O homeopatii w Focusie

21. Data: 2001-08-23 20:03:05

Temat: Re: O homeopatii w Focusie
Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> napisał w
wiadomości news:9lqhf4$lb2$1@news.tpi.pl...
> We wrześniowym numerze FOCUS'a jest artykuł o homeopatii
> ale nie za bardzo piszą czy ty to dobre czy złe, co o tym sądzicie?

a czytales wypowiedz prof. ?
ja sie z nim zgadzam -na tzw rozum to sie kupy nie trzyma......

22. Data: 2001-08-23 22:17:17

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Aug 2001 19:25:23 +0200, "Korfanty" <k...@p...com>
wrote:

>Jak rozumię w wiekszości są na tej grupie farmaceuci.
>Mam jedno pytanie dlaczego sprzedajecie to placebo w swoich Aptekach?

Zeby naocznie przekonac sie ze wiara czyni cuda :)
--
Franz M.

23. Data: 2001-08-24 08:48:55

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stazysta" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> napisał w
> wiadomości news:9lqhf4$lb2$1@news.tpi.pl...
>
> a czytales wypowiedz prof. ?
> ja sie z nim zgadzam -na tzw rozum to sie kupy nie trzyma......

Stosunkowo niedawno była dyskusja nt leków homeopatycznych na jakiejś
(innej) grupie. Zastanawiano się nad ową potencją lekarstwa, czyli
stężeniem w roztworze obojętnym. Wyszło na to, że żeby osiągnąć
potencję leku rzędu 30, potrzeba by zużyć cały wszechocean wody... a i tak
na tak małą buteleczkę nie przypadła by ani jedna chemiczna cząsteczka
leku.

Ale może źle wytłumaczono zasadę obliczania (tworzenia) potencji.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

24. Data: 2001-08-25 06:57:16

Od: "Czemark" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> Wyszło na to, że żeby osiągnąć
> potencję leku rzędu 30, potrzeba by zużyć cały wszechocean wody... a i tak
> na tak małą buteleczkę nie przypadła by ani jedna chemiczna cząsteczka
> leku.

Kilka uwag:

1) Po pierwsze pirmo do rozcieńczania nalezalo by uzyc wszechoceanu
spirytusu (nie wody), lub gore cukru.
2) W zaleznosci od wielkosci czastek to statstycznie nie ma substancji
czynnej przy potencji D-22 D-23

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz

P.S. Kiedys wpadlem na pomysl ze skoro sila i czas dzialania lekow
homeopatycznych rosnie wraz ze zwiekszajaca sie potencja, to mozna by
wyprodukowac bron chemiczna np. Nux Vomica CH 20000. Ofiary takiej broni
(przepraszam za wulgaryzmy) zazyglayby sie na smierc. Niestety ani Irak ani
Pakistan nie byly zainteresowane moim pomyslem.

25. Data: 2001-08-28 10:21:34

Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Korfanty" <k...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jak rozumię w wiekszości są na tej grupie farmaceuci.
> Mam jedno pytanie dlaczego sprzedajecie to placebo w swoich Aptekach?

Tak, ale.... nie kazdy zgadza sie z tym co napisal Grapefruit - po pierwsze!
Po drugie to nieprawda!
A po trzecie jesli to nieprawda to dlatego sie to sprzedaje!
Nie wiem czy macie swiadomosc tego ze kazdy, podkreslam KAZDY lek przd
wprowadzeniem do obrotu przechodzi badania, Nie bede sie rozwodzil nad tym
jakie, ale jedno z nich polega wlasnie na porownaniu efektu dzialania danej
substancji (przyszlego leku) z placebo. Jesli nie ma roznicy to nie
wprowadza sie go do obrotu. Warto o tym wiedziec!!!
Pozdrawiam.

26. Data: 2001-08-28 10:27:46

Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Słocka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Lukasz Baran" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Hmmm, placebo u niemowląt i małych dzieci?
> Dla mnie to dotychczas przekonijący argument za tym że
> jednak nie placebo...

Ach Asiu jak ja Cie lubie!
Placebo u zwierzat....????
Sprobujcie wmowic (teraz zwracam sie do Grapefruita) krowie ze dostaje lek
ktory ma jej pomoc.........
Pozdrawiam!

27. Data: 2001-08-28 10:36:18

Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. A mozna wiedziec jakie przykladowe choroby leczyles z dobrym skutkiem
?

Sprobuj sobie brac Alium cepa np 9CH po tym jak sobie nabijesz sliwke
(guza). Zobaczysz jak "w oczach" zacznie on znikac!!!! Warto sprobowac!!!
Pozdrawiam.

28. Data: 2001-08-28 19:19:45

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwykłe placebo - nie wierzę w homeopatię

Jak zatem wytlumaczysz skutecznosc dzialania lekow homeopatzycznych u malych
dzieci???
Sprobuj im wmowic ze dostaja lek (takiemu niemowlakowi)!!! Dlaczego u tego
dziecka widac efekty terapii??? Czy ono ma swiadomosc....???
Dlaczego lekami homeo leczone sa z powodzeniam zwierzaki....... Sprobuj im
powiedziec zeby mialy mocna wiare....

29. Data: 2001-08-28 19:19:52

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> napisał w
wiadomości news:9lsvfk$qvs$1@news.tpi.pl...
> Trochę specjalnie napisałem o homeopatii bo byłem ciekaw waszej opinii.
> Jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej w tym temacie z uwzględnieniem
religii
> co nie jest bez znaczenia to zapraszam pod ten adres
>
> http://oblubienica.prv.pl/czytelnia/newage/index.htm
>
> albo bezpośrednio do tekstów
>
> http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/homeo1.html

> http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/homeo2.html

> http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/energia.html

> Przemek

Dzieki Przemek!!!
Dobrze wiedziec! Zobacz sobie na logo chocby firmy produkujacej leki homeo
"Dolisos" Czy nie zauwazycz tam obok "Pierre Fabre" jakiegos znaczka....
warto o tym wiedziec!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam!

30. Data: 2001-08-28 19:20:22

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Lukasz Baran <p...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9lqqe0$mrl$...@n...tpi.pl...

> no i super ale dostają ŚDdO tak jak zioła.... i co teraz

Ziola maja przede wszystkim dawki substancji czynnych w sobie. Ziol nie
mozna porownywac z lekami homeo!!!! Znacie zasade "Similia similibus
curantur"?? To nie to samo. Ziola to allopatia natomiast homeo to
homeopatia. Calkiem co innego. Odsylam do stron poswieconych homeopatii.
Pozdrawiam!

> --
> Piotr
> www.techfarm.prv.pl