O rybaku i złotej rybce a... homo sovjeticus.

61. Data: 2007-07-06 08:41:13

Temat: Re: O rybaku i złotej rybce a... ho mo sovjeticus.
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

E.; <f6ku2q$ltt$1@achot.icm.edu.pl> :

> Granice ustala się wszystkim. Dzieciom, mężowi, szefowi w pracy,
> gosposi. Im szybciej tym lepiej.

Jeżeli człowiek jest asertywny, to nie musi wyznaczać zbyt wielu granic
- po prostu potrafi zareagować odpowiednio do sytuacji. A granice nie
tylko chronią, ale też wiążą i wpakowują często w pułapkę osobę, która
ma taką postawę. Nie myl asertywności z postawą obronną (chwilowo
zapomniałem lepszego słowa określającego osobę, która wszędzie ustawia
granice). ;)

Flyer
--
gg: 9708346
http://www.flyer36.republika.pl/

62. Data: 2007-07-06 08:52:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> ma taką postawę. Nie myl asertywności z postawą obronną (chwilowo
> zapomniałem lepszego słowa określającego osobę, która wszędzie ustawia

To niekoniecznie jest postawa obronna, często to poczucie własnej
wyższości...

63. Data: 2007-07-06 09:34:32

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "E." <e...@o...pl> wrote in message

> To prawie tak, jakbyś o mnie pisała - w wiadomej sprawie..

To tak jakbym pisała o większości z nas.
Każdy kiedyś był w sytuacji, w której był "za dobry" i dostał po tyłku.
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że tak jest w stosunkach
międzyludzkich. Inna sprawa, że co innego rozum a co innego emocje.
Dobrze jest wyciągnąć lekcję i uważać NA SIEBIE, bo jedyne na co mamy
wpływ to MY SAMI. Oczywiście nie przeginając w drugą stronę - nadmiar
asertywności odbierany jest jak zwykła nieuczynność czy wręcz chamstwo.
Ot takie życie - bilans musi być na zero.

E.

64. Data: 2007-07-06 09:37:09

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer napisał(a):

> Jeżeli człowiek jest asertywny, to nie musi wyznaczać zbyt wielu granic
> - po prostu potrafi zareagować odpowiednio do sytuacji.

Otóż to.

> A granice nie
> tylko chronią, ale też wiążą i wpakowują często w pułapkę osobę, która
> ma taką postawę. Nie myl asertywności z postawą obronną

Nie mylę. Po tym najczęściej poznasz "neofitę" ;) Ktoś, kto asertywności
musiał się nauczyć i wyćwiczyć - często przegina w drugą stronę i jest
postrzegany jako nieuczynny cham :)

Najtrudniej znaleźć równowagę. :)

E.

65. Data: 2007-07-06 09:39:53

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma taką postawę. Nie myl asertywności z postawą obronną (chwilowo
> zapomniałem lepszego słowa określającego osobę, która wszędzie ustawia

"pogranicznik" ;)

66. Data: 2007-07-06 09:40:24

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

> To niekoniecznie jest postawa obronna, często to poczucie własnej
> wyższości...

Poczucie wyższości to klasyczna postawa obronna ;)

67. Data: 2007-07-06 09:52:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Ot takie życie - bilans musi być na zero.

Wcale nie musi - są osoby - urodzeni altruisci - wiecznie dające, śa tez
takie, które tylko biorą - cieszy je zostawianie po sobie zgliszcz...

68. Data: 2007-07-06 09:53:58

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "E." <e...@o...pl> wrote in message
>
> .
>
> Wcale nie musi - są osoby - urodzeni altruisci - wiecznie dające, śa tez
> takie, które tylko biorą - cieszy je zostawianie po sobie zgliszcz...

Jeśli założyliśmy, że obie te postawy są niewłaściwe to jednak musi.

E.

69. Data: 2007-07-06 09:54:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f6l2hi$dkg$1@news.onet.pl...

> "pogranicznik" ;)

Urzędniczka Zoll?

70. Data: 2007-07-06 09:55:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f6l2ih$dmi$1@news.onet.pl...

> Poczucie wyższości to klasyczna postawa obronna ;)

Nie - wyłącznie u bezbronnych...

SPRAWIANIE
Przemyslawie D. - cos dla Ciebie :)
Re: ta grupa umarła
Skojarzenia
O odejściach księży...Miesiecznik "Więź" i stronnicza Gazeta [długie] ;)