiazkach ogrodniczych czytalem o roznego rodzaju metodach
hodowli roslin. Fascynuje mnie nieznana mi blizej - a jak widac z opisu
niezwykle skuteczna metoda stosowana przezs Irka - cytuje - to metoda
ponownegoskurwienia Noliny. Na czym polega ponowneskurwianie noliny?? to sie
podlewa, zasila, przesadza???
Wojtek Pa

8. Data: 2002-01-08 14:24:19

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> niezwykle skuteczna metoda stosowana przezs Irka - cytuje - to metoda
> ponownegoskurwienia Noliny. Na czym polega ponowneskurwianie noliny?? to

Jak sama nazwa wskazuje recurvata, czyli ona, tan Nolina, tak sama z siebie.
A co, myslales, ze ja podlewam zytnia, mowiac: pij, pij, bedziesz
latwiejsza?

Irek, swintuch rezerwowy, pod nieobecnosc Janusza i tylko po czterech latach
laciny, na ktorej i tak marzyl o piersiach Marioli

9. Data: 2002-01-08 14:59:10

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

taka mialem nadzieje, ze skoro ta recurvata kosztowala 600 zl - to bedzie
latwa - a tu nic....
pozdrawiamWojtek Pa

10. Data: 2002-01-08 16:49:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sprawie podlewania - jeszcze.
> Chce spytac Jerzego, co do stanowczosci w podlewaniu noliny. [...]
Nie będę się upierał ale sprawdź jaką masz. ;-)))

Nolina beldingii
Nolina georgiana (Georgia Bear Grass)
Nolina gracilis
Nolina greenii
Nolina guatemalensis
Nolina nelsonii (Nelson's Blue Bear Grass)
Nolina parryi v wolfii
Nolina sp /mix
Nolina texana

Nolina bigelowii / Beargrass Agavaceae
Perennial, succulent
Hardiness Range: 9B - 11
Mature Height: 4' to 6' / 1.20m to 1.80m
Environment: prefers partial shade or partial sun to full sun; soil
should be dry

Nolina microcarpa / Small-seeded Beargrass Agavaceae
Shrub
Hardiness Range: 10A - 11
Mature Height: 4' to 6' / 1.20m to 1.80m
Environment: prefers full sun; soil should be dry to moist

Nolina stricta / Beargrass
Shrub
Hardiness Range: 10A - 11
Mature Height: 10' to 20' / 3.00m to 6.00m
Environment: prefers full sun; soil should be dry to moist

Nolina matapensis / Matape Beargrass Agavaceae
Shrub
Hardiness Range: 8A - 11
Mature Height: 36" to 4' / 90cm to 1.20m
Environment: prefers full sun; soil should be wet

Nolina recurvata [N. tuberculata] (Beaucarnea recurvata)/ Ponytail Palm
Agavaceae
Perennial, succulent
Hardiness Range: 10A - 11
Mature Height: 10' to 15' / 3.00m to 4.60m
Environment: prefers partial shade or partial sun to full sun; soil
should be wet

> Bo bym nie chacial czegos zepsuc. moja nolina kosztowala kilkaset
> zl!!!
To po co taką drogą kupiłeś?
Nie lepiej z nasion samemu wychodować?

Pozdrawiam, Jerzy
PS
Przy okazji piękne zdjęcia "kwiatków tarasowych" ;-)
http://www.cactustropicalgarden.com/th_caudex.html

Pomocy: biały nalot na liściach roślin!!!
Chwasty do wytępienia
Sprzet do odsniezania
Kto się przyzna ..?
malo swiatla w pokoju [okno wschodnie] jakie rosliny?