O polach morficznych powaznie

11. Data: 2019-02-18 22:40:09

Temat: Re: O polach morficznych powaznie
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 20:26, Kviat wrote:
,,Zgodnie z koncepcją Sheldrake'a pole morfogenetyczne jest to
wypełniające przestrzeń pole o bliżej niesprecyzowanej naturze
fizycznej, które obok czynnika genetycznego, DNA,nadaje określoną formę
organizmom żywym. Ma ono też silny wpływ na zachowanie organizmów żywych
i ich interakcje z innymi organizmami. Z polem morfogenetycznym wiąże
się też pojęcie >>formatywnej przyczynowości<<. Jest to, wg Sheldrake'a
zdolnośćkażdego organizmu do przekazywania pamięci o często
powtarzających się zdarzeniach poprzez zapisywanie ich w polu
morfogenetycznym, a następnie przekazywanie tej informacji potomkom i
innym organizmom żywym poprzez aktywny kontakt z ich polami tego
rodzaju. Przekazywanie to odbywa się w oparciu o zjawisko rezonansu
morficznego. Zjawisko to polega na tym, że jeśli jakaś krytyczna liczba
osobników określonego gatunku nauczy się jakiegoś zachowania lub uzyska
określone cechy organizmu, to automatycznie - dzięki rezonansowi
morficznemu - są one dużo szybciej nabywane przez pozostałych osobników
tegoż gatunku. Szybkość przyswajania w takich przypadkach trudno
wyjaśnić naturalnymi procesami uczenia się. Co ciekawe, badania
potwierdzają, że im większe zagęszczenie osobników danego gatunku, a co
za tym idzie pól morfogenetycznych, tym intensywniejszy rezonans
morficzny" (Aulagnier, 2007)

> "Biolodzy z głównego nurtu badań naukowych odrzucają istnienie pól
> morfogenetycznych jako sprzeczne z aktualnie panującym w biologii
> paradygmatem i niepotwierdzone eksperymentalnie. Fizycy także nie
> traktują tej koncepcji poważnie."

specjalnie dla ciebie, maly_levaczku:

I bardzo, k*wa, jego mać dobrze, mały levaczku!

// od czasu skolnowania owcy, także nie sklonowano *ani_jednego* człowieka.

12. Data: 2019-02-18 22:41:46

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 22:40, Ilona wrote:
> [...]
>
> I bardzo, k*wa, jego mać dobrze, mały levaczku!
>
> // od czasu skolnowania owcy, także nie sklonowano *ani_jednego* człowieka.

//na przyszłośc, nie wycinaj cudzych tekstów, to będziesz wiedział co
kto napisał!

13. Data: 2019-02-19 09:22:49

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-18 o 22:41, Ilona pisze:
> [...]

To nie ja pisałem.

> //na przyszłośc, nie wycinaj cudzych tekstów, to będziesz wiedział co
> kto napisał!

Na przyszłość naucz się cytować, to będziesz wiedziała co kto napisał.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

14. Data: 2019-02-19 19:53:47

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.02.19 um 22:30 schrieb Ilona:
> [...]
eling1.jpg

> A Niemcy co myslą o klonowaniu?
> Kogo by najchętniej sklonowali?

Nie na temat. Niemieckojezyczna strona wikipedii jest ogolnie dostepna,
wiec mozna sie poinformowac. W biologii rozroznia sie dwa rodzaje
klonowania, ktore po niemiecku maja inne nazwy.
1° Wytwarzanie jednego lub wielu identycznych genetycznie zywych istot
(np. poprzez rozmnazanie wegetatywne - ameby, pantofelki, polipy,
bakterie, rosliny, a u zwierzat wyzszych - blizniaki jednojajowe)
2° sztuczne wytwarzanie pelnych organizmow lub ich czesci poprzez np.
laczenie roznych fragmentow lancucha DNA. Klonowanie ma miejsce rowniez
w ogrodnictwie i rolnictwie - doskonalenie roslin, winorosli,
szczepienie drzew, tworzenie roznych ras zwierzat domowych i
gospodarczych...

https://de.wikipedia.org/wiki/Klonen#/
https://de.wikipedia.org/wiki/Klonierung
--
saluto
Silvio Balconetti

15. Data: 2019-02-19 20:06:51

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.02.19 um 22:41 schrieb Ilona:

> //na przyszłośc, nie wycinaj cudzych tekstów, to będziesz wiedział co
> kto napisał!

Jak dotad moze nie sklonowano czlowieka w sposob sztuczny, choc kto wie
co robia np. Chinczycy. Ale w sposob naturalny powstalo pewnie wiele
milionow ludzkich klonow czyli blizniakow jednojajowych!

A co do tych "lewaczkow" i niecenzuralnych wyrazen, to polecam dostepne
w jezyku polskim teksty o sztuce dyskutowania lub prowadzenia sporow,
erystyki.

https://pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82%C4%99dy_logicz
no-j%C4%99zykowe
https://pl.wikipedia.org/wiki/Erystyka

Ciekawe sa takie stwierdzenia:

>Dywersja: Widząc, że zaczynamy przegrywać, rozpoczynamy mówić zupełnie
o czymś innym, jak gdyby to było argumentem przeciwnym (bezczelne, kiedy
nie dotyczy to w ogóle tematu dyskusji).<

>Przyklejanie etykietki - Kiedy twierdzenie przeciwnika podobne jest do
jakiejś herezji, błędnej nauki, ktoś może przyczepić mu etykietkę
nazywając ją spirytualizmem, idealizmem itp.<

>Argument (...) ad personam: Widząc, że przeciwnik jest mocniejszy,
atakować go osobiście, obrażać lub w jakikolwiek sposób porzucać
prawdziwy przedmiot sporu. Rzucać inwektywami - używanie słów
obraźliwych wobec przeciwnika, np. "Ty i całe twoje stronnictwo
jesteście przykładami chorej ambicji, przy maleńkich móżdżkach".<

16. Data: 2019-02-19 20:53:33

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-19 09:22, Kviat wrote:

> To nie ja pisałem.

> Na przyszłość naucz się cytować, to będziesz wiedziała co kto napisał.

Doskonale wiem, co kto napisał a w niektórych przypadkach, nawet wiem,
co kto napisze.

17. Data: 2019-02-19 21:18:41

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-19 19:53, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> w ogrodnictwie i rolnictwie - doskonalenie roslin, winorosli,
> szczepienie drzew, tworzenie roznych ras zwierzat domowych i

Nie chodzi o jakieś tam buraki, czy inne bulwy, tylko, konkretnie jaką
postać historyczna Niemcy chcieli by dzisiaj u siebie w Rzeszy?

18. Data: 2019-02-19 21:20:19

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-19 20:06, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> obraźliwych wobec przeciwnika, np. "Ty i całe twoje stronnictwo
> jesteście przykładami chorej ambicji, przy maleńkich móżdżkach".<

Aja, jaj, jakież to pełne patosu?

19. Data: 2019-02-19 22:44:29

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.02.19 um 21:18 schrieb Ilona:

eling1.jpg

> Nie chodzi o jakieś tam buraki, czy inne bulwy, tylko, konkretnie jaką
> postać historyczna Niemcy chcieli by dzisiaj u siebie w Rzeszy?

Moze ktos z tych?

http://www.spiegel.de/fotostrecke/ranking-die-zehn-w
ichtigsten-deutschen-fotostrecke-185.html

20. Data: 2019-02-19 23:37:32

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Aja, jaj, jakież to pełne patosu?

Kiedy Dziadko z Wehrmachtu, wielki wódz Krzyżaków,
których zły Mazowiecki sprowadził pod Kraków,
szedł, by sprywatyzować Opole i Wrocław,
pobił go pod Grunwaldem Samotny Jarosław.

--
saluto
Silvio Balconetti
(dr angelologii i demonologii apokryficznej)
przecież mniej boli'

Wiosna i zima
[ Huang, Kerson ] Introduction to Statistical Physics Solutions
[ Jonathan Lewin ] An Interactive Introduction to Mathematical Analysis Revised 2nd Edition Solutions
Kłamliwa Żydówka ma przeprosić!
[ Guillermo Gonzalez ] Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design 2nd Edition Solutions