Nosicielstwo salmonelli

1. Data: 2002-10-11 08:13:37

Temat: Nosicielstwo salmonelli
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Syn znajomej (7,5 miesiąca) jest nosicielem salmonelli.
W tej chwili ma ok. trzy miesiące opóźnienia w obowiązkowych szczepieniach.
Pytanie brzmi: czy mimo nosicielstwa może być zaszczepiony? Dziewczyna
usłyszała podobno kilka opinii na ten temat, niektóre się wykluczają;)
Może ktoś jest bardziej zorientowany w tej kwestii?

Acha, ile czasu może trwać takie nosicielstwo?

Pozdrawiam - Ewa

2. Data: 2002-10-12 12:30:28

Temat: Re: Nosicielstwo salmonelli
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Oct 2002, Ewa W wrote:

> [...]
> Pytanie brzmi: czy mimo nosicielstwa może być zaszczepiony? Dziewczyna
> usłyszała podobno kilka opinii na ten temat, niektóre się wykluczają;)

pytanie do pediatry. Nosicielstwo salmonelii moze trwac roznie
co do szczepienia - najlepiej zapytac sie najblizszego osrodka
referencyjnego pediatrycznego po to aby dziecka pochopnie nie
pozbawic mozliwosci szczepienia (tym bardziej ze w nosicielstwie
drobnoustrojow - choc to terapia zdaniem niektorych kontrowersyjna -
stosuje sie takze autoszczepionki. Przy czym nosicielstwo nalezy
rozumiec obecnosc bakterii u danej osoby bez jakichkolwiek objawow
klinicznych i chorob zwiazanych z obecnoscia tej bakterii!!!

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2002-10-12 15:05:20

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> pytanie do pediatry

Właśnie.....tyle, że pediatra z najbliższej przychodni nie wiedziała
(powiedziała, że nie jest pewna i kazała dzwonić do sanepidu). W sanepidzie
z kolei pani powiedziała, że podobno można szczepić, ale ona swojego dziecka
by nie zaszczepiła w takiej sytuacji........

> co do szczepienia - najlepiej zapytac sie najblizszego osrodka
> referencyjnego pediatrycznego po to aby dziecka pochopnie nie
> pozbawic mozliwosci szczepienia

To rzeczywiście najlepszy pomysł, podsunę go znajomej.

Przy czym nosicielstwo nalezy
> rozumiec obecnosc bakterii u danej osoby bez jakichkolwiek objawow
> klinicznych i chorob zwiazanych z obecnoscia tej bakterii!!!

Jasne, tak dokładnie jest rozumiane:)

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam - Ewa

4. Data: 2002-10-12 20:20:37

Temat: Re: Nosicielstwo salmonelli- autoszczepionki
Od: "Jerzy Zduleczny" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...) (tym bardziej ze w nosicielstwie
> drobnoustrojow - choc to terapia zdaniem niektorych kontrowersyjna -
> stosuje sie takze autoszczepionki.

W Unii Europejskiej do której zmierzamy nie są uznawane metody związane ze
stosowaniem autoszczepionek i ich produkcja oraz stosowanie jest zabronione.
Podobne opinie są wyrażane przez autorytety z zakresu mikrobiologii w
Polsce.

Jerzy Zduleczny

5. Data: 2002-10-12 20:51:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Oct 2002, Jerzy Zduleczny wrote:

> stosowaniem autoszczepionek i ich produkcja oraz stosowanie jest zabronione.

dlatego napisalem, ze sa kontrowersyjne. W gruncie rzeczy nie chodzi
bowiem o sama idee, bo stosuje sie np. szczepionki pneumokokowe
tylko sposob wykonania i fakt immunizowaniem pelnymi antygenami
bakterii - czyli chodzi o technologie wykonywania samej
szczepionki.

P.

6. Data: 2002-10-13 04:37:09

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Podobne opinie są wyrażane przez autorytety z zakresu mikrobiologii w
>Polsce.
Nie wszystkie.:-)
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

7. Data: 2002-10-13 21:57:08

Od: Wojtek Węglarz <l...@N...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Pią, 11 Paźdz 2002 10:13:37, Ewa W <e...@b...wroc.pl> napisał:
> Syn znajomej (7,5 miesiąca) jest nosicielem salmonelli. <ciach>
> Pytanie brzmi: czy mimo nosicielstwa może być zaszczepiony? <ciach>

Zasadniczo stan taki nie jest przeciwwskazaniem do
szczepień. Oczywiście ocena, czy dziecko może być zaszczepione należy
do lekarza, który powinien zbadać malucha przed
szczepieniem. Europejskie Biuro Regionalne WHO tak definiuje
bezwzględne przeciwwskazania:
1. ostra choroba, zwłaszcza przebiegająca z gorączką;
2. okres zaostrzenia przewlekłego procesu chorobowego;
3. stany anafilaksji (gwałtownej reakcji alergicznej)
na substancje mogące znajdować się w szczepionce;
4. nasilone odczyny po poprzednich dawkach podobnej szczepionki;
5. stany upośledzenia odporności, jak i ciąża- a zwłaszcza jej
I połowa w stosunku do szczepionek żywych;
6. przeciwwskazania indywidualne i specyficzne do szczepienia
niektórymi rodzajami szczepionek, jak np. szczepienie
przeciw różyczce w ciąży, albo choroba ośrodkowego układu nerwowego w
stosunku do szczepienia przeciw krztuścowi.
Sądząc z postu dziecko nie należy do żadnej z tych grup, niemniej
jednak szczepienie nie powinno być przeprowadzone wcześniej niż 4-6
tygodni po ustąpieniu choroby ostrej.

> Acha, ile czasu może trwać takie nosicielstwo?

Dla gatunku Salmonella enterica jest przejściowe i nie trwa dłużej niż
kilka miesięcy.

Pozdrawiam.

--
Wojtek Węglarz - Linux registred #270784
Chcesz napisać prywatnie? Wytnij: NOSPAM

8. Data: 2002-10-13 22:09:51

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:)
Pozdrawiam - Ewa

9. Data: 2002-10-18 05:37:14

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym wyleczył salmonellozę - to nie jest trudne, chociażby Biseptolem i
pozbył się w ten sposób wątpliwości. Nie jestem lekarzem, ale wydaje mi się
to najprostszym wyjściem z sytuacji.

Jasiek
a...@p...onet.pl
GG: 3568830