O nazwanie poproszę! :-)

41. Data: 2002-06-25 14:49:01

Temat: Re: O nazwanie poproszę! :-)
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał
> O jak to mądrze ująłeś.

No tak. Sprawa głaskania barszczu zeszła na półsłówka, dogadywania, złośliwe
umizgi.
Jeden zaczepił sie o tarasowe, a drugi stara sie udowodnić, że ja nie wiem
co napisałem.

Rozwinę trochę temat bo widać, że jest to konieczne.
Jest niepodważalnym faktem, ze nie rzadko obrywam liście z barszczu
Sosnowskiego gołymi rękoma.
Nie jest to żadne bohaterstwo tylko znajomość rośliny.
Szkodliwa jest tylko w czasie upałów.
W normalny dzień można śmiało dotykać ją i głaskać -jak chce Jerzy. O tym
pisałem na mojej stronie o barszczu i to powinno być przeczytane. Powinno
być odczytane także to, ze skóra dłoni - jako bardziej odporna - nie reaguje
na barszcz.
Tak więc wskazując moją stronę powinniście wcześniej wiedzieć, że głaskanie
barszczu niczym nie grozi.
Na zakończenie przypomnę, że mowa jest cały czas o GŁASKANIU BARSZCZU A NIE
O JEGO OGÓLNEJ SZKODLIWOŚCI.

To co napisałem powyżej było oczywiste od początku. Pisanie, rzeczy
oczywistych jest bezsensowne, ale zostałem do tego zmuszony.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

42. Data: 2002-06-25 16:50:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

[...]
> Tak więc wskazując moją stronę powinniście wcześniej wiedzieć, że

Drodzy Państwo, chcecie to wierzcie chcecie nie wierzcie ale pamiętajcie o
cechach osobniczych, i o indywidualnej wrażliwości na alergeny.
Ja tam już głaskać b/S nie będę nawet i w pochmurny dzień.
8-(

> Na zakończenie przypomnę, że mowa jest cały czas o GŁASKANIU
> BARSZCZU A NIE O JEGO OGÓLNEJ SZKODLIWOŚCI.

8-O

********
> oczywistych jest bezsensowne, ale zostałem do tego zmuszony.
**

:-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

43. Data: 2002-06-26 10:05:31

Temat: Odp: O nazwanie poproszę! :-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Basia Kulesz napisała:
>

> A te rodgersje, jak rozumiem, zimują bez problemu? Bo ja zmarnowałam
jedyną
> z trudem zdobytą i teraz płaczę. Nie przeżyła zimy, ale nie wiem czy z
> powodu wiosennego podtopu czy z powodu mrozu. Okrywać ją na zimę? Gdzieś

> muszę zdobyć.

A wiesz, to śmieszna sprawa. W książkach piszą, żeby okrywać. Zapomniałam.
Wiosną macałam pąki - były nad ziemią - jakieś takie miękkie i niezdrowe
(przemarznięte) się wydawały. Ale odbiła i nawet zakwitła.

> Języczka nie wykiełkowała mimo, że byłam cierpliwa. Babcinego :-) sposobu
na
> kiełkowanie ostróżek nie spróbowałam w tym roku, ale zachowałam w pamięci
> będę moczyć w mleku w przyszłym roku. No chyba że powiesz, że jeszcze pora
> jest odpowiednia.

Na ostróżki? Pewnie, że jest odpowiednia!

> Do jakiej wysokości wyrastają zawilce japońskie? Nie znam, ale
podejrzewam,
> że to były te cacka, co teraz w ogrodzie botanicznym szykują się do
> kwitnienia, a wysokie co najmniej do pasa. Takie przerośnięte. To to?

Tak, tak! Z tym że ponieważ mnie przodkowie wzrostu poskąpili, to zamist
pasa możesz spokojnie myśleć o szyi:). I to liście, bo kwiaty będą wyżej
wyrastać.

Pozdrawiam, Basia.

44. Data: 2002-06-26 10:06:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Noooo! To już jednak wygląda na specjalizację! :-))))
> Skromność jest docenianą przeze mnie zaletą, ale na tej grupie samochwałów
> trzeba się chwalić!!!!! :-)))
> Są storczykowate ( co by to nie miało znaczyć), są tarasowe ( co by to nie
> miało znaczyć) itp. to dlaczego nie ma być Twojej specjalizacji -
> wielkogabarytowe???? :-))))

Musiałabym najpierw nabyć gunnerę:-)))
O specjalizacji winooślowe acan zapomniał, czy to skromność niewczesna?

Pozdrawiam, Basia.

45. Data: 2002-06-26 10:20:25

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:
> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
(...)

> Musiałabym najpierw nabyć gunnerę:-)))
> O specjalizacji winooślowe acan zapomniał, czy to skromność niewczesna?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Te winoroślowe umieścił pod hasłem: itp. Na nic więcej widocznie nie
zasługują :-P

Pozdrawiam, Anula :-)

46. Data: 2002-06-26 11:05:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Musiałabym najpierw nabyć gunnerę:-)))
Rozumiem, nie wiedząc nawet co to jest ta jakaś gunnera, że to marzenie
hobbystki wielkogabarytowych. Tak jak moim nieosiągalnym jest Atlant
Zaporoski. :-))))
> O specjalizacji winooślowe acan zapomniał, czy to skromność niewczesna?
Skromność przyrodzona.... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

47. Data: 2002-06-26 11:09:30

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te winoroślowe umieścił pod hasłem: itp. Na nic więcej widocznie nie
> zasługują :-P

Oooo!
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Było tylko "Oooo" bo nie mam zwyczaju kopania dam! Tak mnie niestety mamusia
wychowała.
J.

48. Data: 2002-06-26 11:26:46

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:
> [...]
> Janusz
> PS
> Było tylko "Oooo" bo nie mam zwyczaju kopania dam! Tak mnie niestety

Wyrazy szacunku dla dobrego wychowania :)
Mam prawo, zachowanie Izy Z. głęboko mnie uraziło. Dostała parchów na
liściach! Wyobrażasz to sobie?! Takie początkowo prześwitujące (patrząc pod
słońce) nieregularne plamy. Potem aksamitny szary nalot na spodniej stronie
blaszki. Na innych liściach też jakieś nekrotyczne małe plamki. Generalnie
pięknie nie jest. Co to? Mączniak? Co z chorób się jeszcze pałęta po tych
chwastach? A miało być tak pięknie... I czym to spsikać?

Pozdrawiam mimo wszystko, Anula :-)

49. Data: 2002-06-26 11:46:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyrazy szacunku dla dobrego wychowania :)

Dziękuję w imieniu mamusi :-))))

> [...]
stronie
> blaszki. Na innych liściach też jakieś nekrotyczne małe plamki. Generalnie

Wygląda na mączniaka rzekomego. Prościutkie do zlikwidowania.
Tylko zastanawiam się skąd ta wilgociolubna franca w tej upiornej suszy się
wzięła????

Co z chorób się jeszcze pałęta po tych > chwastach?

Ej! Anula!
Na damskie prowokacje to ja jestem wyjątkowo odporny :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

50. Data: 2002-06-26 12:12:49

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:

> Wygląda na mączniaka rzekomego. Prościutkie do zlikwidowania.
> Tylko zastanawiam się skąd ta wilgociolubna franca w tej upiornej suszy
się
> wzięła????

U kogo susza, u tego susza. Jakiś tydzień temu z hakiem było kilka dni
mokrych i zimnych.
Może i prościutkie do zlikwidowania, ale nie wiem czym. Jest jakiś fungicyd,
którego winorośl nie znosi? Czy mam wolną rękę?

Pozdrawiam, Anula :-)

Co?? Nie zauważyliście???
trociny w kompoście ?
BAMBUS - SPRZEDAM