Re: O czym teraz myśli i co robi Philip Zimbardo

From: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: O czym teraz myśli i co robi Philip Zimbardo
Date: Tue, 12 May 2009 12:49:21 +0200

> Smieszne bo facet namawia na myslenie o przyszlosci, a nie "tu i teraz",
> ktore okresla negatywnie!..

Wracając do tematyki grupy ( :-))) ) i NLP.
Spotkałam się z podziałem na sposób podejścia do czasu na
narody/społeczności (!) myślące o przyszłości i narody/społeczności żyjące
tu i teraz.

Ciekawe jest powiązanie geograficzne.

Narody północy żyją z reguły "w przyszłości":
Tzn. nieustannie dokształacają się i pracują, żeby osiągnąć jakieś tam
(iluzoryczne?) status quo w przyszłości i wtedy sobie pożyć.

Narody południa (np. południe Włoch) żyją tu i teraz.
Czyli zyją, bawią się i nie myślą o tym co będzie potem.

Efekt jest taki, że Ci myślący wyłącznie "o przyszłości" są zabezpieczeni,
bogatsi i niezby zdowoleni z życia, natomiast Ci z południa, zyjący "tu i
teraz" biedni i szczęśliwi.
(bo jak wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety).

Jaki wniosek?
Taki jak zwykle....Złoty środek! (ale dobrze sobie zdawać sprawę z pewnych
mechanizmów).

M.