O homeopatii w Focusie

1. Data: 2001-08-20 08:13:57

Temat: O homeopatii w Focusie
Od: "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> szukaj wiadomości tego autora

We wrześniowym numerze FOCUS'a jest artykuł o homeopatii
ale nie za bardzo piszą czy ty to dobre czy złe, co o tym sądzicie?

Przemek

2. Data: 2001-08-20 10:17:07

Temat: Re: O homeopatii w Focusie
Od: "Grapefruit" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zwykłe placebo - nie wierzę w homeopatię

---

3. Data: 2001-08-20 10:21:43

Od: "Lukasz Baran" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

P. Korczak w Cedar-Pol <p...@c...adm.pl> wrote in message
> We wrześniowym numerze FOCUS'a jest artykuł o homeopatii
> ale nie za bardzo piszą czy ty to dobre czy złe, co o tym sądzicie?
>
> Przemek

Odnośnie artykułów - w "Wiedzy i Życiu" nr 12/2000 też jest artykuł o
homeopatii pt. "Wiara czyni cuda" (autor - Jacek Tyczkowski, Ewa
Tyczkowska). Niestety, w internetowym wydaniu "WiŻ" nie znalazłem go.
Osobiście uważam, że przeświadczenie wielu ludzi o skuteczności leków
homeopatycznych jest po prostu wynikiem odpowiedniej reklamy, na którą
firmy produkujące takie leki wydają ogromne pieniądze.
Nie bez znaczenia jest też fakt istnienia naukowych podstaw
homeopatii, które jednak w opinii przeważającej części farmakologów,
lekarzy czy chemików są zupełnie bezwartościowe merytorycznie.
Przykład: zjawisko tzw. pamięci wody, ogłoszone w 1988 r. Jego
odkrywca doczekał się nagrody Ig-Nobla, czyli anty-Nobla, i to w
dodatku dwa razy.
Na popularność takich leków ma też wpływ fakt stosowania do ich
produkcji naturalnych surowców (ziół, zwierząt, wydzielin zwierząt,
minerałów).
Niemniej jednak zdarzają się przecież przypadki, gdy homeopatia
pomaga. Uważam, iż jest to wynik tzw. efektu placebo, obserwowanego,
gdy substancja zupełnie obojętna farmakologicznie, podana jako lek,
wykazuje korzystny efekt leczniczy. We wspomnianym artykule opisano,
że blisko 100% chorych odczuło poprawę po podaniu im zwykłego cukru w
tabletkach. Oczywiście, oni nie wiedzieli, że jest to cukier. Byli
przekonani, iż zażywają jakiś nowoczesny specyfik. Tak samo jest,
według mnie, w przypadku leków homeopatycznych. Jest to jednak
oszukiwanie pacjenta, a wiadomo, że kłamstwo ma krótkie nogi. Poza
tym, nie sądzę, by w przypadku jakichś poważniejszych chorób, sama
wiara w skuteczność leku pomogła.
Reasumując:

reklama + pseudonaukowe podstawy + "naturalność" leków = popularność
homeopatii

Pozdrawiam,

Łukasz Baran
p...@i...p

P.S. Przepraszam za lekko "przydługawy" wywód ;)

4. Data: 2001-08-20 10:43:52

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik P. Korczak w Cedar-Pol <p...@c...adm.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9lqhf4$lb2$...@n...tpi.pl...
> We wrześniowym numerze FOCUS'a jest artykuł o homeopatii
> ale nie za bardzo piszą czy ty to dobre czy złe, co o tym sądzicie?

ja bym był ostrożniejszy od przdmówców

nie szkodzą.... to jest plus
IL rejestruje czyli są podstawy naukowe
poza tym nikt nie leczy sie lekami homeopatycznymi i tylko homeopatycznymi
na takiej podstawie ziola tez nalezaloby potraktowac w ten sam sposób

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

5. Data: 2001-08-20 10:57:04

Od: "Lukasz Baran" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr <p...@p...onet.pl> wrote in message
> IL rejestruje czyli są podstawy naukowe
>
> --
Cytuję wspomniany przeze mnie artykuł:
"(...) ich (leków homeopatycznych - przyp. moje) wprowadzenie do
obrotu nie wymaga wpisu do Rejestru Środków Farmaceutycznych, a więc
przeprowadzenia całej skomplikowanej procedury badawczej".

Łukasz Baran
p...@i...p

6. Data: 2001-08-20 11:29:39

Od: "Grapefruit" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie porównuj ziółek do homeopatii - ziółka zawierają substancje
wykorzystywane do produkcji wielu lekarstw i jest wiele podstaw naukowych
świadczących o ich działąniu - lek homeopatyczny jest sybstancją dziłającą
na świadomość pacjęta - bardzo chciałbym wysłuchać naukowego wyjasnienia
działania jakiegoś leku homeopatycznego

---

7. Data: 2001-08-20 11:52:27

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukasz Baran <p...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lqqe0$mrl$...@n...tpi.pl...

> [...]
> obrotu nie wymaga wpisu do Rejestru Środków Farmaceutycznych, a więc
> przeprowadzenia całej skomplikowanej procedury badawczej".

no i super ale dostają ŚDdO tak jak zioła.... i co teraz

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

8. Data: 2001-08-20 12:02:14

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grapefruit <g...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lqsi5$6tr$...@n...tpi.pl...
> [...]
> na świadomość pacjęta - bardzo chciałbym wysłuchać naukowego wyjasnienia

jeżeli płodem podstaw naukowych (dot. ziol) jest tekst na ulotce "działan
nieporzadanych nie obserwowano" to nie dyskutuje.......... :)
niestety wyjasnienie dzialania ziol nie jest takie proste jak przy
substancjach syntetycznych
nie negujmy tego czego nie odkrylismy jeszcze
miejmy w pamieci historię Leonarda da Vinci
--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

9. Data: 2001-08-20 12:19:36

Od: "Mico" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Siła homeopatii to energia substancji o nierzadko letalnym działaniu
przenosząca się do finalnej postaci farmaceutycznej poprzez wielogodzinne
ręczne wytwarzanie każdej potencji, której wielkość determinuje moc
działania i skutki terapeutyczne. Rewelacja-zasada similia symilibus
curantur polega na wyzwoleniu sił witalnych organizmu za pomocą trucizn.
Homeopatia naprawdę działa o czym wielokrotnie przekonałem stosując ją u
pacjentów.
Użytkownik "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> napisał w
wiadomości news:9lqhf4$lb2$1@news.tpi.pl...

10. Data: 2001-08-20 12:42:36

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na świadomość pacjęta - bardzo chciałbym wysłuchać naukowego wyjasnienia

Chce zauwazyc ze leki ziolowe z naparstnicy, pokrzyku wilczej jagody,
czy (juz nie spotykana nalewka z opium) dzialaja calkiem mocno...
To tak z innej beczki smiac mi sie chcialo jak facet przyszedl
i prosi o Scopolan, jak dowiedzila sie ze bez recepty nie mam mowy
to powiedzial zdziwiony " Ale to przeciez ziołowe" :) bo faktycznie
producentem jest Herbapol .

Pozdrawiam

Wojtek G. d. Wojtex

komary !!!