Nowa wersja programu Haft Krzyżykowy

1. Data: 2003-02-12 04:01:24

Temat: Nowa wersja programu Haft Krzyżykowy
Od: "Mario" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie domowej programu Haft Krzyżykowy
(www.haft.krzyzykowy.prv.pl)
dostępna jest jego nowa, ulepszona wersja - 2.0.

Nowości to:

- zupełnie nowy sposób dobierania kolorów, lepiej
zachowujący szczegóły przy małej liczbie kolorów nici,

- możliwość zastosowania "ditheringu" - techniki wizualnie
poprawiającej wygląd obrazka pomimo używania
takiej samej palety kolorów,

- możliwość przycinania obrazka przed przerobieniem,
przez co można przerobić tylko wybrany fragment,

- możliwość definiowania własnych wzorników nici
(oraz modyfikacji istniejących - w razie potrzeby),
na co pozwala dołączony edytor kolorów.

Więcej szczegółów na stronie internetowej, w dziale "Nowości".

Mario.

1. Data: 2003-02-12 09:44:09

Temat: Re: Nowa wersja programu Haft Krzyżykowy
Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki.........jest EXTRA.........

pozdrawiam z Krakowa

1. Data: 2003-02-13 07:52:42

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na stronie domowej programu Haft Krzyżykowy
> (www.haft.krzyzykowy.prv.pl)
> dostępna jest jego nowa, ulepszona wersja - 2.0.

Mario, chwała Ci za to!!! Jest świetny. Pozdrawiam.

Milena

1. Data: 2003-02-13 15:04:13

Od: "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mario:
Bardzo dziękuję z programik. Naprawdę bardzo mi się podoba (już o tym
zresztą pisałam :) ). Szczególnie symulacja obrazu jest rewelacyjna - nie
muszę nawet krzyżykować, aby nacieszyć oczy robótką ;)

> - zupełnie nowy sposób dobierania kolorów, lepiej
> zachowujący szczegóły przy małej liczbie kolorów nici,

No właśnie, a dałoby się pozostawić użytkownikowni możliwość wyboru
pomiędzy starym algorytmem doboru koloru, a nowym? No bo tak mi wyszło, że w
niektórych lepiej się sprawdza nowa wersja Haftu Krzyżkowego, a w niektórych
stara :)

Mam takie małe pragnienie, którego nie ośmielałam się dotąd przedstawić,
żeby nie wyszło, iż wybrzydzam :) Bo nie wybrzydzam, a jestem zachwycona :))
Choć mi o możliwość ingerowania w paletę kolorów wybraną przez program do
danego obrazka. Na przykład - przy starej wersji Haftu Krzyżykowego usuwamy
z paletki co bardziej mdłe, a podobne kolory, a dodajemy klika bardziej
soczystych - a obecnych w szczególikach... Nie wiem, jak działa algorytm
doboru kolorów i nie wiem, czy to by rzeczywiście dało dobry efekt... Ale
gdyby tak, to Haft Krzyżykowy stałby się bardzo profesjonalnym programem i
gdzie tam PCStichowi do niego ;))))

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za programik :)
Jola

PS. Jak ukończę, to co teraz krzyżykuję (280x 200) to zabieram się za mój
pierwszy przerobiony obrazek :)

1. Data: 2003-02-13 22:33:56

Od: "Mario" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomiędzy starym algorytmem doboru koloru, a nowym? No bo tak mi wyszło, że
> niektórych lepiej się sprawdza nowa wersja Haftu Krzyżkowego, a w

Kwestia tylko odpowiedniej opcji w okienku wyboru :-)

> [...]
> z paletki co bardziej mdłe, a podobne kolory, a dodajemy klika bardziej
> soczystych - a obecnych w szczególikach...

Jeśli chodzi o ręczną modyfikację samej palety kolorów, wydaje mi się, że
nie będzie
to bardzo trudne (kwestia dorobienia "odpowiednich okienek" do robienia
zmian),
gorzej wygląda sprawa, jeśli chcieć dorobić możliwość ręcznego rysowania
samego
obrazka (trudniej, ale też nie jest to niemożliwe).

Mario.

kopalnia wzorków Disney'a
troche angielskiego
morskie stwory raz jeszcze