O nazwanie poproszę! :-)

11. Data: 2002-06-24 13:38:32

Temat: Re: O nazwanie poproszę! :-)
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in news:af75f9$gjc$1@sunsite.icm.edu.pl:

>> > No tak, tyle, że te liście!!!
>> Co z tymi liscmi?
>
> lancetowate wg. Janusza
> --
Eeee, tam. Spoko. Rownowaskie a rownowoasko-lancetowate - przeciez nie
bedziemy sie klocic o niewielkie rozszerzenie przy koncu blaszki lisciowej
:-))))))

12. Data: 2002-06-24 14:40:21

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał
> 2) Być może to popłoch. Ma toto srebrne liście i łodygi? Nasiona bywają w
> sklepie, a jakby nie, to zbiorę u siebie - właśnie kwitnie.

A ja dodam jeszcze nasiona barszczu Sosnowskiego. Też wysoka roślina. Akurat
pięknie kwitnie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

13. Data: 2002-06-25 06:04:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> A ja dodam jeszcze nasiona barszczu Sosnowskiego. Też wysoka roślina.
Akurat
> pięknie kwitnie.

Wielkie dzięki za dobre chęci. Jednak u mnie by się zmarnował bo nie mam
tarasu. Niech już zostanie na Twoim! :-))
Pozdrawiam :-)))))
Janusz

14. Data: 2002-06-25 06:47:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> 1) Chaber żółty. Bardzo miła bylina. Można zasuszać - i w stadium szyszek,
> kwiatów. Jeśli nie chcesz, by rozsaił się po całym ogrodzie, to obcinaj po
> przekwitnięciu. Z niebieskich "typowych" chabrów polecam górskie (choć są
> białe). Są też kaukaskie - różowe. No i rozmaite gatunki jednorocznych
(np.
> piżmowe) - w tym czerwone. Przymiotnik "chabrowy"ma wiele odcieni.
Dzięki.:-) A ja w swej naiwności zawsze myślałem, że chabry są tylko
chabrowe :-)))))

> 2) Być może to popłoch. Ma toto srebrne liście i łodygi? Nasiona bywają w
> sklepie, a jakby nie, to zbiorę u siebie - właśnie kwitnie. Przypałętał
się
> skądś jedne egzemplarz. Ale to dwuletnia roślina.
Sprawdziłem. Popłoch. :-))))
Czy Ty Basiu specjalizujesz się w tych takich większych??? No bo bokkonia,
popłoch.... Co masz jeszcze o podobnych gabarytach??? :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2002-06-25 10:03:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akurat
>
> Wielkie dzięki za dobre chęci. Jednak u mnie by się zmarnował bo nie mam
> tarasu. Niech już zostanie na Twoim! :-))

Ładnie wybrnąłeś, brałeś udział w jakimś kursie asertywności?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

16. Data: 2002-06-25 10:16:36

Temat: Odp: O nazwanie poproszę! :-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy Ty Basiu specjalizujesz się w tych takich większych??? No bo bokkonia,
> popłoch.... Co masz jeszcze o podobnych gabarytach??? :-)))

E tam specjalizuję. Małych też mam trochę, choć może nie przepadam za nimi
tak jak niektórzy.:) No i te duże trudniej jest zeżreć (choć są wyjątki -
np. języczka pomarańczowa, której musiałam się wyrzec na wieki wieków).
O podobnych gabarytach? Tarczownica tarczowata - liście fi 40 cm. Pluskwica,
parzydło, parę rodgersji, języczka Przewalskiego, wiązówki, ostróżki,
zawilce japońskie, które też dostały gigantomanii, różne dzielżany i
słoneczniczki wyższe ode mnie - i to chyba wszystko.

Pozdrawiam,Basia.

17. Data: 2002-06-25 10:17:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Ładnie wybrnąłeś, brałeś udział w jakimś kursie asertywności?

Lato mnie do dobroci nastawia... :-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

18. Data: 2002-06-25 10:37:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał
> Wielkie dzięki za dobre chęci. Jednak u mnie by się zmarnował bo nie mam
> tarasu.

Tarasu? Przecież nie proponuje spożywania zupki/barszczu na tarasie.
Barszcz Sosnowskiego to piękna roślina którą pielęgnuję w ogrodzie przez
wiele lat.

>Niech już zostanie na Twoim! :-))

I zostanie. To roslina dla koneserów.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

19. Data: 2002-06-25 10:50:09

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> [...]
> zawilce japońskie, które też dostały gigantomanii, różne dzielżany i
> słoneczniczki wyższe ode mnie - i to chyba wszystko.

A te rodgersje, jak rozumiem, zimują bez problemu? Bo ja zmarnowałam jedyną
z trudem zdobytą i teraz płaczę. Nie przeżyła zimy, ale nie wiem czy z
powodu wiosennego podtopu czy z powodu mrozu. Okrywać ją na zimę? Gdzieś ją
muszę zdobyć.
Języczka nie wykiełkowała mimo, że byłam cierpliwa. Babcinego :-) sposobu na
kiełkowanie ostróżek nie spróbowałam w tym roku, ale zachowałam w pamięci i
będę moczyć w mleku w przyszłym roku. No chyba że powiesz, że jeszcze pora
jest odpowiednia.
Do jakiej wysokości wyrastają zawilce japońskie? Nie znam, ale podejrzewam,
że to były te cacka, co teraz w ogrodzie botanicznym szykują się do
kwitnienia, a wysokie co najmniej do pasa. Takie przerośnięte. To to?

Pozdrawiam, Anula :-)

20. Data: 2002-06-25 10:56:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I zostanie. To roslina dla koneserów.

Głaszczesz ją od czasu do czasu?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa
"Słowa zostawiają głębsze rany niż miecz."

Co?? Nie zauważyliście???
trociny w kompoście ?
BAMBUS - SPRZEDAM
Datura - upały