posadzilem las

21. Data: 2002-05-15 10:09:01

Temat: Re: posadzilem las - odpowiedz II
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:abt90e$nhl$6@news.tpi.pl...
> Ja mam proste doświadczenie i skuteczne. Znalezionego w lesie "kapcia"
czyli
> starego robaczywego grzyba ( w moim przypadku był to koźlarz) zamiast
kopnąć
> lub zdeptać, trzeba nadziać na gałązkę drzewa i dokładnie zapamiętać
> mięjsce. Po wyschnięciu, zarodniki wysypią się, wiatr je rozwieje, a po
> jakimś czasie ... las grzybów wyrośnie. Codziennie wypad do lasu w ściśle
> określone miejsce na 15 minut i wiaderko koźlaków gotowe. Tak było parę
lat
> temu.

Koźlarzy nie biorę, a pod brzozami na działce same mi rosną.
Borowiki, prawdziwkami nazywane, mnie tylko interesują. I te usiłowałem
sobie tam zapuścić w opisywany przez Wojtka sposób.
I nic. ;-((((
A w lesie i tak ich sporo bez żadnych sztuczek. :-)))))

> Ostatnio rzadko chodzę na grzyby, bo czasu coraz mniej ... (:-((
No nie!!! Na wszystko czasu można nie mieć, ale na grzyby???? 8-O
Pozdrawiam :-)
Janusz

22. Data: 2002-05-15 19:10:56

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Borowiki, prawdziwkami nazywane, mnie tylko interesują. I te usiłowałem
> sobie tam zapuścić w opisywany przez Wojtka sposób.
> I nic. ;-((((

Zawsze kiedy przyniosę grzyby do domu to resztki wynoszę do ogrodu i
rozsypuję . Już pokazały się borowiki i podgrzybki, a także koźlaki . Nie są
to ilości handlowe ale zawsze .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy"
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

23. Data: 2002-05-15 21:14:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> No nie!!! Na wszystko czasu można nie mieć, ale na grzyby???? 8-O

Poświęcasz się rodzinie?
,-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

24. Data: 2002-05-16 17:01:57

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Poświęcasz się rodzinie?
> ,-)))
> Pozdr. Jerzy Nowak

Nooo, nie tylko ... nie tylko (:-))

Pozdrawiam- Jagoda

25. Data: 2002-05-17 06:15:24

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Poświęcasz się rodzinie?

No czegoż dla rodziny się nie robi!?
I faloidyna, i gyromitryna, i muskaryna, i orelanina - wszystko dla
rodziny!!! ;-)))))
Choc psylocyna to już raczej na własny użytek..
Pozdrawiam :-)
Janusz

26. Data: 2002-05-17 11:21:35

Temat: O grzybach i Rodzinie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No czegoż dla rodziny się nie robi!?
> I faloidyna,

A co to?

> i gyromitryna, i muskaryna, i orelanina - wszystko dla
> rodziny!!! ;-)))))

Same delicje, muchomory, strzępiaki, zasłonak osłonięty i piestrzenica
kasztanowata [ciekaw jestem jak je przyżądzasz? szczególnie tę ostatnią]

> Choc psylocyna to już raczej na własny użytek..

Widzę, że poważnie się przymierzasz do wygrania konkursu.
;-)))))))))))))

Łysiczka lancetowata (Psylocyble semilanceata), rosnąca także w Polsce
zawiera nieco mniej substancji psychoaktywnych aniżeli grzyby
amerykańskie. Ma to jednak swoje znaczenie tylko w ilości jedzonych
jednorazowo grzybów. Przy zjedzonych 50 sztukach mogą wystąpić bardzo
poważne zmiany świadomości, a spożycie już około 30 świeżych sztuk
powoduje wystąpienie halucynacji.
http://www.narkotyk.pl/html/narkotyki/narkotyki_grzy
by.html
--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS

pkt. Nazwa polska Nazwa łacińska
1 Borowik szlachetny
(wszystkie odmiany) Boletus edulis Bull ex Fr.
2 Koźlarz babka
(wszystkie odmiany) Leccinum scabrum (Bull) S.F. Gray.
3 Koźlarz grabowy Leccinum griseum (Quél.) Sing.
4 Koźlarz czerwony
(wszystkie odmiany) Leccinum aurantiacum (Bull.) S.F. Gray.
5 Maślak pstry Suillus variegatus (Swartz) O. Kuntze.
6 Maślak sitarz Suillus bovinus (L. ex Fr.) O. Kuntze.
7 Maślak ziarnisty Suillus granulatus (L.) O. Kuntze.
8 Maślak zwyczajny Suillus luteus (L.) S.F. Gray.
9 Maślak żółty Suillus grevillei (Klotzsch) Sing. Klotzsch.
10 Piaskowiec kasztanowaty Gyroporus castaneus (Bull.) Quél.
11 Piaskowiec modrzak Gyroporus cyanescens (Bull.) Quél.
12 Podgrzybek brunatny Xerocomus badius (Fr.) Kuhn ex Gilb.
13 Podgrzybek zajączek Xerocomus subtomentosus (L.) Quél.
14 Podgrzybek złotawy Xerocomus chrysenteron (Bull.) Quél.
15 Czubajka kania Macrolepiota procera (Soop.) Sing.
16 Dwupierścieniak cesarski Catathelasma imperiale (Fr.) Sing.
17 Gąska zielonka Tricholoma flavovirens (Pers.) Lund et Nannf.
18 Kolczak obłączasty Hydnum repandum L.
19 Lejkowiec dęty Craterellus cornucopioides (L.) Pers.
20 Lejkówka wonna Clitocybe odora (Bull.) Kummer.
21 Mleczaj rydz Lactarius deliciosus Fr.
22 Mleczaj smaczny Lactarius volemus Fr.
23 Opieńka miodowa Armillariella mellea (Vahl. in. Fl. Dan.) P. Karst.
24 Pieczarka dwuzarodnikowa
z wyjątkiem zbyt młodych egzemplarzy
ze stanu naturalnego, których blaszki
jeszcze nie poróżowiały Agaricus bisporus (Lange) Sing.
25 Pieczarka lśniąca
z wyjątkiem, o których mowa w pkt 24 Agaricus silvaticus Schaeff.
26 Pieczarka ogrodowa
z wyjątkiem, o których mowa w pkt 24 Agaricus hortensis (Cooke) Pil.
27 Pieczarka polna
z wyjątkiem, o których mowa w pkt 24 Agaricus campestris (L.) Fr.
28 Pieczarka szlachetna
z wyjątkiem, o których mowa w pkt 24 Agaricus bitorquis (Quél) Sacc.
29 Pieczarka zaroślowa
z wyjątkiem, o których mowa w pkt 24 Agaricus silvicola (Vitt.) Sacc.
30 Pieprznik jadalny Cantharellus cibarius Fr.
31 Płachetka kołpakowata Rozites caperata (Pers ex Fr.) P. Karst
32 Twardzioszek przydrożny Marasmius oreades (Bolt.) Fr.
33 Boczniak ostrygowaty Pleurotus ostreatus (Jacq.) Kummer
34 Twardziak (Shii-taka) Po-Ku Lentinus edodes (Berk.) Sing.
http://darynatury.w.interia.pl/zrodla/wykazjad.htm

27. Data: 2002-05-17 12:32:14

Temat: Re: O grzybach i Rodzinie
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to?
Ano jedna z falotoksyn, ktorymi słynie muchomor sromotnikowy. Prócz
faloidyna ma jeszcze faloinę, falizynę, falacynę i falacydynę, no i jescze
trochę amanityny. :-))) Dla rodziny wszystko! :-))))))

> Same delicje, muchomory, strzępiaki, zasłonak osłonięty i piestrzenica
> kasztanowata [ciekaw jestem jak je przyżądzasz? szczególnie tę ostatnią]
A co to? pl -rec-kuchnia?? Tam przepisiki serwuję! ;-))))

> Widzę, że poważnie się przymierzasz do wygrania konkursu.
> ;-)))))))))))))
A co? jeszcze go nie wygrałem? To co to tajne jury tak się guzdra??? :-))))
> Na wszelki wypadek zobacz co się nadaje do spożycia: /.... ciach.../
Jak mawiają starzy gorale , Ty Jerzy nie ucz ojca dzieci robić.... ;-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A purchawki o fantastycznym zapachu zbierasz?, a gąsówkę o delikatnym
zapachu pomarańczy jadasz???

28. Data: 2002-05-17 14:12:36

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Widzę, że poważnie się przymierzasz do wygrania konkursu.
> ;-)))))))))))))
>
> Łysiczka lancetowata (Psylocyble semilanceata), rosnąca także w Polsce
[...]

Czy to to, na co amatorzy w ubiegłym roku z całej Polski w lasy
Lubelszczyzny i Zamojszczyzny zjechali? Co to na nich Policja łapanki
robiła... :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek

29. Data: 2002-05-17 15:09:07

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to to, na co amatorzy w ubiegłym roku z całej Polski w lasy
> Lubelszczyzny i Zamojszczyzny zjechali? Co to na nich Policja łapanki
> robiła... :-)

Tak, ale w tym roku już nikt nic nie znajdzie bo JCz wszystko wyzbiera.
;-)

30. Data: 2002-05-17 15:19:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jescze
> trochę amanityny. :-))) Dla rodziny wszystko! :-))))))

A w toksykologi jej nie ma :-(((

> A co to? pl -rec-kuchnia?? Tam przepisiki serwuję! ;-))))

Co za różnica, możesz podać i tam.

> A co? jeszcze go nie wygrałem? To co to tajne jury tak się guzdra???
:-))))
> Jak mawiają starzy gorale , Ty Jerzy nie ucz ojca dzieci robić.... ;-)))

Wybacz, ale to Sejm zadecydował co możesz jeść.
;-)))

> A purchawki o fantastycznym zapachu zbierasz?, a gąsówkę o delikatnym
> zapachu pomarańczy jadasz???

Nie jadłem, a dobre to?
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa
"Don't be fooled. If something sounds too good to be true, it probably
is."

Forsycja-cięcie
czy jest grupa o balkonach?
Chora araukaria