Re: Nowy programik komputerowy NFZ

From: "Adam" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nowy programik komputerowy NFZ
Date: Wed, 10 Mar 2004 14:26:21 +0100

W artykule news:eq12i1-ra1.ln1@lordcox.melina.net.pl,
niejaki(a): Wojtek Węglarz z adresu <l...@m...net.pl> napisał(a):

:: Witam
:: Mam pytanie do kolegów lekarzy, którzy odwiedzają tą grupę - proszę o
:: odpowiedź w jednej kwestii. Ostatnio chory enfozet wymyślił
:: aplikacyjkę - mianowicie relacyjną bazę danych opartą na SQL służącą
:: do ewidencjonowania pacjentów, jednostek chorobowych i wykonanych
:: procedur etc., etc. Podobno ta bzdura jest obowiązkowa. Chcę
:: zapytać, kto w Państwa ZOZ-ach, przychodniach, gabinetach
:: jest/będzie odpowiedzialny za obsługę tego programu, konkretnie
:: chodzi mi czy obowiązkiem tym obarczany będzie biały personel, czy
:: pracownicy administracyjni.
:: Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
:: Pozdrawiam.

szczerze - wiem ze to bardzo 'trendy' narzekac na nfz, programy komputerowe
i pochodne szeroko pojetego 'systemu'. ale jezeli nie pracowales wczesniej
na KS-SWD to nie mow ze ten program to gówno. z 3 miesiecznych doswiadczen:
1. baza wbrew obiegowym opiniom jest _bardzo_ stabilna. nie wiem co bylo w
ksswd, ale co chwile sie wykładało, a zrobienie kopii bezpieczenstwa i potem
wgranie tej kopii do swiezej instalki programu to byl 8my cud świata. jak
sie udało za 5tym podejsciem mozna bylo dać na msze.
2. import pacjentów z innych programow - np z mojego prywatnego do obslugi
gabinetu - bardzo ladnie zrobiony, łyknęło plik oboroniony wczesniej w dBase
bez problemow. a tym w ksswd mozna bylo tylko pomarzyc...
3. sama obsluga - banalnie i dziecinnie prosta, dodam ze wpisanie zaleglych
procedur z 1.5 miesiaca zajelo mi raptem ok 4 godzin (scalając wszystkie
przerwy w pracy i wolne chwile w jedną kupę)
4. jedyny minus to moduł komunikacji, tzn nie sam modul tylko to ze musi
łączyć sie z modemem w innym wojewodztwie, mimo sztywnego łącza w gabinecie.
ponoc ma to bc rozwiazane 'w najblizszym czasie' - ale kiedy dokladnie -
niewiadomo.

podsumowując - musi istniec jakis sposob rozliczania sie z nfz za wzieta od
nich kase. a ten program jest naprawde przyjemny w obsludze, i na dodatek
cala statystyka i rozliczenia to polaczenie sie z serwerem w oddziale nfz
raz na 2-3 tygodnie. w porownaniu z tym co bylo przedtem to widoczny postęp.

--
miłego dnia
Adam #gg 402495