Nowa stronnictwo

1. Data: 2003-04-04 12:55:33

Temat: Nowa stronnictwo
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

SLIWOWICA :-)

na razie zaczynam od drzewka, licencje musze kupic/dostac od takiego jednego
spod Lacka
sporo juz u niego kupilem, wiec moze wiedza tajemna sie podzieli
czesc juz wiem, ale o specjalnym sposobie destylacji jeszcze nic

zyga
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cos mi sie wydaje, ze nowe stronnistwo powstaje. Mamy juz milosnikow
winorosli, malin i derenia a teraz bedzie i sliwki. Robi sie weselej,
szczegolnie, ze dobry Pan Bog od abstynentow uchronil.

Irek kochany

2. Data: 2003-04-04 13:26:05

Temat: Re: Nowa stronnictwo
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> jednego
>
> Sliwowica, wspaniala rzecz. Ja z tych Winoroslarzy. Profil podobny.
Sam
> chetnie kombinuje z róznymi wyrobami i jak bys mial jakies fajne przepisy
> bys sie podzielil. W tym roku zamówie beczki na wino to i jakas bym
> przeznaczyl na sliwowice.
> Pozdrawiam PP.

A moze zdradzisz nam adres gdzie zamawiasz beczki? Jakie sa najmniejsze
rozmiary? Polskie tradycje juz tak upadly, ze Starke trzeba samemu robic.
Trzeba by dac ogloszenie w Izraelu. Moze jakis Zyd sie zlituje, wroci do
starej ojczyzny i zacznie Sarmatom Starke wytwarzac.

Irek kochany

3. Data: 2003-04-04 13:34:46

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> schrieb im Newsbeitrag
8...

> Po drodze byla jeszcze tarninowka, pigwowka i wisniowka. A moze i wiecej,
> ale nie pamietam. W kazdym razie rozmaitosc napoju wielka.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
> PS. Czy ktos juz robil dziegielowke? Bo moj dziegiel(arcy) z ziemi wylazi,
> rok mu drugi idzie i pora by go na plyn przerobic zanim zakwitnie...

Sam nie robiwszy a przepis gdzies posiadawszy.

Irek kochany

4. Data: 2003-04-04 13:35:09

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czesc juz wiem, ale o specjalnym sposobie destylacji jeszcze nic

Sliwowica, wspaniala rzecz. Ja z tych Winoroslarzy. Profil podobny. Sam
chetnie kombinuje z róznymi wyrobami i jak bys mial jakies fajne przepisy to

5. Data: 2003-04-04 13:50:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2003-04-04 14:07:11

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in

> Sam nie robiwszy a przepis gdzies posiadawszy.

:-)))
Moze podeslewszy?
Porownam z moim, wybiore ciekawszy i efekty opisze
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2003-04-04 14:15:27

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Trzeba by dac ogloszenie w Izraelu. Moze jakis Zyd sie zlituje, wroci do
> starej ojczyzny i zacznie Sarmatom Starke wytwarzac.

Beczki - jeszcze nie wiem. Ci od "kiszeniaków" nie wiem czy jeszcze
potrafią zrobić porządną beczke. Trzeba by się zapytać Janusza. A pojemność
to chyba nie problem. Na "destylaty" takie ok 25 - 50 litrów były by chyba
ok. PP

8. Data: 2003-04-04 14:19:52

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbitka, z alkoholi :-)))

Przepis z odsyłacza od Jerzego jest jak najbardziej ok,
w dodatku z pewną dozą nostagii. :o)))
Ten przepis pochodzi z "Domowe piwa, wina, cydry, nalewki,
likiery, kremy" Zdzisława T. Nowickiego, którą to lekturę polecam
jako obowiązkową, każdemu smakoszowi. ;o)))
Spirytus śliwkowy;
16 kg śliwek rozdrobnić z pestkami i w odpowiednio dużym naczyniu
poddać samoczynnej fermentacji przez
ok 14 dni. Po tym czasie odcisnąć sok i poddać go destylacji.
Spodziewana moc spirytusu to 60-70%.
Po odpowiednim rozcieńczeniu wodą do ok 40%,
odrzymać można bezbarwną niestarzoną śliwowicę typu
Quetsch, gotową do bezpośredniego spożycia ;o))) ,
lub po starzeniu w czystej beczułce dębowej min 2-3lata
Złocistą barwę uzyskujemy przez barwienie karmelem
pozdr.Alex

A generalnie jak - pakujesz sliwki (najlepiej same spady) do kadzi i
fermentujesz. Jak konczy robic - odciskasz, oddzielasz pestki,
odpedzasz. to nie przepis, to sztuka, sliwowice jak wszystkie wodki
gatunkowe pedzi sie "na smak" a nie na wskazania przyrzadow.
Dalej to juz tylko pare lat lezakowania w debowej beczce...

A gdybys pestek (przynajmniej wiekszosci) nie oddzielil - zamiast
naszej sliwowicy wyjdzie ci poludniowa rakija - smierdzaca pestkami
niemozebnie, zygliwa i leb po niej boli ze zgroza!

To wszystko prawda ale jest male ale,.. o ktorym nikt nie wspomnial a
jest sekretem niepowtarzalnosci smaku lackiej, czy chorwackiej
sliwowicy.
Rzecz w tym, ze polskie czy chorwackie sady sliwkowe utrzymywane sa bez
stosowania stodkow owadobojczych, rosna naturalnie i sliwki sa
straszliwie zarobaczone. Praktycznie kazda dojrzala sliwka a juz kazda,
ktora spadla jest praktycznie jednym wielkim robalem. I wlasnie zacier z
tego robala a pozniej destylat to cala owa sliwowica. Na zdrowie!

9. Data: 2003-04-04 16:24:30

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktora spadla jest praktycznie jednym wielkim robalem. I wlasnie zacier z
> tego robala a pozniej destylat to cala owa sliwowica. Na zdrowie!

...Chorwaci z Dalmacji twierdza, ze prawdziwa rakija to z fig.
Sprawdzilismy, jest swietna. I glowa nie boli.
A w figach robali nie widzialam...
I jeszcze do gotowej dodaja ziola - rozpoznalam czaber gorski, szalwie
lekarska i tymianek.

Pozdrawiam slonecznie, wapiennie i szerokolistnie

Ewa

10. Data: 2003-04-04 16:37:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci news:b6k0qd$986$02$1@news.t-online.com Irek
Zablocki<i...@w...de> napisal(a):

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Cos mi sie wydaje, ze nowe stronnistwo powstaje. Mamy juz
> milosnikow winorosli, malin i derenia a teraz bedzie i sliwki.

Hejka. A mnie sie wydaje, ze stronnictwo (trunkowe) stare jak swiat,
tylko sekcja nowa;-) Tu nie o owoce przeciez idzie :-)
Pozdrawiam wyskokowo Ja...cki

Jaki nawoz zielony zastosowac na piaszczysta glebe?
rozsadzanie lili wodnych
balkony
Lopaty w ruch :) . Krakow.
popiol z komina